anonim de pe www.terapeuti.ro:
Fiica-mea a terminat liceul anul acesta cu rezultate bune, insa a cazut la admiterea la facultate. Am fost afectati toti de acest lucru, dar lucrul care ma ingrijoreaza acum e atitudinea distanta fata de noi, familia ei si refugiul gasit in prietenul ei. Ma tem sa nu ajunga sa faca lucruri care s-o indeparteze si mai mult de atingerea scopului ei de a intra la facultatea de medicina si, doamne fereste caderea in depresie. Sigur, este frica mea si dorinta de a o feri de probleme, dar in momentul de fata chiar nu stiu cum sa aboedez problema, fiind vorba de varsta adolescentei, o perioada dificila atat pentru parinti cat si pentru adolescenti.
Elena Tudor 6:58am Aug 8
Sunteti sigura ca SI fiica dvs a vrut sa urmeze aceasta facultate? Nu cumva e visul dvs doar? Poate acesta este motivul distantarii de familia ei, cautand refugiu in intelegerea prietenului. Incercati sa aveti cu ea o discutie sincera in care sa acceptati dorintele si visele ei, incercati sa-i fiti prietena.
Botezat-Antonescu Radu 7:19am Aug 8
ma gandesc ca poate atitudinea ei de distantare sa aiba legatura cu reactia la acest esec al ei? Ma gandesc ca este foarte intristata in aceasta perioada iar prietenul ei este perna pe care poate sa ‘cada’ in acest moment. Discutati cu amandoi… poate v-a scapat ceva. Succes!

Psiholog Laura Sandu 7:52am Aug 8
Este posibil ca fiica sa va evite din pricina ca simte ca v-a dezamagit si pe dvs. si ii este greu sa se confrunte cu aceasta rusine a ei la care contribuie asteptarile celor din jur. Ce puteti face este sa o invitati la o pizza (sau ce-i place ei), intr-un cadru neutru (spre exemlu undeva la o terasa) si sa socializati relaxat, sa ridicati din presiunea de a performa ca sa va satisfaca. Sa-i explicati ca iubirea si acceptarea voastra ca parinti vine indiferent de ce face ea in viata, oferiti-i cat mai multe semne ca valoarea ei ca om nu depinde de admiterea la facultate sau astfel de teste de performanta.