anonim, prin secțiunea Consiliere online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna! Sunt curioasa in cat timp s ar putea rezolva o afectiune la psiholog? De ex depresia, anxietatea, stima de sine scazuta, traumele. S.a.m.d.
Fac terapie de 3 ani si nu vad mari schimbari. Trag de mine dar simt ca nu am timp la o ora sa dezbat tot ce am de spus. As fi dorit mai mult sa mi se zica direct ce sa fac si cum sa fac, fie ca nu functiona. Incercam. Daca nu mergea, schimbam exercitiul…
Da, ador sa merg. Ador ca ma simt ascultata si inteleasa. Insa as dori sa stiu si daca s a rezolvat pana acum ceva definitiv?
Chiar as dori sa stau 24 ore cu un psihoterapeut sa pot spune mai multe si sa vada cum sunt eu ca om, in viata de zi cu zi… sa ma cunoasca. Fiindca de multe ori ma deschid greu. (Fata de alte persoane, la terapie sunt cat pot de deschisa).
De ex o persoana care e depresiva de multi ani si ii trece o perioada . .. apoi iar ii revine depresia.
Sau fricile. Chiar pot trece definitiv?
Ma simt mai mult informata decat ca scap de ce am si cat sufar.
Sper sa nu supar pe nimeni. Multumesc!
Fata 22
• Daniel Mois
Daniel Mois Nu există un răspuns standard. Fiecare persoană e unică. Iar munca pe probleme o face CLIENTUL, în proporție de 87%, după unele studii. Deci depinde de foarte mulți factori durata PROCESULUI. Și rezultatele lui la fel. Însă munca asupra acestpr probleme nu încetează niciodată, chiar și după încheierea terapiei.
• Andreea Daniela
Andreea Daniela Sper sa nu enervez pe cineva, dar am o prietena care la fel a simtit la psiholog si ea a schimbat psihologul si s au vazut schimbari. Nu intotdeauna este vina ta, daca nu te simti sufficient de ascultata de psihologul actual poti incerca si varianta asta.

• Psihoterapeut Rosu Adrian Francois
Psihoterapeut Rosu Adrian Francois Buna ziua! Atat pentru depresie, anxietate cat si pentru alte dificultati psihologice, este bine sa ne documentam din surse de incredere ce tratamente sunt validate stiintific si ce efecte au ele, atat benefice cat si afecte adverse (medicatie), atat pe termen scurt cat si pe termen lung, in sensul prevenirii recaderilor (ceea ce doar psihoterapia ofera), da, recaderilor, adica, revenirii tulburarii daca tratamentul initial nu a eliminat cauzele ci doar a tratat simptomele.
Prin urmare, link-urile pe care le veti vedea mai jos sunt din surse independente si care nu pot fi acuzate ca au vreun interes anume pentru promovarea vreunei optiuni de tratament in favoarea sau defavoarea alteia:
American Academy of Family Physicians https://www.aafp.org/afp/2005/0215/p733.html
1. American Psychological Association. Ultimele studii in legatura cu tratamentele psihologice pe diverse tulburari https://www.div12.org/treatments/
2. American Psychological Association. Medicatie sau Psihoterapie? https://www.apa.org/…/patients…/medication-or-therapy
3. American PSYCHIATRIC Associatian. Este psihoterapia cognitiv comportamentala furnizata on-line efficienta? https://www.psychiatry.org/…/new-research-cognitive…
4. Mayo Clinic. Medicatie si Psihoterapie pentru depresia recurenta https://www.mayoclinic.org/…/treatment…/art-20044324
5. American Psychological Association. Ce este psihoterapia cognitiv comportamentala https://www.apa.org/…/patients-and…/cognitive-behavioral
6. US National Library of Medicine National Institutes of Health. Ce spun studiile despre eficienta psihoterapiei in anxietate
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3263389/