anonim, prin secțiunea Psiholog online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Hey ! Sunt Gabriela, am 22 ani și lucrez in domeniul HR , mă confrunt cu o reala problema din punctul meu de vedere psihic vorbind . Povestea mea începe cam așa , acum 2 ani și jumătate Vecinul nostru de lângă casa a înnebunit de-a binelea cu acte , ne-a părut rău de el la toată familia însă nebunia lui a început din perspectiva lui din cauza familiei mele (eram prieteni de familie înainte nu am avut nici o data un conflict cu el , el este singur nu are copii , soție nu a avut nici o data , are doar o sora )a început noapte de noapte un an de zile sa arunce in casa cu fel și fel de obiecte sa înjure sa amenințe , i am depus plângere , l au internat câteva luni dar după revenea … am un copil mic nu mai dorm nopțile încerc in propria casa sa merg încet sa nu mă audă Vecinul , ii rog pe ceilalți membri ai familiei sa vorbească mai încet prin curte , eu am ceva .. am o frica de care nu scap și de care îmi este teama sa ii spun soțului sau părinților mei pt ca sigur nu le vor mai fi mila de el și nu vreau cearta . Vreau doar sa mă liniștesc psihic simt ca cedez din cauza lui din cauza fricii. Am martori toți vecinii ca noi nu ne certam cu el nu ne am certat nici măcar o data am încercat mereu sa l înțelegem ca este bolnav , dar eu nu mai pot da petreceri , merg la baie și nu aprind becul (avem un geam la baie mic ce bate spre curtea lui ) cei de la politie îmi spun sa mă calmez ca nu pare violent , dar eu îl aud noaptea cum urla dragilor și mă înfioară , amenință ca ne pune butelia lângă casa . Adorm noaptea câte puțin cu teama dacă latră un cățel pe strada , mă sperii mă trezesc ! Va rog dați mi un sfat sa îmi revin puțin ! Mulțumesc !
• Dana Dana
Dana Dana Puteti sa sunați la 112 de fiecare dată când tulbură liniștea publică.
• Seven Ots
Seven Ots Dana Dana daca domnul desi nebun, stie sa faca situatia de partea lui, doamna din victima ajunge sa fie acuzata ca persoana ce initiaza conflictul si nu i se va oferi credibilitate!
• Lucia A. Anghel
Lucia A. Anghel Dansul are nevoie de un ajutor specializat si puteti sa luati aceasta situatie ca un strigat de ajutor. Daca apartinatorii nu au putut sa o faca, o pot face vecinii. Este foarte posibil ca, daca va duceti la usa dansului, sa inceapa sa arunce cu obiecte in dvs si sa faca galagie mai mare. Dar exista, pe de alta parte, si sa inteleaga, dar eu am niste rezerve. Dansul e intr-o lume rea si care il persecuta si el o persecuta, e lumea lui interna din mintea dansului. Are nevoie de internare si de tratament medicamentos pentru a-i stopa cumva probabil delirurile pe care le are si zgomotele pe care le face. El se cearta cu cineva dar numai el stie cu cine se cearta.
• Niculae Gabriella AndreeaBuna ziua ! Eu sunt Gabriela și rectific ca am 27 ani din greșeala am scris 22 acum am văzut , pot sa va spun doar ca sora lui nu a venit nici măcar o data sa ne ceara explicații deși noi ne am fi dorit sa i le dam cu drag sa înțeleagă ca problema este la el , politia își face treaba au discutat cu el , domnii de la secție ne cunosc foarte bine știu ce fel de familie suntem și nu am face scandal unui om cu probleme sau chiar și fără , a fost internat câteva luni după care a revenit și a început iar , dau vina pe singurătate …. dacă face iar îl ia politia îl duce la spital îl tine peste noapte și a doua zi este acasă . Cei de la politie mi au spus ca dacă sora lui nu va lua măsuri i se va acorda un om din primărie și îl va reprezenta și atunci va putea sa l interneze pe perioada mai lunga însă … sora lui nu se da la o parte chiar dacă nu ii pasa , ea sta in oraș nu vine pe la el . Au depus și 2 vecini plângere venind in apărarea noastră de atunci am aflat din plângerile lor ca a vrut in noaptea de revelion sa intre peste noi in casa sa ne dea foc dar nu și a convins “prietenul “ mi as dori din inima sa și revină și sa ne lase in pace simt ca înnebunesc in casa !
• Seven Ots
Seven Ots Niculae Gabriella Andreea nu isi va reveni, decat dupa o perioada destul de lunga de timp. Eu va inteleg perfect! Stiu prin ce treceti si imi si pot imagina, dar e bine ca aveti autoritatile de partea dumneavoastra. Incercati sa luati legatura cu medicul de familie daca e medic de familie comun si ceretii sfatul dupa explicatiile ce sunt scrise si aici. Noi avem un fost bolnav inchipuit, un nevazator ce acum asa a si ajuns, dar noi din pacate nu prea oferim credibilitate in fata autoritatilor iar cei de la primarie, ne spun ca ne inteleg, dar totusi ne fac responsabili de faptele sau de acuzatiile vecinului.
• Niculae Gabriella AndreeaMulțumesc ! Sper din suflet sa trecem cu bine și cât mai repede peste deși au trecut 2 ani și jumătate de când a început . E greu acum și cu aceasta Izolare pt ca stam doar in casa și încerc sa mi ocup timpul și mintea cu altceva .
• Niculae Gabriella Andreea
Umbla cu toporul prin curte , bate in gard cu toporul . Nu este bătrân are doar 40 ani , tatăl meu la considerat ca pe copilul lui cu fratele și cu soțul meu erau prieteni venea mereu la noi in curte (asta îmi este și teama ca cunoaște fiecare colțișor din curtea noastră ) . Mi-as dori sa ajung și la Primărie sa ii explic situația dar la fel nu mi doresc sa i fac rău … pe lângă nemulțumirea fata de noi o are și pt preot și alți oameni din sat (aud noaptea cum le striga numele prin curte înjurând ) eu vreau doar sa scap de teama aceasta am încercat sa mi impun sa nu mai mă gândesc dar mi se pare imposibil .
• Seven Ots
Seven Ots Cand va simtiti depasita de situatie incercati sa va calmati folosindu-va de respiratie, inspiratie-expiratie. Incercand sa nu va mai ganditi la el, spuneti si o rugaciune in gand in acel moment. Respirati! Usor usor va veti calma. Si este o vorba: ” Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti!”. Trebuie sa lasati autoritatile sa iti faca datoria! Va inteleg ca nu ii doriti raul, dar aveti nevoie de protectie!
• Niculae Gabriella Andreea
Seven Ots Aveți dreptate ! Mi se pare ireal ca mi se întâmpla tocmai mie așa ceva . Voi încerca sa mă calmez ușor , ușor !
• Seven Ots
Seven Ots Incercati treptat treptat, stiu ca pare greu in acele momente, dar invatand sa controlati respiratia, invatati sa va linistiti atat gandirea cat si efectele secundare ale trupului…spasme, tresariri de moment sau chiar tremur.
• Niculae Gabriella Andreea
Seven Ots astăzi chiar am făcut o performanța sa i spun așa…. eu care mă feream sa vorbesc prin curte sa nu mă audă sau mai știu eu ce sa fac lucruri zgomotoase , astăzi am ieșit cu treaba prin curte și l am văzut bineînțeles destul de neliniștit părea făcea ture înainte și înapoi degeaba , am vorbit normal mi am făcut treaba liniștita nu mi a pasat oarecum ca se uita sa vadă ce fac .

• La Psiholog
La Psiholog Buna. Daca am inteles eu bine nevoia ta este de a-ti gestiona frica care este perfect justificata. Politia isi face treaba, vecinii si-au facut si ei partea lor dar tot nu e suficient pt a e te linisti. Familia lui nu se implica si atunci ce ramane de facut? Un psiholog ti-ar explica cum sa inveti sa iti invingi fricile irationale dar in astfel de situatii cand pericolul nu este inlaturat este destul de dificil sa inveti sa traiesti cu frica. Ma gandesc ca intreaga familie este afectata doar ca tu traiesti mai intens aceasta criza. E important sa cauti sprijin in sanul familiei si sa va sustineti reciproc. Cand situatia ajunge critica impreuna cu politia si apartinatorul persoanei bolnave care poate fi primaria daca familia nu se implica, se pot face demersuri pt internare. Consideri ca ii faci un rau dar crede-ma ca in final vei intelege ca ii faci un bine deoarece are nevoie de ajutor specializat intr-un mediu securizat cum ar fi un centru de recuperare pt tulburari psihice.