anonim, prin secțiunea Psihoterapeut online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
24 feminin
Ma confrunt cu o problema și sper ca cineva să mă poată ajuta cu un sfat. Am mai postat de doua ori pe acest site, sper să nu fac abuz, însă m-ați ajutat enorm și apreciez foarte mult ceea ce faceți.
De când cu covid-19 , am început să am simptomele legate de virus , precizez că nu am interacționat cu nimeni dinafara țării și nu am fost nici in strainainte in ultimii ani. Problema este că de 2 săptămâni am aceste simptome ( tuse, dureri de gat, febra, respirație grea și deja am o durere de stomac persistenta) mi se întâmplă de multe ori când citesc despre o boală sa îmi apară imediat simptome identice. De exemplu când a fost Ebola mi-au trebuit 6 luni să îmi revin complet. Am avut zile când aveam simptome specifice, frica mă acaparase complet. Acum îmi imaginez că am și alte boli de care nu sunt conștientă și mai ales îmi este frică să merg la doctor. Îmi este frica să ies din casa și asta mă afectează. Nu știu ce să fac, nu știu cum să îmi revin. Când eram mică am avut probleme de sănătate și eram la un pas de a fii omorâtă. De atunci am aceste probleme.

• Cristina Constantin, pagina de psihologie
Cristina Constantin, pagina de psihologie Buna ziua! Faptul de a fi expus unei situații(boala si/sau acțiune a unei alte persoane) care amenință viata, poate duce la tulburare de stress post-traumatic (PTSD). Aceasta tulburare se trateaza din 2 perspective: medicamentos, in urma diagnosticului pus de un psihiatru si terapeutic, cu sprijinul unui psihoterapeut. Faptul că preluați simptomele unei boli, fara sa suferiti de acea boală, e un motiv suficient pentru a va adresa specialiștilor menționați mai sus. Veti vedea ca in acest fel vi se va îmbunătăți calitatea vietii. Mult succes!