anonim, prin secțiunea Psiholog online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Bună ziua! Am 35 de ani. Sunt recăsătorită și am o fetiță de 8 luni cu actualul soț și o adolescentă de 15 ani din prima căsătorie. Adolescenta locuiește cu noi dar nu ne putem înțelege cu ea. Răspunde și comentează urat de fiecare data când vorbim cu ea, când o învățăm cum să facă ceva așa cum trebuie, când îi atragem atenția că ceva nu e bine, când nu îi convine ceva, vorbește cu cuvinte jignitoare, nu povestește ce i se întâmplă, am descoperit chiar că și minte. Prin comportamentul ei da dovada că e prost crescuta deși de mică mă chinui sa o fac sa înțeleagă ce e bine și ce nu, cum sa se poarte sa fie bine dar ea nu vrea sa se poarte frumos și să vorbească frumos. Daca țipăm la ea, tipa și ea, daca ridicam mana la ea, ridică și ea mana la noi, ripostează mereu. Nu știu ce să mai fac și cum sa ii mai explic sa se poarte frumos că sa îi fie bine. Ce sa fac ca sa inteleaga cum trebuie sa se poarte o adolescentă de 15 ani?
• Oana Bunescu
Oana Bunescu Buna! Este posibil ca adolescenta sa încerce să atraga atentia. Este posibil ca ea sa nu se mai simtă în centrul atentiei, acum ca a apărut cea mica. Încearcă să vorbesti cu ea despre ce o deranjează sau ce o supara. Încearcă să vezi ce considera ea si ce crede despre situația actuala din familie.

• Cristina Constantin, pagina de psihologie
Cristina Constantin, pagina de psihologie Buna ziua! Va referiți la primul dvs copil ca la o “adolescenta din prima casatorie”, comparativ cu termenul “fetiță” care o descrie pe fiica din a doua casatorie. Este posibil ca pe lângă adolescență, perioada cu multe provocări pentru tânărul care o traversează, fiicei dvs adolescente sa ii fie greu sa se adapteze la noua realitate in care traieste. Faptele de a va răspunde si de a nu se supune regulilor, pot fi văzute ca o încercare a ei de fi privita ca un adult, ca o persoana independenta. Inteleg ca va este greu, dar daca veti incerca sa schimbați perspectiva din care priviti lucrurile, e foarte posibil sa apara schimbari in bine. Va las un articol pe care l-am scris despre aceasta tema, daca aveti nevoie de alte detalii, puteti sa imi scrieti in privat.