anonim, prin secțiunea Psiholog online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna ziua. Ce inseamna a fi o femeie castratoare? este un concept psihologic stiintific sau unul mai degraba non-formal, vehiculat ca atare? Are legatura cu orgoiliul masculin si implicit cu libidoul masculin? Adica, asa cum inteleg eu, o femeie care nu valideaza ego-ul partenerului va avea probleme in viata sexuala? Este ego-ul masculin cu mult diferit fata de cel feminin? Adica barbatul nu poate leza in aceeasi masura ego-ul femeii si in consecinta sa ii scada si ei libido-ul? Ce inseamna atunci a NU fi o femeie castratoare? Din ce am observat eu ar insemna sa iti sustii partenerul 100%, uneori chiar cu o mica exagerare. Explicati-mi, va rog, care ar fi atitudinea corecta/potrivita fata de partener astfel incat sa nu fie nici o lauda exagerata, dar nici sa jignesti sau sa minimiezi realizarile/ persoana partenerului. Cred ca eu am o problema in a menaja asa zisul ego masculin, dar o fac mai mult in gluma ( glumele de acest fel mi se par reusite)si fara intentia de a supara sau jigni, dar am observat ca unii barbati se simt inconfortabilcu acest lucru. Pentru ei cred ca a fost un deal-breaker aceasta atitudine glumeata a mea. Este chiar atat de sensibil suviectul astfel incat cea mai inteleapta decizie este sa renunt pur si simplu la glumele de acest fel cu oricine pe viitor? Sau exista si persoane (barbati) care nu au un ego asa fragil si nu trebuie sa te porti cu manusi mereu?
• Cristina Tacaciu
Cristina Tacaciu Draga mea, nu esti tu de vina pentru frustrarile , traumele si inhibitiile barbatiilor. Nu iti mai lua asupra ta vina care nu iti apartine si nu iti asuma responsabilitatea care nu iti apartine. Conceptul de femeie castratoare nu exista in literatura stiintifica. Iti recomand sa citesti niste literatura psihologica din secolul 21, stii, psihologia a evoluat foarte mult de pe vremea cand barbatii (castrati?) aruncau pisica moarta in curtea femeilor. Cel mai bine ar fi sa incepi un proces de terapie, pentru ca sa te cunosti mai bine si si sa te dezvolti tu pe tine. Abia apoi sa incepi sa te ingrijorezi de egoul altora
• Dan Cârlea
Dan Cârlea Ar fi util sa dati niste exemple de glume si situatii cand ati observat ca ati lezat partenerul. Din descriere pare ca va provocati partenerii, ca sa obtineti un ceva, punandu-i in dificultate intima.
• Ramona Patrascu
Ramona Patrascu Și mie mi s-a spus același lucru. M-am gândit mult dacă ar trebui sa ma schimb. Ar însemna să nu mai fiu eu. Pentru moment, decizia mea este sa rămân asa cum sunt. Depinde ce primează pentru tine – o relație sau sa fii tu însăți. Strict părerea unei persoane ce este catalogata la fel.
• Cristina Cojocaru
Cristina Cojocaru Da, este foarte sensibil subiectul pentru ei. Da, există și altfel de bărbați.
• Tina Petrareanu
Tina Petrareanu Ce întrebare grozava !
Cred ca , dincolo de concepte , atunci când cineva trebuie sa se poarte cu mănuși intr-o relație , in mod conștient , nu este autentic și relația are de suferit .
Dacă partenerii aleg mai degrabă sa plece decât sa repare , per total le-a dat cu minus .
Dacă exista și bărbați care nu se simt lezați , probabil ca da .
Însă ar putea foarte bine sa dezbată ce înseamnă pentru ei aceste glumițe , sa conștientizeze și sa recunoască ce sentimente provoacă in ei , de ce anume le amintește .

• Psiholog Iuliana Doroftei
Psiholog Iuliana Doroftei E important sa intelegem ca traim in realitati diferite deoarece venim din povesti de viata diferite, din provocari diferite, cu frici diferite. Frustrari avem cu totii, si cei care nu primesc o gluma precum si cei care o fac, si cei care nu o fac sau cei care nu se arata a fi deranjati dar de fapt traiesc un disconfort intern.
Daca ne-am imagina ca fiecare om are un limbaj personal prin care intelege lumea, am putea, poate, sa intelegem cum unele lucruri pe care le spunem sau facem sunt intelese DIFERIT.
O glumita, ca sa deranjeze, este inainte de toate deranjanta. Nimeni nu se supara de la un banc, ci de la adresarea unui “mini abuz” verbal mascat.
Foarte des auzim “nu asta a fost intentia mea! nu stii tu de gluma!”
De fapt, nici cel care a facut gluma nu stie limbajul lumii celeilalte persoane ca sa isi dea seama daca ceea ce spune este acceptat ca fiind amuzant in lumea celui despre care se glumeste. Fiecare are vulnerabilitatile lui. O femeie care este, de ex, “frustrata” (aka vulnerabila) cu privire la aspectul parului sau nu va gasi nimic amuzant in fraza “hai ma, ca mai ai pàr de o baie”. De fapt, o gluma este o gluma daca e gluma pentru amandoi si daca amandoi rad la ea iar asta necesita, binteles, atentie la CINE SUNT EU – CINE ESTE CELALALT .
Fenomenul femeii castratoare este corelat cu o teama naturala de moarte, de fapt, deoarece femeia este “datatoare de viata” pentru barbat si prin asta, ar zice “tata” Freud ca multe se trag de acolo.
Mi se pare foarte bun subiectul propus dar este extreeeeem de amplu raspunsul. Nota 10 pentru intrebare!