anonim, prin secțiunea Consiliere online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna
37 ani, sex feminin, lucrez ca asistenta in UK, partener de viata de 10 ani
Imi este rusine sa vorbesc despre sex, sa fac glume sau sa dau detalii despre viata mea sexuala daca in grupul in care ma aflu se vorbeste pe acest subiect. Eram la lucru si se discuta despre vibratoare si consensul era ca e cel mai comun lucru pe care poate sa-l aiba o femeie. Eu nu detin un vibrator, nu am explorat jucariile sexuale, am dificultati in a-mi explora feminitatea si simt ca colegii rad de mine ca sunt pudica. Ma simt ciudata, incompleta, cu dizabilitati din acest motiv si reactia mea este sa ma izolez si mai mult. Am plans foarte mult in urma acestui episod. Ma simt singura, nici sa pun o fatada nu pot in privinta sexului, sa zic si eu niste cuvinte acolo ca sa nu ies in evidenta.
Cateodata ma gandesc ca voi ramane toata viata cu aceste sechele legate de sex.
Parintii au evitat sa-mi vorbeasca despre sex, i-am auzit facand sex cand dormeam in aceasi camera ani de zile cand eram in crestere, pana la liceu inclusiv.
M-am saturat sa duc povara asta de copil cuminte, care nu stie nimic despre sex.
Cu recunostinta si speranta

• Cristina Constantin, pagina de psihologie
Cristina Constantin, pagina de psihologie Buna ziua! Ati identificat corect câteva cauze ale acestei atitudini referitoare la sex: faptul că părinții, pe de-o parte nu v-au vorbit despre acest aspect normal al unei vieți sănătoase sinpe de alta parte, pentru că ați fost expusă la intimitatea lor fizică. Aceste două laturi opuse ale aceluiași comportament poate deruta orice copil, care va duce aceasta confuzie si in viata de adult. Doar ca acum dumneavoastră nu mai sunteti acea fetiță care avea nevoie de informații din partea părinților, sunteti o femeie în adevăratul sens al cuvântului si aveti dreptul de a va bucura de o viata sexuală sănătoasă si de toate beneficiile acesteia. Puteti apela la un terapeut pentru a aprofunda cauzele comportamentului si a identifica ce anume vi se potriveste pentru a depăși această dificultate. Multa sanatate!