anonim, prin secțiunea Psiholog online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Exista o persoana care m-a umilit (in si impreuna cu un grup de persoane); amenintat; acuzat. Este o persoana cu o influenta destul de mare in acele cercuri. La vremea de atunci nu am reactionat. Orbii raman oribi…. indiferent de cate li se arata.
Problema e ca; si acum; dupa aproximativ un an, cand o vad tremur; dar tremur din tot corpul (tremura si sufletul in mine; ma scuzati); respir foarte repede; incep sa vad negricios; si ma cuprinde o semzatie ciudata. Nu reusesc sa identific ce simt.
Cum as putea rezolva toate astea? Cum mi-as putea reveni? Mentionez ca nu mai sunt nici copil; nici adolescent…..
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu frica este frica, abuzul este abuz. Ce ati descris este vizibil o experienta traumatizanta. Vestea buna este ca, din cate inteleg, nu mai sunteti in acele cercuri… ci doar va vedeti fostul agresor ocazional. Incercati o psihoterapie in care sa explorati aceasta trauma. Curaj, se poate!

• La Psiholog
La Psiholog Din ultima fraza, inteleg ca sunteti o persoana de sex masculin. Pentru forma de abuz suferita (bulling) genul are importanță deoarece îmi imaginez ca sunteti un barbat in formare care isi doreste sa fie stapan pe situatie. De cele mai multe ori, “infruntarea” agresorului (ex: ii sustineti privirea fara sa coborati ochii in pamant) poate face minuni. Exercitiile de respiratie ajuta pentru a putea sta in preajma agresorului. Constientizati tempoul respiratiei numarand in gand si nu uitati sa trageti aer in piept. Si un truc simplu care pt multi functioneaza este sa va imaginati persoana intr-o situatie penibila lasand mintea sa zboare libera. Nu va dau eu exemple pt ca exista riscul ca imaginatia mea sa fie mai bogata decat a dvs. :) Daca va revin in minte momentele in care erati umilit, pur si simplu anulati-le printr-o fraza care va ofera dvs confort. Aplicand aceste tehnici ca si cum v-ati antrena singur, ar trebui sa dobanditi o stapanire de sine mai mare. Insa, daca observati ca starile persista, atunci ar trebui sa luati in calcul inceperea unui proces terapeutic alaturi de un specialist. Numai bine!