Login

Întreabă psihologul online

Susținem

vegani romania

Implant dentar pret

RECOMANDĂM

Masti de protectie Dr Fashion

masti de protectie reutilizabileMastile de protectie reutilizabile Dr Fashion ajuta la prevenirea contaminarii cu fluide, intrarea acestora in caile aeriene via nas si gura.

Arhiva lunara pentru iulie, 2014

  2069 vizite

La serviciu am niste colege invidioase si barfitoare cu care nu mai stiu cum sa relationez.

Terapeuti RO 8:21am Jul 11
Mesaj:
Buan seara.
Va scriu din dorinta de a rezolva o problema delicata la locul de munca.
Am 49 ani, sunt divortata si am un copil de 13 ani.
Ma chinuiesc de mult timp (de la moartea parintilor acum 5 ani)cu costurile familiei.Lucrez dar banii sunt putini, credit la banca,tatal copilului nu plateste nici putinul care i s-a stabilit de instanta cuvenit copilului.
E greu, dar nu ar fi nimic daca la serviciu nu as avea niste colege care au chip de om si suflet de…
Sunt invidioase, barfitoare(barfesc sotia sefului meu direct-managerul societatii, barfesc alti colegi care nu le tin barfa – barfesc prietenele lor care au copii dar ca si mine au avut nesansa de a avea familii dezbinate)iar mie nu imi convine in general barfa.
In putinele clipe cand se discuta si lucruri care tin de societate si problemele vietii actuale, cand se fac glume sau cand se discuta despre adevaratele probleme legate de servici, se fac ca nu aud ce spun si eu chiar daca ideea mea e ok,sau schimba subiectul si incep sa discute de soti , prieteni, amanti…cheltuieli in excursii si restaurante, sau incep sa discute de tipe care se imbraca oribil si au pretentia sa fie respectate, adica orice numai sa-mi inchida gura si sa nu pot sa-mi exprim ideile.E vorba de colegele femei, ca la colegi nu constat aceasta atitudine. Eu ca om, inteleg ca vor sa ma cam elimine din anturajul lor pe care oricum eu nu l-as agrea dupa cate mi-au facut, ca nu cumva sa ajung sa fiu apreciata si sa stau cat se poate sub comanda lor ceea ce nu prea se poate. Iar in plus, sefa din compartimentul economic m-a jignit atunci cand lucrand intr-un program pe calculator am rugat-o sa ma lamureasca sa pot intelege si eu ceea ce fac nu sa-mi spuna doar "stai ca-ti corectez eu" – bun am intrebat, acum corectati dvs., maine la fel si eu cand voi invata sa utilizez corect programul? O, ce atatea intrebari, ai gresit si tot tu vrei sa fii deasupra? Esti un nimeni…si a plecat bombanind ca pot s-o barfesc cat vreau. Puteam sa-i spun ca nu e chiar atat de importanta dar cu prietenele ei de "hoarda" chiar ce puteam sa spun? Am plecat atunci intrebandu-ma daca exista Dumnezeu si de ce nu se arata? Pasii m-au purtat cu greu spre casa, chiar nu stiu cum am ajuns. Ma intrebam ce s-a intamplat? Oare in mintea ei ma considera o amenintare la adresa sotului pentru ca eram singura(divortata)? Ma intrebam daca stia ca una din colegele ei de "hoarda"o facuse vaca, ma intrebam daca chiar stie ca sunt oameni (foste colege ale ei)care intreaba de ce este asa de increzuta ca nu-si cunoaste cu adevarat meseria?
In general, ma cufund in munca dar nu poti sa fii asa doar un robot, stiu ca orice as face(am incercat sa o fac si pe prostul – si nu a fost greu sa ma apostrofeze ca sunt si baba (?!)si nu fac aprecieri corecte). Deci daca as gasi un alt loc de munca, sincer cred ca nu m-as uita in urma , dar nu e usor in ziua e azi cu aceasta. Intrebarea mea este – cum poti relationa normal cu asemenea colege "daruite" de soarta? Managerul firmei este un om echilibrat dar s-ar necaji destul de rau daca ar vedea si ar sti fata reala a lucrurilor. Din cauza faptului ca am ajuns sa le evit pe cele 3 colege minunate seful crede ca nu sunt voluntara dar ele in frunte cu sefa – directorul economic se dau mari ca ele pot rezolva tot ce e in plus, eu daca intreb cu ce sa le ajut spun ca nu au nimic dar se plang ca primesc tot felul de alte sarcini. Problema e ca se duc la seful si cei care nu le sunt in anturaj sunt discutati de ele, ca nu-si fac bine treaba asa ca primesc noi sarcini, apoi se plang ca ar trebui sa le cresca salariul. Va rog sa ma invatati cum trebuie sa te comporti in astfel de cazuri. Pentru ca sincer, eu, simt ca imi pierd toata increderea in viata si in oameni.
Toate bune va doresc,
Cu stima,
Eli

Loredana Tudor 8:42am Jul 11
Nimeni nu te iubeste cand tu nu te iubesti pe tine https://www.facebook.com/photo.php?fbid=847997578547237&set=pb.349283161752017.-2207520000.1405068026.&type=3&theater

Botezat-Antonescu Radu Andrei 9:12am Jul 11
sunteti din Bucuresti? puteti trece pe la cabinetul nostru (gratuit) si discutam in persoana. Aparent sunt mai multe aspecte de acoperit iar in scris este mai greu sa fim ‘coerenti’

Aniela Lucian 12:02pm Jul 11
Pe linga sfatul domnului Botezat (sunt absolut de acord cu cele spuse de domnia sa! – sunt mai multe elemente ale problemeie, de lamurit…), poate puteti citi o carte despre "Cum sa te porti cu oamenii dificili" (exista mia multe pe tema asta, nu-mi vine in minte acum nici un autor, concret….) – poate va dau niste idei referitor la atmosfera de la locul de munca. In rest, pe scurt, stiu din experienta ca doar un singur lucru este eficient (pe moment, asta pina cind ajungeti la un consultant…): ATACUL (verbal !!!) la PERSOANA, DIRECT, fara ocolisuri… dar intre patru ochi…:) – Violent, asa, ca sa le fie frica sa va mai admonesteze in public… sa se gindeasca de 10 ori, inainte de a casca gura impotriva voastra, in public…:) – atingeti-le FARA MILA acolo unde le doare mai tare, si SAVURATI MOMENTUL!!!! :) – face mai bine la autorespect si la cresterea stimei de sine, decit orice alta terapie…:) – Succes!

Grigoras Nitica 1:35pm Jul 12
Sunt de acord cu Doamna Aniela.Cartea”Cum sa te porti cu oamenii dificili” va poate ajuta enorm,scriitorul este Francois Lelord si Christophe Andre’ editura trei,incercati s-o gasiti,cumparati,nu costa mult….Succes!!!!!!!!!!!!

Cum pot sa incep sa-mi schimb viata cand totul in jurul meu sta sa cada in orice secunda?

Terapeuti RO 8:17am Jul 11
Mesaj:
Buna ziua . Numele meu este Andrei (am 21 de ani)si am o singura intrebare , una grea dar cu o mare istorie in spate ( pe care am sa o scurtez ) . Inca de mic copil de la varsta de 3 ani parintii mei s au despartit , am trait intr un mediu educational (scoala+liceu) foarte violent . Am avaut parte de umilinte esecuri si depresii la greu . Nu am avut niciodata o prietena sau vre o relatie sexuala . Toata viata mea este compusa din esecuri si drama , uneori chiar ma gandeam la sinucidere foarte serios . Am dat un an la facultate (am rezistat numai un semestru – pentru ca nu am stiut niciodata matematica / materie imposibila pentru mine ) apoi m am intors acasa . Anul acesta trebuie sa merg iar / sa ma reprofilez catre alta facultate . Imi este frica de esec … de viitor … de singuratate pentru totdeauna … nu stiu sa ma distrez … nu stiu sa rad … sunt complet disperat . Cum pot sa incep sa mi schimb viata cand totul in jurul meu sta sa cada pe mine in orice secunda ? mereu am fost tipul ciudat din grup care primeste lectii de viata de la altii si sunt luat in deradere .

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:56am Jul 11
incearca sa iti apropii persoane care au, sau stiu sa faca, ceea ce iti doresti tu si invata prin relatia cu ei cum poti sa iti insusesti si tu acele trasaturi ale lor. Incearca sa mergi la un psiholog care sa te ajute in acest demers de dezvoltare personala. Se poate! Succes!

Aniela Lucian 11:11am Jul 11
Marea ta problema este ca, de fapt,k cauti sa te indragostesti, dar TU nu esti hotarit sa faci ceva in aceasta directie, astepti de la altii (= de la femei!) sa te abordeze. Sfatul meu este simplu: fa tu primul pas (sau primii…), indrazneste sa incepi o comunicare cu femeile (cu cit mai multe, la nivel de prietenie DEZINTERESATA!), si – incet-incet! este esential RITMUL LENT, in aceasta faza – vei vedea ca te schimbi in directia dorita de tine. Te avertizez de pe acum: 1. nu va fii usor, 2. Trebuie sa lucrezi intens la acest proiect, exact asa cum lucrezi la o materie la facultate (nu matematica, la care nu te pricepi…:)) – 3. Sa nu te intereseze ca colegii rid de tine – EI VOR RIDE ORICUM, ORICE AI FACE, din cauza invidiei si a prostiei lor. Prosti si imbecili, care vor sa te traga jos, la nivelul lor – pentru ca acolo sa te bata prin experienta lor :) – se vor naste intotdeauna… – Asa ca, este vara, incepe sa te antreneze in "indragosteala"…. si nu uita: nu ai nevoie de 20 kg in minus, ci de una de 20 de ani…:) – Succes!

Mirka Balaci 12:05pm Jul 11
imi pare foarte rau ca ai trecut prin toate acestea, imi imaginez ca trebuie sa-ti fie foarte greu :( eu simt ca poate a venit momentul sa nu mai primesti lectii de viata de la nimeni, nu cred ca este cineva in masura sa faca asa ceva, fiecare persoana este experta in propria sa viata si atat, tu esti singurul care te poate cunoaste cu adevarat si care poate face cele mai bune alegeri in propria ta viata. un terapeut te-ar putea ajuta sa-ti gasesti propria cale sustinandu-te neconditionat, fara sa-ti spuna ce sa faci si sa te ajute sa nu te mai identifici cu aceste probleme, toti "avem" probleme, dar nu "suntem" probleme, asa cum toti avem si nenumarate resurse interioare pe care uneori le gasim mai usor, alteori mai greu.

Invingem Stresul Impreuna 4:28pm Jul 11
@Mirka Balaci – cand esti intr-o situatie ca asta, sa nu mai primesti lectii de la nimeni este prostie. Ai nevoie de un expert, care sa te sprijine, sa te incurajeze, sa te ajute. Pana si Simona Halep are un antrenor de la care CONTINUA sa primeasca lectii, desi e nr 3 mondial! Personal, n-am cunoscut nici un om de succes, fie el patron, sportiv, expert, care sa lucreze SINGUR, fara consilieri. Resursele interioare se lasa greu descoperite, mai ales cand esti descurajat. Iar solutiile vin INTOTDEAUNA cu ajutorul celor din jur!

Mirka Balaci 4:32pm Jul 11
of doamne, nu-mi vine sa cred ca spun asta dar… daca citeai mesajul pana la capat vedeai ca am si recomandat un psihoterapeut care by the way, NICIODATA nu iti da lectii. daca este un adevarat profesionist. si da, nu cred ca are nimeni dreptul sa iti dea lectii de viata, comparatia cu sportivii nu are nicio relevanta aici.

Invingem Stresul Impreuna 5:35pm Jul 11
@Mirka – Comparatia cu sportivii ilustreaza ca nimeni nu se descurca singur, ci e necesar sa ai antrenor. Da, e adevarat ca nu am citit tot comentariul tau, ci doar prima parte, in care scriai ca "sa nu mai primesti lectii de viata de la nimeni", fara sa imi imaginez ca peste cateva randuri te vei CONTRAZICE SINGURA. Da, si psihoterapeutul iti pune la dispozitie experienta lui de viata, insa daca tu il sfatuiesti sa nu primeasca lectii de viata, le va respinge si pe ale terapeutului. O interventie terapeutica are ca scop chiar resetarea unor tipare de gandire limitative, adica e mult mai mult decat o simpla lectie de viata… E o intervetie clinica… Insa daca un client vine setat sa nu primeasca lectii de la nimeni (sau nici nu mai CERE AJUTORUL, ascultand sfatul tau prealabil, repetat in al doilea comentariu), atunci va fi si mai inchis decat este. Abia si-a facut omul curaj sa intrebe pe site, si uite ca deja i se spune sa se descurce singur… sa sufere in continuare… ca NIMENI (generalizare periculoasa) nu are competenta sa ii dea lecti de viata… :(

Invingem Stresul Impreuna 5:37pm Jul 11
Si da, terapeutul nu da lectii de viata NICIODATA . Alta generalizare, foarte terapeutica. Unul din primele lectii pe care le vei invata de la un terapeut este ca GENERALIZARILE (NIMENI, NICIODATA, NICI O RELEVANTA ETC) sunt extreme, si e bine sa fie evitate.

Mirka Balaci 5:40pm Jul 11
ok, las-o balta… n-ai inteles nimic… un terapeut competent nu o sa dea niciodata lectii de viata. niciodata. daca te faci terapeut din nevoia ta persoanala de a da lectii de viata altora, e nasol de tot si probabil ar trebui sa fii pe scaunul pacientului, nu dincolo… nu asa vindeci. nu asa ajuti.

Invingem Stresul Impreuna 5:44pm Jul 11
@Mirka – am inteles ca esti o persoana care GENERALIZEAZA des (vezi exemplele de mai sus), si da solutii radicale. Si contradictorii, la 3 randuri distanta. Si dai sfaturi pe care tot tu le contrazici 2 randuri mai incolo… Ce vina are cel care iti cere parerea? Dar cel care nu ti-o cere?

Mirka Balaci 5:49pm Jul 11
nu are nimeni nicio vina ca tu nu intelegi ce vreau sa spun sau ca ai o viziune total diferita :) ))))) parerea mea este ca tu te contrazici cand spui initial ca e bine sa dai lectii de viata in terapie si apoi ca interventia clinica e mult mai mult de atat, dar asta e, nu am de gand sa dau lectii nimanui, pana la urma fiecare actioneaza asa cum stie si asa cum poate. si nu, nu generalizez des dar stiu ca sunt lucruri care (in lumea mea) nu se fac iar in cazul asta imi pastrez parerea si nu am niciun fel de indoiala ca mai ales cand pacientul zice ca e satul sa primeasca lectii de viata de la altii nu o sa vin eu sa-i mai dau una… asta clar n-am sa fac.

Botezat-Antonescu Radu Andrei 5:58pm Jul 11
eu as veni putin la mijloc… exista momente in viata fiecaruia dintre noi in care avem nevoie de un coach/mentor/Teacher/Master of the Force/etc… si exista momente in care avem nevoie de ‘partener(i) de drum’ ;)

Mirka Balaci 6:04pm Jul 11
de acord. si cred ca mai depinde si de orientarea terapeutica. eu sunt formata intr-o scoala non-directiva, exista si terapii directive unde se mai dau indicatii mai concrete si poate ca uneori este nevoie si de asa ceva, dar tot nu sunt de acord cu "lectiile de viata" in niciun context… mi se pare mult spus… :) )))))

Botezat-Antonescu Radu Andrei 6:16pm Jul 11
si eu am formare nondirectiva… dar sunt si psiholog clinician si asta m-a invatat ca este bine sa (stii cand sa) fii si directiv in relatia terapeutica… intr-un mod ‘reflectant’ ;)

Ioana Predi 7:45pm Jul 11
Faptul ca ai avut curaj de a-ti etala incercarile prin care ai trecut e un pas important. In privinta facultatii, gandeste-te ce iti place sa faci, ce abilitati ai, nu o face pt. ca trebuie. In privinta unei potentiale relatii, acest lucru se va intampla cand te astepti mai putin. Ai multe calitati- descopera-le!

Carmen Caramlau 8:58pm Jul 11
Spui ca totul sta sa cada pe tine. Eu as incepe prin a defini acest "totul". Cand ceva iti ameninta viata, parca e bine sa stii in ce anume consta, nu? E de lucru mult, dar pornesti din cel mai bun loc cu putinta: de aici – se poate doar mai bine. :) Fugi la terapie si schimba-ti viata.

Grigoras Nitica 12:23pm Jul 12
Presupun,exact ca Doamna Mirka Balaci,ca nu-i cazul sa crezi ca doar ceilalti pot sa-ti dea lectii de viata,tu esti in masura sa dai lectii de viata altora tinand cont de experientele avute..”de la varsta de 3 ani parintii mei s-au despartit…”,..”am trait intr-un mediu educational…violent..”,toate acestea demonstreaza ca ai forta de caracter,inteligenta de a te adapta,rezolva probleme-trece peste probleme….asta-i inteligenta,esti inteligent chiar daca nu esti bun la mate.Priveste din alt unghi tot ce ti se intampla si ai sa descoperi un dram de fericire(..”OPTIMISTUL VEDE TRANDAFIRUL,PESIMISTUL DOAR GHIMPI..),priveste-n spre tine,adanc in sufletul tau si descopera-ti calitatile,ceea ce-ti place si fa-o,fa tot ce-ti place riscand sa mai si suferi,merita!”Fara suferinta nu am sti ce-i fericirea…”..Tu ai sa sti mai bine ce-i fericirea si cum s-o apreciezi datorita suferintei avute,ia partea pozitiva a tot ceea ce s-a intamplat’,fi optimist..
Hipnoza – trecut, prezent si viitor

Hipnoza – trecut, prezent si viitor

Hipnoza cunoaste la ora actuala o raspandire tot mai larga si incepe sa fie recunoscuta din nou de catre mediile academice ca fiind o metoda foarte utila si eficienta in lucrul cu clientii.

Sigmund Freud

Sigmund Freud

Dupa un declin puternic la sfarsitul secolului 19, care aproape ca a dus la disparitia sa in totalitate, hipnoza a inceput sa fie luata in din nou considerare initial de catre Freud, care a si introdus termenul de Subconstient, iar ulterior de catre legendarul Milton Erickson.

Dar oare asta este tot?

Milton Erickson

Milton Erickson

Desigur, toti cei interesati de hipnoza ca si o metoda terapeutica au auzit de Subconstient, de Freud, de Milton Erickson dar, se pare ca, intr-o masura covarsitoare, de cele mai multe ori aceste cunostinte se opresc aici. Daca ne gandim ca Freud si Milton Erickson sunt personalitati ilustre ale psihologiei si psihiatriei moderne cu sute de lucrari si carti publicate de catre ei si alte cateva mii publicate de catre discipolii lor cu si despre ei, atunci este lesne de inteles de ce hipnoza este atat de usor asociata cu aceste personaje.

In paralel cu acest curent academic insa, a existat si exista o alta versiune a acestei istorii. In general publicul larg priveste hipnoza ca pe ceva magic sau, cel mai adesea, ca pe un spectacol de varietati, aceasta datorandu-se acelui declin de care vorbeam anterior. Odata cu dezvoltarea si descoperirile din domeniul medicinei, cum ar fi medicamentele, vaccinurile, cloroformul, “vechile” metode au fost inlocuite cu altele care la  acea vreme au fost considerate ca fiind mai moderne si mai rapide.

Din acea clipa, hipnoza terapeutica a inceput sa intre intr-un con de umbra, in vreme ce hipnoza de scena a inceput sa cunoasca o dezvoltare tot mai mare. Datorita aspectului sau spectaculos si distractive, aceasta s-a raspandit tot mai mult, in mintea oamenilor devenind “adevarata” hipnoza, cea in care faci ce vrei cu oamenii de pe scena si le controlezi mintea in totalitate.

Multi considera ca hipnoza incepe odata cu Mesmer, cel care a avut succese rasunatoare la vremea sa, folosind printre altele ceea ce el numea, magnetism animal. Insa la o privire mai atenta asupra istoriei, vom descoperi faptul ca aceasta stiinta isi are radacinile mult mai adanc in istoria umanitatii, ea fiind  folosita deja inca din vremurile de glorie ale Greciei antice si chiar si mai devreme, in perioada de maxima dezvoltare a Egiptului.

Dave Elman

Dave Elman

Unul dintre cei mai importanti promotori ai hipnozei de care “nimeni” nu a auzit este James Braid, cel care a si introdus termenul de hipnoza. Alaturi de el gasim si alte nume importante precum James Esdaile, Charcot, Bernheim, Coue si multi altii. Dintre toti acestia, cel mai cunoscut este Dave Elman, un nume legendar in lumea hipnozei non-academice, dar care este foarte putin sau chiar deloc cunoscut de catre cei care invata despre hipnoza exclusiv intr-un mediu academic.

Astazi hipnoza este predata atat in mediul academic cat si in cel non-academic, informatiile prezentate in fiecare dintre aceste curente fiind insa foarte diferite, uneori chiar radical.

Atat in Romania cat si in multe alte state se ridica mereu problema legalitatii practicarii hipnozei. Cine poate si cine are dreptul sa o foloseasca? De exemplu, psihologii, medicii si psihiatrii sustin ca doar ei stiu si pot sa foloseasca hipnoza.

De cele mai multe ori, aceste conflicte apar insa din neintelegerea procesului fundamental al hipnozei.

Nu vom cauta sa propunem aici o definitie a hipnozei, insa in linii mari putem spune ca aceasta se bazeaza pe sugestii si sugestibilitate. Asadar, orice persoana pe care noi o investim cu o anumita cunoastere sau careia ii atribuim o oarecare autoritate, si care ne ofera o sugestie cu suficienta convingere, ne va putea influenta si chiar convinge cu privire la ideea propusa. Cine ar putea fi o astfel de persona? Parintii, prietenii, profesorii la scoala, antrenorul de sport, biserica, doctorul, psihologul, samd.

Din acest punct de vedere, este impropriu sa ne intrebam cine are dreptul de a practica hipnoza pentru ca noi cu totii o facem, ce-i drept in cea mai mare masura inconstient si fara a ajunge la gradul de profesie.

Astel ca principala intrebare pe care ne-o punem nu este “cine poate sa induca starea de hipnoza?” ci mai degraba, “cine stie ce sa faca, odata ce persoana este in acea stare”? In consecinta, lumea academica si cea medicala sustin ca doar membrii acestor comunitati ar avea cunostintele necesare si deci dreptul de a folosi hipnoza.

Chiar asa sa fie oare?

Un lucru este insa clar, si anume faptul ca este absolut necesara o pregatire adecvata, iar aceasta se poate obtine in mai multe feluri.

In momentul de fata, in cadrul facultatilor de psihologie din Romania se invata diverse metode de lucru cu clientii, iar hipnoza este doar una dintre aceste metode. Ulterior, cei care doresc, pot face o specializare in hipnoza ce dureaza 2-3 ani, timp in care invata tehnici si metode specifice, care sunt bazate in proportie de 90% pe abordarea ericksoniana.

In tarile cu o indelungata experienta si istorie in domeniul hipnozei, cum ar fi Statele Unite, Australia si Anglia, sunt oferite numeroase cursuri si programe de pregatire intensiva si de calitate, focalizate exclusiv pe practica hipnozei. Acestea sunt oferite de catre organizatii si asociatii ce sunt acreditate de catre institutiile guvernamentale ale respectivelor tari. In Statele Unite de exemplu exista cel putin trei astfel de organizatii, NGH (Alianta Nationala a Hipnotistilor), HMI (Hypnosis Motivation Institute) si IACT (International Association of Counselor and Therapists). O persoana fara pregatire academica poate urma cursurile oricareia dintre aceste organizatii si, in conformitate cu legile statului de care apartine, poate ulterior sa practice hipnoza si se poate numi hipnoterapeut, hipnotist sau hipnotist consultant. Prin crearea unui cadru ce protejeaza si ofera siguranta clientului, respectand o filozofie terapeutica axata pe client si focalizata pe atingerea rezultatelor, aceste state au reusit astfel nu doar sa sustina, ci chiar si sa contribuie la continua dezvoltare a hipnozei atat pe plan local cat si international.

Poate chiar sub influenta acestor state avansate observam astazi o tendinta benefica tot mai mare de a privi cele doua curente intr-o maniera constructiva, accentul punandu-se mai degraba pe ceea ce le uneste decat ceea pe ceea ce le separa.

Ambele curente, atat cel academic cat si cel non-academic, pun in centru nevoile clientului si isi axeaza eforturile pe obtinerea rezultatelor dorite de catre acesta. Aceasta premiza reprezinta insasi cadrul de baza si ratiunea de a exista a hipnozei, cel putin in ceea ce priveste hipnoza ca si metoda de terapie si imbunatatire a nivelului de trai al clientului sub aspectele sale emotionale, intelectuale, fizice si spirituale.

Cu totii cunoastem si apreciem faptul ca psihologia se ocupa cu studiul proceselor psihice umane avand ca si scop imbunatatirea standardului de viata al omului. Tot astfel si hipnoza are acelasi scop, ceea ce a condus de-a lungul timpului la dezvoltarea si crearea unor tehnici de o eficienta extraordinara. Acest lucru nu ar trebui sa ne mire daca ne amintim ca hipnoza s-a dezvoltat si a crescut de-a lungul mileniilor, inainte de a exista orice separare intre concepte si terapii, separare adusa de catre epoca moderna (hipnoza, nlp, psihologie, psihoterapie, coaching, etc.).

Cu siguranta ca pot exista, si chiar exista, diferente de abordare, de opinii, uneori chiar de procedura intre asa-numita hipnoza academica si cea non-academica. Privind acest lucru dintr-o perspectiva pozitiva, aceasta nu poate decat sa ne bucure, intrucat ne ofera un mare avantaj, acela de a ne  conduce catre un progres bazat pe experienta si eficienta ambelor curente. Sa ne amintim ca in orice domeniu, progresul este stimulat prin schimbul de opinii, prin generarea de idei noi, prin experiente si impartasirea lor, atata timp cat omul si binele sau raman in centrul preocuparilor noastre.

Autor:

Eugen Popa – Hipnoterapeut si Trainer Hipnoza

www.eugenpopa.com

Prietena mea de 14 ani are mai multe probleme: obezitate, certuri cu parintii, un baiat care a vrut sa o violeze.

Terapeuti RO 8:47am Jul 7
Mesaj:
Bună . Aș vrea să ajut o prietenă pe nume Andreea. De fapt, cu ea se întâmplă și problemele. Ea are 14 ani și e în a 8-a. Se confruntă cu diferite probleme ale vârstei una fiind obezitatea (de care uneori e complexată și menține că e urâtă și chestii de genul) alta e certurile în familie, ea fiind singură la părinți este motivul principal în certurile dintre ea și părinții ei. Mai devreme, fiind prin cartier , printr-o zonă mai puțin populată și sigură, un băiat pe care-l cunoștea de mai demult, s-a luat de ea , ducând-o în fața unui bloc la un perete și atingând-o în diferite zone intimie iar mai apoi a încercat să o dezbrace dar din fericire venise un alt băiat iar fata a reușit să scape. Dar totuși e amenințată că până acesta nu va întreține vreun contact sexual cu ea nu o va lăsa în pace. Andreea s-a întors îngrozită acasă și pe deasupra faptului ăsta a mai avut și o ceartă cu părinții ei. Uneori are gânduri de suiciduri . I-am sugerat să vorbească cu mama ei despre cazul cu băiatul ăla dar îi e frică că ea va vorbi cu el și astfel toți prietenii lui se vor lua de ea și tot cartierul va afla. Aș vrea careva sfaturi în privința ce ar trebui să facă ca să soluționeze situația.

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:50am Jul 7
sa se duca imediat la parintii ei, poti merge si tu cu ea… sa le spuna ca a trecut printr-o tentativa de viol si sa contacteze parintii. Nu este de glumit cu asemenea situatii. Ar fi de dorit sa stea de vorba si cu un psihoterapeut specializat pe asemenea situatii. Succes!

Mihaela Manea 9:00am Jul 7
problema este la parinti,ei trebuie sa fie cei care sa o aduca la comunicare ,sa o faca sa se destanuie tot ce are pe suflet,da trebuie anuntata politia

Carmen Caramlau 3:49pm Jul 8
E clar ca ii esti prietena buna, asa ca insoteste-o si sprijin-o in discutia cu parintii. E prea serioasa situatia ca s-o tina ascunsa. In legatura cu celelalte probleme, sa ne scrie ea insasi aici, si o vom sfatui cat putem noi de bine.

Mihaela Manea 4:04pm Jul 8
sunt o prietena virtuala,i/am dat un sfat ,sunt mama si eu am un fiu de 17 ani si comunic cu el si diplomat il fac sa mi/i destanuie,baiatul meu mai avea un pas si puteam sa zic ca este obez….am dicutat cu el si acum este asa cum trebuie pentru inaltimea lui…..conteaza ce parinti ai…

Trandafir Mioara 6:29am Jul 11
Nu poti trai sanatos uitandu-te in spate la fiecare colt de strada, sa vezi daca acel individ sau altul e acolo.Urgent vorbit cu parintii sau cu dirigintele, psihologul scolii sau alt profesor de la scoala.Vor stii cu siguranta sa gestioneze aceasta situatie.De asemenea vizita la un psihoterapeut ar fi benefica.

Aniela Lucian 12:32pm Jul 11
La concret (scuze, eu sunt mai pragmatica…): pina ajungi la un terapeut, ar fi bine sa va inscrieti AMINDOUA prietenele la un curs de AUTOAPARARE pentru femei (exista cursuri speciale, pentru cele care nu au facut niciodata sport, si care nu neaparat vor sa faca sport de performanta…). Acest curs va face 2 lucruri: va da tehnici absolut uimitoare de autoaparare (sunt si usoare, si haioase, 2-in-1 :) …), care va face sa va simtiti si SA FITI in siguranta cind sunteti singure (in orice situatie), si, pe de alta parte, veti urma un program de antrenament care va MODELA CORPUL in asa fel incit sa aveti cea mai ARMONIOASA forma ca re vi se potriveste corpului vostru. Adica: fara diete prostesti, si fara obsesia kilogramelor in plus: REMODELARE (adica, forme superbe, indiferent de cite kilograme arata cintarul….)- Atentie la regimuri de slabit: NU PICATI IN OBSESIA KILOGRAMELOR si ale cintarelor, deoarece generatia voastra (cea care are acum intre 12 si 18 ani) are masa osoasa mai mare decit alte generatii, adica: trageti mai mult la cintar din cauza conformatiei si duritatii scheletului, si nu din cauza "obezitatii". Asa ca, in locul kilogramelor, luati in mina CENTIMETRUL! :) – Succes! – Daca vreti adrese concrete ale unor asemenea cursuri de autoaparare, puteti contacta (si aici, pe facebook) pe domnul Gergely Attila (cel mai bun in domeniu, la ora actuala, din Romania…. printre altele, este si arbitru international de K1, ca sa nu mai spun de alte lucruri "extra" din CV-ul sau…:)) – Incercati amindoua, ca in felul acesta va veti sustine reciproc! SUCCES!!! :)

Trandafir Mioara 1:26pm Jul 11
Da, se pot invata exercitii de autoaparare dar ce facem cu trauma?

Invingem Stresul Impreuna 5:40pm Jul 11
@Trandafir Mioara – amanam deci lectiile de autoaparare pana cand se intampla ceva, astfel ca trauma sa fie serioasa, ca sa avem ce trata? Cand familia nu te intelege, nu te ajuta, e bine sa ai mijloace sa te aperi singur/a… si lectiile respective iti cresc stima de sine, astfel ca incepi la un moment dat sa refuzi rolul de victima, la care te imping unii indivizi. Adesea terapia prin sport (arte martiale) are un rol important in cresterea stimei de sine.

Trandafir Mioara 7:55pm Jul 11
Nu am nimic impotriva invatarii exercitiilor de autoaparare, era o simpla intrebare,,sigur ca trebuie cautate orice solutii care fac bine.O seara placuta!

Pot face bai termale, fara tratament balnear, iar apoi sa fac si bai sarate?

Terapeuti RO 10:53am Jul 8
Mesaj:
Întrebarea mea este dacă există vreo contraindicaţie de a face bai termale, timp de mai multe zile, fără tratament balnear, iar apoi, să zicem pe parcursul concediului sau al întregii veri să se facă şi băi sărate. În concret merg în concediu la Băile Felix, dar pe parcursul verii aş dori să merg câteva zile şi la Ocna SUgatag. Pot fi asociate aceste tipuri de băi? Mulţumesc.

Terapeuti RO 8:07am Jul 11
D-na Trandafir Mioara, avem doua grupuri de discutii: "Intreaba psiholgul/psihoterapeutul online!" si "Intreaba terapeutul online!". In cadrul primului se pun intrebari doar din domeniul psihologiei/psihoterapiei, cel de-al doilea permite intrebari din orice domeniu care presupune o terapie (deci inclusiv fizioterapia), numai ca, da, raspund preponderent psihologii/psihoterapeutii… Dar folosim in principal acest grup, deoarece este mult mai activ, chiar daca melanjul acesta de intrebari din diferite domenii nu e neaparat cea mai buna varianta…

Aniela Lucian 12:18pm Jul 11
Dupa cite am observat din experienta mea proprie (Felix si Ocna Sugatag), cele doua se completeaza BINE reciproc, doar daca nu aveti si niste afectiuni majore, de care nu ati pomenit nimic in postare…. La concret: la Baile Felix, trebuie sa aveti grija (sa va monitorizati FOARTE ATENT starea corpului, din momentul in care ati intrat in apa…) cit timp petreceti in apa, deoarece este usor radioactiva (face bine unor afectiuni, dar unii nu suporta sa stea in apa mai mult de 10 minute deodata). Exista PANCARTE care va atentioneaza la durata maxima recomandata de stat in apa (NU IGNORATI!!!). Daca cumva ati avut, cindva in viata, fracturi (sau rupturi, luxatii , entorse etc.) de oase (ligamente etc.), atunci, daca stati mai mult timp in apa decit cel recomandat (maxim 30 minute per sedinta, daca suportati…), atunci noaptea va fi groaznica…:) – va revin toate durerile avute vreodata la respectivele fracturi, mult amplificate. (Acesta este efectul "crizei de vindecare" prin care trece organismul, sub influenta apelor usor radioactive…) – De altfel, nu trebuie sa va panicati, dar nici nu trebuie sa dati in cealalta extrema si sa va indopati cu tot felul de calmante etc. – acesta este "riscul". – Asa ca, atentie, si rabdare cu apa! – La Ocna Sugatag, aceleasi recomandari cu perioada maxima de stat la o ocazie in apa, deoarece acolo inima este mai expusa…. Dar, daca respectati indicatiile, veti avea o vacanta extraordinara! Aceste bai va obliga, intr-un fel, sa va acordati atentie speciala propriului corp, si va fi minunat sa va (re)descoperiti capacitatea minunata a propriului corp de regenerare! – A, da, la Felix sa nu uitati sa contemplati minunatiile de NUFERI …. e o relaxare absolut incredibila…. :) – In concluzie: iubiti-va corpul, fiti egoista intr-un fel sanatos, si…. Distractie placuta, si sanatate! :)

Inchiriere cabinet psihologie – Bucuresti

Institutului Psychos este o organizație ce urmărește dezvoltarea, formarea si cercetarea socio-umana din perspectiva psihologica si comunicationala si care isi propune sa ofere in peisajul educational o alternativa reala, concreta si aplicata de servicii psihologice, psihiatrice si comunicationale. Obiectivul nostru principal este de a stimula dezvoltarea sub toate aspectele umane, fie ca ne referim la individ, familie, grup sau organizatie.
In acest moment este disponibil un cabinet in cadrul institutului, in conditiile urmatoare:

  • nemobilat/mobilat partial;
  • mentenanta si cheltuieli incluse;
  • program liber;
  • spatiu cu toate facilitatile (internet, sala de asteptare, protocol, sala de grup de maximum 25 de persoane, monitorizare si paza, baie proprie);
  • carti de vizita + adresa e-mail (prenume.nume@psychos.ro);
  • posibilitate de implicare in proiectele derulate de institut;
  • contract;
  • cost lunar 400 euro.

Contact:

E-mail: office@psychos.ro

Tel.: 0730.075.505, 0721.121.122, 0722.531.303

Sotului meu i s-a parut ca nu il mai iubesc si s-a proptit in prima femeie disponibila, care acum il ameninta ca se sinucide, daca o paraseste.

Terapeuti RO 10:54am Jul 8
Mesaj:
buna ziua,pana anul trecut in septembrie am avut o viata de vis.Un sot care ma iubea, un copil frumos si destept, casa , masina, bani in limita unui trai decent.
Sunt casatorita din 1998 si suntem impreuna din 1994.
Nu exista pe lume casnicie mai fericita ca si a noastra. Suntem tineri (eu 35 sotul 38) frumosi…era totul ca si in basm.Existau si unele certuri ca in orice casnicie dar totul se rezolva.Apoi bum… totul s-a dus. Sotului meu I s-a parut ca nu-l mai vreau si nu-l mai iubesc si s-a proptit in prima femeie disponibila. Atunci s-a destramat totul. El spune ca a fost o greseala si ca vrea sa renunte la ea ( dar nu poate pt ca pers respective a incercat sa se omoare, sa se spanzure…..minte manipuleaza orice situatie .Il termina psihic cu tot felul de amenintari.A incercat in mai multe randuri sa o termine-fara telefoane, fara vizite. In mare cred ca v-ati dat seama de situatie.Eu cred ca alearga dupa 2 iepuri si nu vrea sa renunte nici la familie si la persoana respective. Problema este ca eu nu mai vad nicun rost de a trai. Parca sunt un robot, durere , dezamagire, umilinta. Copilul ma mai tine la suprafata. Daca as muri maine ar fi cel mai bun lucru.Sa te trezesti ca tot ce ai trait a fost minciuna………

Botezat-Antonescu Radu Andrei 10:59am Jul 8
exista cateva variante: una ar fi sa mergeti cu sotul la terapie de cuplu; alta ar fi sa mergeti Dvs la un consult psihiatric si preferabil sa incepeti sedinte de psihoterapie individuala… la fel si sotul; o ultima chestiune (daca sotul nu minte in legatura cu acea femeie) sa consultati un avocat care sa va sfatuiasca ce este de facut legal in asemenea situatii. Succes!

Pisiologul De Serviciu 11:11am Jul 8
Eu am sa va spun doar una dintre posibilele cauze ale problemei dvs: criza barbatului la 40 de ani. Asadar, cu multa grija, atentie, rabdare, intelegere, iubire si PSIHOTERAPIE, atat pentru sot cat si pentru dvs, sotul va trece peste aceasta criza iar armonia in cuplu va reveni.

Remus Sandu 11:54am Jul 8
Mi se pare că istoria s-a întâmplat şi unor personaje din literatură. Poate vă luminează mai mult interviul de aici, e cu subtitrare ;) http://wp.me/p48646-1H8

Carmen Caramlau 3:03pm Jul 8
Spuneti ca sunteti impreuna de cand aveati 15 ani?!? Inseamna ca il cunoasteti ca pe o manusa, daca sunteti impreuna de 20 de ani! (???) Faceti impreuna o schimbare radicala de mediu, rupand definitiv cu trecutul. Asa veti scapa de cea de care se agata sotul, iar el va trebui sa aleaga fara echivoc intre dvs si copil si amanta. Nu sunteti o victima decat in masura in care va considerati una. Aveti toate motivele sa luptati, deci… ce mai asteptati?

Psiholog Elena Florea 7:38pm Jul 8
buna seara, in primul rand eu va recoamand psihoterapie de cuplu, in al doilea rand,in orice cuplu exista" situatii nerezolvate" fe in trecut sau din prezent pe care cuplulul respectiv nu le discuta din diverse motive. Si mai exista nevoi, ,pe care nu avem curajul intotdeauna sa-le comunicam celuilalt,sau poate ca celalalt patener nu ni-le poate satisface,si atunci dorim ca aceste nevoi sa-le implinim apeland la o alta persoana si atunci "inselam". Sper sa va fie de folos.Toate bune!

Terapeuti RO 8:13am Jul 11
RASPUNS: "multumesc frumos pt raspunsuri
Da ! rabdare, atentie si multa iubire. Stiu. Teoria e buna, practica ma da gata.
Dezamagirea e crunta .
Eram o persoana plina de viata, optimista, vesela….dar acum sunt un robot setat pe tristete
va multumesc inca odata tuturor pt raspunsuri"

Ioana Frecan 8:45am Jul 11
Infidelitatea si durerea produsa de ea….si mie imi pare ca nu poate renunta nici la familie nici la persoana respectiva. insa nu cred ca nu poate renunta la persoana respectiva datorita manipularii ei. cred ca cel mai dureros lucru atunci cand suntem inselati este nu atat pierderea persoanei cat faptul ca nu mai stim cine suntem si nu mai stim cum sa ne pozitionam in fata vietii. de aceea psihoterapia ajuta. toate cele bune!

Am disfunctii sexuale erectile si ejaculare precoce.

Terapeuti RO 8:49am Jul 7
Mesaj:
Am disfuntii sexuale erectile si ejaculare precoce. Am luat tratament anxiolitic si am practicat diferite exercitii (recomandate de un medic sexolog) dar fara efect. Ce-as putea sa mai fac?

Botezat-Antonescu Radu Andrei 9:08am Jul 7
mergeti la medicul de familie care sa va dea trimitere catre un medic specialist

Psiholog Elena Florea 10:01am Jul 7
Parerea mea este sa consultati un psihoterapeut. Toate bune!

Carmen Caramlau 3:36pm Jul 8
Terapie. Sunt atatea tipuri de terapie, atatia specialisti care scriu aici, pe pagina, inregistrati pe terapeuti.ro. Alegeti unul si programati-va.

Trandafir Mioara 6:23am Jul 11
terapie individuala sau terapie de cuplu.Ganditi-va putin si la anxietatea de performanta, in pat nu trebuie sa demonstrati nimic.

Cedez psihic. Parintii nu sunt in tara. Am 16 ani si ma cert toata ziua cu fratele meu de 18. Parintii ma acuza pe mine. Am baut, am inceput sa fumez, sa ma tai, m-am drogat.

Terapeuti RO 8:50am Jul 7
Mesaj:
Cedez psihic. Parintii nu sunt in tara . Am 16 ani si ma cert toata ziua cu fratele meu de 18. Parintii ma acuza ca eu nu vreau sa ne intelegem bine .Imi tot zic sa fac curat si mancare prin casa desi nu stiu sa gatesc,si eu refuz. Imi ajut toti prietenii sa treaca peste depresii , deoarecece am si astfel de prieteni . Cu toate astea eu nu pot arata ca sunt sensibila, ca plang in fiecare noapte. Sa uit, am inceput sa ma ‘distrez’ . Am baut, am inceput sa fumez , sa ma tai, m-am drogat. Locuiesc la tara,merg pentru scoala la oras,si vin rar acasa. Am inceput sa ma intreb unde imi e locul,ma simt o straina oriunde,cand plec de acasa mi se sfasie inima,apoi dupa cateva saptamani patesc la fel cand plec de la oras….Ce pot face sa uit , sa le pot spune prietenilor ca sa ma ajute desi nu toti ar face-o , sa mal las de obiceiuri proaste, sa nu mai plang si sa stiu unde imi e locul ?

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:57am Jul 7
din cate inteleg treci printr-o perioada dificila, peste care mai ‘suferi’ si de adolescenta. Primul lucru pe care ai putea incerca sa il faci este sa te opresti din a face ceea ce tu stii ca nu e bine pt tine… spune NU! In al doilea rand… fa o lista cu prietenii in care ai suficienta incredere si spune-le ce se intampla cu tine, eventual du-te la psihologul scolii. Nu putem fi tari tot timpul… mai avem si noi slabiciunile noastre ;) . Succes!

Grigoras Nitica 12:23pm Jul 7
Se pare ca nu se trateaza doar de o simpla depresie, de o depresie minora,poate fi una majora care te ”toaca”interior apeland la gesturi precum cel de a te droga,taia…Situatia devine mult mai clara,mult mai usor de rezolvat discutand fata-n fata cu un specialist,nu lasa sa treaca timpul,se poate agrava si faptul ca ai inceput sa iei droguri,poate deveni o adictie,dependenta de care nu vei scapa usor si-ti va distruge viata….Cat mai repede,indicat este ceea ce ti-a recomandat Domnu Botezat,mergi la psih.scolii…

Aniela Lucian 5:16pm Jul 7
… chestia cu gatitul nu este o treaba chiar rea… merita sa incerci, daca nu pentru altceva, atunci ca pentru o "terapie prin munca" (este antidepresie…) – partea buna cu gatitul este ca, pina cind inveti sa gatesti asa cum iti va placea chiar si tie, poti sa-i chinui pe ceilalti cu ceea ce faci, asa ca… vei trece automat la "terapia prin ris"! – asa ca, ia partea pozitiva a lucrurilor: faci 2-in-1 (munca si ris, terapie "bomba" antidepresiva!)…:)

Trandafir Mioara 6:22am Jul 11
Primul pas l-ai facut! ai scris aici, este un pas important! Continua! si daca nu gasesti resursele sa te ajuti singura, apeleaza la psihologul scolii, la diriginte, la prieteni si nu in cele din urma la fratele tau..Sunt convinsa ca vei gasi intelegere.Cand nu mai poti cere ajutor, nu este un semn de slabiciune ci un gest absolut normal.Curaj!
Ce se intampla cu Reiki?

Ce se intampla cu Reiki?

La sugestia domnului Mihai Albu, maestru Reiki, va redam mai jos un articol scris de Don Beckett:

Ce se intampla cu Reiki?

O multime de oameni mi-au pus aceasta intrebare in ultimii ani. Raspunsul nu este unul pe care majoritatea dintre noi suntem dornici sa-l luam in seama. Avem tendinta sa trecem usor peste el si sa mergem mai departe cu munca noastra. Dar brusc am simtit ca trebuie sa-l iau in seama, de dragul oamenilor care abia incep sa afle despre Reiki. E important ca acestia sa stie ce este si ce nu este Reiki – pentru ca multi dintre ei sunt indusi in eroare si astfel sunt condusi in directii daunatoare.

Cu tot respectul cuvenit pentru entitatile nenumarate care sunt prezentate drept Reiki in zilele noastre, acest articol este destinat sa ofere celor ce aspira sa studieze si sa practice Reiki, elementele de baza despre ceea ce este si ceea ce nu este Reiki.

Ce se intampla cu Reiki - Don Beckett

In multe locuri si pentru multi oameni, Reiki si-a dobandit o reputatie proasta. Stiu profesori Reiki care au incetat sa predea Reiki, tocmai pentru ca nu vor sa fie asociati cu acest pseudo-Reiki, care devine din ce in ce mai raspandit. O prietena – care ani de zile a predat Reiki la lamasi budisti in Nepal – s-a oprit si nu mai vroia sa aiba de a face cu Reiki, deoarece a auzit povesti despre mai multi “maestri Reiki”, care au fost posedati si au innebunit! Am asigurat-o ca, daca aceste povestiri sunt adevarate, nu este pentru ca oamenii au facut Reiki, ci pentru ca ei faceau ceva ce cu siguranta nu este Reiki. I-am oferit o sesiune de Reiki … si, dupa aceea, ea a spus: “Am avut uitat cat de buna si curata este aceasta Energie!” Energia i-a aratat imediat ca nu contine nimic demonic sau innebunitor in ea!

Si totusi, se intampla intr-adevar ceva innebunitor si “demonic” (folosesc acest cuvant din lipsa altuia mai potrivit) in lumea pseudo-Reiki. Multi oameni care cred ca fac Reiki fac mai mult un fel de ritualuri de magie. Cumva simplitatea si puritatea lui Mikao Usui, cu a lui “metoda de realizare a perfectiunii personale” – care isi propunea “conectarea cu Sinele ancestral” (si predarea vointei personale catre „vointa” Sinelui sau Sursei) – a fost mixat cu tot felul de adaosuri care nu sunt necesare (in cel mai bun caz) sau deformat in ceva complet de nerecunoscut (in cel mai rau caz).

Un lucru pe care l-am iubit mereu la Reiki este libertatea de a-l intelege si de a-l preda in felul meu. Si desigur sunt dispus sa permit oricui altcuiva aceeasi libertate. Imi dau seama ca Viata este un fenomen perfect, care se autoechilibreaza si se autoregleaza; primim tot ceea ce avem nevoie, atunci cand avem nevoie! (Dupa cum Beatles au spus, atat de elocvent, in urma cu mai mult de 40 ani: „nu poti fi undeva unde nu erai menit sa fii! / E simplu!”) De exemplu, profesorii care percep taxe mai mari, atrag tocmai oameni care au nevoie sa plateasca mai mult pentru a acorda valoare unui lucru. Profesorii care predau 49 de sisteme diferite de Reiki (si, probabil, fiecare sistem avand 49 de simboluri diferite) atrag tocmai oamenii care tanjesc dupa o asemenea complexitate si incarcatura informationala. Iar restul, carora ne place sa pastram lucrurile pe cat de simplu posibil, vom atrage persoanele care doresc simplitate!

Ma simt extrem de norocos ca am inceput sa invat Reiki acum 20 de ani, atunci cand existau doar cateva „arome” disponibile. Daca m-as intalni acum cu Reiki pentru prima data, as fi coplesit de numarul de sisteme Reiki si oceanele de informatii Reiki (si dezinformare) disponibile. Revenind, cu tot respectul pentru entitatile nenumarate care sunt prezentate ca Reiki in zilele noastre, acest articol este destinat sa ofere persoanelor care pentru prima data aspira sa invete si sa practice Reiki, elementele de baza a ceea ce este si ceea ce nu este Reiki.

Reiki este:
O metoda de auto-realizare (trezirea spirituala), fondata de Mikao Usui la inceputul anilor 1900. Un efect al practicii Reiki este de vindecare, la toate nivelurile: spiritual, emotional, mental, fizic. Ingredientul cheie, care ofera aceastei metode identitatea sa unica, este constientizarea si utilizarea unei Energii perceptibile si determinabile numita Reiki – care este Energia cea mai subtila si cu cea mai ridicata vibratie din dimensiunea fizica. Cu alte cuvinte, este prima manifestare fizica a Sursei pure (si Reiki ne conecteaza la aceasta Sursa de energie pura, numita Shinki).

Reiki este:
O metoda de „a nu-face”. Noi “facem” Reiki prin faptul ca acordam atentie Energiei (fiind Prezenti Aici si Acum devenim constienti de ea – nota traducatorului), ceea ce se face fara nici un efort personal, precum si predand vointa noastra personala catre Sursa a Tot ce Este. Noi nu incercam sa manipulam sau sa controlam rezultatul; avem incredere ca Sursa a Tot ce Este (cea care ne-a creat pe noi precum si orice altceva) este mai bine informata si mai inteleapta decat sinele nostru personal.

Reiki NU este:
Ometoda de impunere a vointei noastre personale asupra a ceva sau cineva. Nu este o potiune magica pentru gasirea unui loc de munca nou, o casa noua, un nou sot/sotie, sau un “zece” la scoala. Putem aplica Reiki in toate aceste cazuri – dar numai prin renuntarea la vointa noastra personala si acceptarea rezultatului natural. Aceasta atitudine este valabila si pentru utilizarea Reiki drept “tratament de vindecare”; noi nu punem diagnostice medicale si nu incercam sa “reparam” nimic. Eliminarea unui simptom nu este intotdeauna cel mai bun lucru, iar noi trebuie sa recunoastem si sa acceptam ca nu stim intotdeauna ce este mai bine. Prin urmare, noi nu incercam sa controlam rezultatul aplicarii Reiki!

Astfel apare distinctia intre Reiki si pseudo-Reiki! Mikao Usui a creat un sistem foarte simplu, care se baza pe alinierea cu ordinea divina a Vietii si nu pe dezvoltarea sau impunerea vointei personale a cuiva. Dar, de atunci, multi oameni au dus “Reiki” tot mai departe in teritoriul vointei personale si a manipularii. Intr-adevar, sute de sisteme “Reiki” au fost inventate. Mai lipseste doar „Baba-Ghanouj Reiki” (fel de mancare arabeasca – nota traducatorului)… sau Cartofi-prajiti-si-o-Cola Reiki (am fost de fata la „crearea” acestor sisteme, ca sa nu mai vorbim de Reiki (de) Ciocolata : ^) unde suntem co-fondatori – nota traducatorului). Si ce diferentiaza oricare dintre aceste produse de altele?

Daca utilizeaza cu adevarat Reiki (ca Energie), atunci ele folosesc toate aceeasi energie Reiki pe care Usui a „folosit-o”. Exista o singura Energie “Reiki”! Dar, ceea ce diferentiaza aceste alte sisteme de cel a lui Usui, sunt toate lucrurile care au fost adaugate. Mantras (termen hindus pentru sunetele sacre ce ne pot pune in legatura cu anumite zeitati si calitati asociate lor – nota traducatorului), yantras (termen hindus pentru structuri geometrice sacre, folosite in focalizare, contemplare si meditatie – nota traducatorului), mudras (termen hindus pentru gesturi sacre realizate cu ajutorul degetelor-in special, palmelor si bratelor, folosite cu scopul de a conecta si dirija energia sau de a invoca anumite calitati asociate unor zeitati – nota traducatorului), tot felul de ritualuri “magice” si “ghizii spirituali” … si desigur o multime de simboluri. Cu cat mai multe simboluri, cu atat mai bine – pentru ca, pana acum 10 de ani, oricine in afara de un numar mic de oameni din Japonia, credeau in mod eronat ca simbolurilor Reiki erau o parte indispensabila a metodei lui Usui (ceea ce nu ar fi putut fi mai departe de adevar). (Completare: Maestrul Fokke Brink preda din anul 1995 sensurile japoneze, profunde, ale Simbolurilor Reiki, pe care le-a studiat cu Maestrii japonezi. Deoarece aceste cursuri au avut loc pana in anul 2008 doar in cadrul Reiki Alliance, prea putina lume din afara acestei organizatii a auzit sau a avut acces la ele. Ceea ce a inceput sa se schimbe, cel putin pentru Romania J – nota traducatorului) Deci, o multime de oameni a intrat in afacerea de a “canaliza” simboluri suplimentare „Reiki” si de a crea noi „arome” de Reiki. Ca si cum am avea nevoie de un alt sistem de Reiki (cu un set diferit de simboluri) pentru fiecare lucru pe care am vrea sa il realizam.

Ce se intampla cu Reiki - Don Beckett

In ce punct Reiki devine pseudo-Reiki?
Din ce moment pseudo-Reiki devin vrajitorie?

Intreaga notiune despre NOI SUNTEM CEI CARE REALIZAM CEVA este momenul si locul unde „trenul Reiki” a inceput sa deraieze. Amintiti-va, Reiki nu este despre noi manipuland sau impunand sau realizand ceva – este vorba despre alinierea si predarea sinelui nostru personal catre Sinele divin, Sursa Creatoare a Tot ce Este!

Sunt atat de recunoscator pentru ca am cunoscut-o si am petrecut ceva timp cu o profesoara de Reiki – Barb Emerson – in special pentru un anumit lucru pe care l-a spus. Am auzit-o spunand acest lucru de mai multe ori, si imi vine in minte frecvent … pentru ca a fost atat de bine spus, si pentru ca este un adevar etern. Ceea ce a spus a fost: “Dupa ce esti conectat la Sursa a Tot ceea ce Este, cu cat MAI MULT conectat poti fi?”
Te rog, asculta din nou: “Dupa ce esti conectat la Sursa a Tot ceea ce Este, cu cat MAI MULT conectat poti fi?” De cat de multe mantras, yantras, simboluri si vraji magice aveti nevoie, daca sunteti conectat la Sursa a Tot ce Este …? Doar conectati-va la Sursa si lasati Sursa sa se „manifeste prin voi”! (lasati Sursa sa se Manifeste, sa actioneze in locul vostru – nota traducatorului) Beatles aveau dreptate – “E usor!” : ^)

Ce s-a intamplat, cu toate acestea – in Reiki, ca si in multe alte lucruri – este ca am luat ceva simplu si usor si natural si divin, si l-am invelit si ascuns in nenumarate straturi de complexitate si ego si vointa personala. Acest lucru ar fi destul de periculos in cazul in care ego-ul si vointa personala ar fi implicate doar in realizarea efectelor de vindecare dar, nu, se merge muuult dincolo de aceasta! Unii dintre noi ne-am simtit un pic infiorati cand “chirurgia psihica” a fost adaugata in Reiki. Ei bine, ghici ce – sunt acum persoane care practica “Reiki” si care fac “atacuri psihice “…!! (De fapt, ele fac asta de cel putin cativa ani, iar noi ceilalti am fost prea politicosi ca sa mentionam asta public.)

Credeti ca glumesc? Se merge chiar mai departe. Persoanele care fac aceste atacuri nu au visat aceasta metoda, ci au fost invatati sa o faca de catre “Maestri Reiki” care i-au initiat (dintre care unii sunt destul de bine cunoscuti, de fapt). Acesti “Maestri Reiki” predau, in cartile lor si in cadrul cursurilor, despre cum sa provoci haos si daune in campurile de energie ale altor oameni!

Acest lucru este Reiki??? NU – acesta este VRAJITORIE – si spunandu-i altfel nu schimba realitatea a ceea ce este.

Ei stiu ca este un subiect tabu, dar nu pot rezista tentatiei de a-si impune vointa asupra altora – in mod secret, de la distanta, la nivel energetic. Aceasta atitudine le da ideea falsa de a fi in control, de a avea putere. Cum de nu vad ca aceasta “putere” nu este altceva decat nebunie? In cazul in care cineva continua destul de mult pe aceasta cale, va ajunge exact la posesiunea “demonica” si nebunia despre care mentionam mai sus.

Ce se intampla cu Reiki - Don Beckett

Incercand sa-si justifice actiunile, unele dintre aceste persoane pretind ca fac “atacuri psihice”, numai pe oamenii care le-au atacat mai intai; ele doar incearca sa se apere! Si cum stiu ei ca cineva i-a atacat? Oh, ei se simt brusc ametiti sau au o durere de cap! Hmmm – Serios? Si cum stiu cine le-a atacat? Ei inchid ochii si incearca sa “vada” persoana responsabila. Hmmmmm …. (Desigur, acesti oameni cred ca sunt niste clarvazatori infailibili – nu ar putea niciodata gresi! Nu ar putea fi faptul ca persoana pe care tocmai au “vazut-o” se intampla sa fie cineva care le displace!) Apoi, avand ” identificat” vinovatul/vinovata, isi dezlantuie cea mai „performanta” vrajitorie asupra lui / ei ….

Acest lucru ar fi doar comic, cu exceptia faptului ca unii oameni sunt chiar afectati de aceste practici si atacuri. Cativa dintre prietenii mei au fost amenintati cu astfel de „atacuri psihice”, iar unii dintre ei par intr-adevar, sa fi fost atacati. Si aceste atacuri au fost cu siguranta nejustificate, pentru ca prietenii mei nu au atacat pe nimeni.
Poate fi gasit acestor practici vrajitoresti vreun loc in cadrul Reiki? (E o intrebare retorica, raspunsul este foarte evident ca NU!)

Dar, oamenii sunt afectati – fie din frica de a fi atacati sau prin faptul ca sunt chiar atacati. Dar cei ce sunt cel mai mult afectati sunt cei ce fac aceste atacuri. Cum pot pretinde ca au invatat Reiki – care ne invata UNITATEA (inca de la nivelul 2 – nota traducatorului) absoluta a noastra, a tuturor (prin urmare, orice am face pentru oricine, facem pentru a noi) – si apoi sa se angajeze in astfel de comportamente distructive …? (Este o alta intrebare retorica: Singurul raspuns este nebunia!) (Completare: in cazul celor ce asa au invatat ca este Reiki, poate fi vorba de o lipsa de discernamant si/sau de faptul ca acest mod de a practica „Reiki” se muleaza pe o structura personala cu frustrari si impulsuri agresive neconstientizate si pe care, neasumandu-le si neintegrandu-le, le proiecteaza asupra celorlalti – nota traducatorului)

Ce se intampla cu Reiki - Don Beckett

DECI … ce putem face noi in aceasta privinta? Poate avem nevoie de tehnici speciale de “protectie psihica”? Sa ne reintoarcem la cuvintele lui Barb Emerson: “Dupa ce te conectezi la Sursa a Tot ceea ce Este….” Dupa ce ne-am aliniat si ne-am predat sinele nostru personal Sursei infinite si omnipotente (folosind metoda lui Mikao Usui Reiki, de exemplu), si atata timp cat ne tinem aliniati (Centrati in aceasta Sursa – nota traducatorului), ce protectie ne-am mai putea dori sau chiar imagina? Noi doar trebuie sa ramanem constienti de adevarata noastra identitate ca extensii ale Sursei infinite, atotputernice si sa lasam Sursa sa vina prin noi.

Cum se poate ca cineva sa se auto-amageasca in asemenea grad, incat sa creada ca el / ea (impreuna cu orice numar de „conspiratori”) ar putea aduna vreodata suficient ego si vointa personala (indiferent cat de multe „vraji ar detine”), astfel incat sa ameninte (nici nu poate fi cazul de vatamare! ) Unica Sursa, Sinele cel Adevarat …? Din nou, singurul raspuns posibil este: nebunie. Ganditi-va: E ca un tantar care ar ataca Soarele!

Oamenii sunt totusi afectati de aceste lucruri si asta pentru ca au uitat adevarata lor identitate. Ei uita ca nimeni nu are dreptul sa se joace cu energia lor, cu exceptia cazului in care ei permit acest lucru. Si ei permit acest lucru, inconstient, cazand in capcana FRICII. Oricine de pe Pamant, care isi impune vointa asupra cuiva, face acest lucru prin intermediul fricii. Frica este, in primul rand, motivatia pentru care doresc sa isi impuna vointa asupra altcuiva (de obicei, ii atacam pe ceilalti pentru ca ne e frica de ei; nesiguranta si slabiciunea interioara, generand frica, ne determina sa ii privim pe ceilalti ca fiinte separate de noi, amenintatoare, uitand ca suntem UNA CU CEILALTI – nota traducatorului) … si frica este instrumentul pentru realizarea acesteia.

Asa cum cineva a remarcat, fricile sunt asteptari false ce par reale (FEAR = False Expectation Appearing Real – in engleza, in original). Daca am cadea in capcana fricii, asteptarile noastre false pot deveni realitate. Daca noi credem ca cineva ne poate „ataca psihic”, inconstient permitem acest lucru si astfel il facem posibil ca acest lucru sa devina real. Daca am sta centrati in adevarata noastra identitate, in unitate cu Sursa, atunci vom fi in siguranta si sanatosi.

Ce se intampla cu Reiki - Don Beckett

Ar fi frumos daca am putea ajuta oamenii care fac aceste atacuri – sa-i ajutam sa vada nebunia acestei atitudini si eroarea acestor actiuni (trebuie sa va spun ce scria la intrarea unei biserici: „Pentru a veni in ajutorul lor si pentru a nu-i ispiti pe fratii nostri mai slabi, va rugam sa va tineti gentile inchise!” : ^) – nota traducatorului). Dar ei par sa creada despre ei insisi ca sunt Maestrii Universului. Si se pare ca nu au observat ca universul lor cu caracter personal se prabuseste in jurul lor deja. Putem vedea aceasta prabusire si in zilele noastre, in societatea noastra; tot ceea ce este construit pe teama, iluzie si vointa personala se prabuseste, iar viteza de colaps se va accelera. Deci, poate ca aceste lucruri se vor rezolva toate de la sine, inainte sa treaca prea mult timp.

Pana cand acest lucru se va intampla, si in caz ca va intrebati daca ati gasit un Reiki real sau nu, raspunsul este simplu: daca este vorba de control si manipulare, precum si despre “putere” personala – atunci  nu este Reiki!”

Autor:

Don Beckett, http://johreiki.net

Traducere, adaptare si completari:

Mihai Albu, www.reiki.com.ro


Loading

Cauta un terapeut sau adreseaza o intrebare

19313 raspunsuri primite pentru 4121 intrebari | Vezi toate intrebarile
consiliere psihologica gratuita