anonim, prin secțiunea Psihoterapeut online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Bună ziua, început de an școlar revenim la vechea problema, copilul nu reuseste sa se adaptezela grădiniță. Și anul trecut am încercat sa îl dau. La creșă unde a fost anul trecut mi-l luau cu forța din brate și îl băgau în clasa nu ma lăsau sa aștept nici pe hol. A ajuns într-o săptămână să facă pe el noaptea prin somn, sa îmi plângă prin somn, sa nu vrea sa îl mai scot din casa nici măcar în parc când îi ziceam ca îl îmbrac plângea cât îl ținea gura. Am discutat cu el tot anul ca va merge la o alta grădiniță cu program scurt pana la 12( nici anul trecut nu a stat mai mult de ora 11), ca acum îl voi aștepta acolo… Mergem pana acolo întram în clasa dar nu ma lasă să plec plânge pana i se face rău. Nuj cum sa mai procedez.. El acum are 3 ani și 8 luni. Educatoarea a stabilit de la început program părinților care vor sa stea doar de la 8 la 9. Și sa dam un răspuns dacă colilul rămâne sau îl retragem pana la sfârșitul sapt viitoare. Va rog spuneți-mi ce metode sa mai abordez nu știu cum sa fac. Sunt binevenite răspunsuri și de la alți părinți care au trecut prin aceasta etapa. Va mulțumesc.
• Lupu Andreea
Lupu Andreea Ce facem cu copilașii care nu se adapteaza în doua săptămâni. Ei nu au dreptul la școlarizare dacă adaptarea este mai grea. Sunt convinsa ca tot la fel de greu ar fi și la anul și tot asa 2 sapt nu ar fi suficient…. Ce facem cu ei ajungem sa nu ii mai dam. Nici la școală… Offf
• Lara Iva
Lara Iva Un psiholog va poate sfatui
• Mosteanu Simona
Mosteanu Simona Trauma nu se vindeca rapid. Este foarte important sa vorbiti dumneavoastra cu copilul, sa stiti de ce nu vrea sa mearga. Rezolvati cauza. Trauma nerezolvata are amprenta pt toata viata.
• Lupu Andreea
Lupu Andreea Mosteanu Simona spune ca nu ii place de doamna. Ce e drept nu e tocmai drăguță nici cu cei mici, nici cu parintii și nici aspectul și vocea nu o ajuta.
• Mosteanu Simona
Mosteanu Simona Lupu Andreea , draga mea eu si fiecare de aici ne spunem o parere din experienta avuta. Eu l-as retrage in clipa urmatoare. Este foarte important copilul si tot viitorul lui. Al meu a fost intr-o situatie asemanatoare. Totul din cauza unei educatoare. Eu l-am mutat imediat si am rezolvat discutand cu el si cu doamnele de la noul camin.
• Marilena Braileanu
Marilena Braileanu As vrea sa vorbesc cu mamica in cauză, in privat, daca este posibil. Daca este de acord. Sa ma contacteze!
• Daniel Mois
Daniel Mois Ati traumatizat copilul si lipsa de tact a celor de la cresa va avea urmari pe termen lung. Gasiti o educatoare in care copilul sa aiba INCREDERE. Si un terapeut care sa va ajute sa il scoateti din trauma neconsumata.

• Cristina Constantin, pagina de psihologie
Cristina Constantin, pagina de psihologie Încercați să vă jucați cu el, cu jucarii de plus, spre exemplu. In timpul jocului, ii propuneți ca una dintre jucarii sa fie educatoare, iar cealaltă copilul. Poate reușiți să aflați ce anume il supăra la grădiniță. De asemenea, asigurati-l ca nu va rămâne acolo, ca tot timpul ul veti astepta sa va întoarceți acasa. Fiecare copil are propriul ritm de adaptare la aceasta noua etapa din viata lor. Si cateva sedinte la psiholog pot fi de ajutor. Mult succes!