anonim, prin secțiunea Consiliere online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna , ma numesc A si am 18 ani , sunt diagnosticata cu anxietate sociala precizez asta in caz de are legatura cu problema pe care o voi descrie.
Este legat de subiectul intalnit peste tot , Covid 19 .
Eu in general sunt o persoana rationala si nu ascult tot ce se da la stiri stiu cum sa am grija de mine si de cei din jururl meu fara instrucțiuni iar acest virus nu ma îngrijorează insa problema mea este ca am stat izolata cam 5 zile fara sa ies deloc , in general nu sunt.o persoana sociala deci nu imi creeaza discomfort acest lucru insa am iesit astazi putin am avut de rezolvat ceva si cum am iesit fara sa intru in contact cu nimeni am început sa ma simt putin rau , ma durut capul mi s-a infundat nasul , cum s-ar zice simptome de raceala insa nu am cum sa racesc doar pentru ca am iesit o ora din casa , si m-am protejat pe maini si tot .
Nu inteleg de ce am starile astea ? Stiu ca am zis ca acest virus nu ma ingrijoreaza insa este ceva la care ma gandesc , si cred ca devin putin paranoica insa nu stiu daca ma simt asa din cauza gandului ca as putea lua ceva , sau daca ma simt asa pentru ca, am luat ceva sau daca ma simt asa pentru ca m-am expus la mediul exterior dupa o perioada lunga petrecuta in interior ? Ce parere aveti ?
• Mihaiela Grimbovschi Avramescu
Mihaiela Grimbovschi Avramescu Este normal ca după 5 zile în casă sa ai aceste simptome. Este descrisă astenia de primăvară, plus ca afara nu este foarte cald. Manifestările tale sunt perfect normale, nu ai motive de îngrijorare. Stai in casa si aeriseste foarte des. Asa te vei obișnui cu vremea de afara.

• Cabinet Psihologic Teleman
Cabinet Psihologic Teleman Felul in care ne simțim este in strânsă legătură cu ceea ce gândim acest fenomen numindu-se somatizare. Frica este un factor care accentuează senzatiile de stare de rau. Autosugestia bineinteles acționează asupra psihicului si a stării de bine in general. Gândește ca esti tânără și corpul tau are toate resursele necesare pt adaptare si de readaptare indiferent de virusuri. Găsește activitati in care mintea ta sa gandeasca pizitiv, subiecte care iti provoc stare de bine. Numai bine!