anonim de pe www.terapeuti.ro:Buna ziua!Sunt studenta la facultatea deMedicina Veterinara si am 20 de ani.Problema mea este urmatoarea:acum ar fi trebuit sa termin anul doi de facultate,dar in primul semestru am clacat,adica din toate examenele din sesiune doar 1 l-am luat.Asta m-a demoralizat foarte mult..Pe parcursul sem 2 am incercat sa le dau din noi,dar nu am reusit sa iau niciunul asa ca am decis sa nu ma mai duc la facultate.Asa am pierdut eu anul acesta de facultate.Problem este ca ma simt extrem de vinovata fata de mama mea,care munceste in strainatate pentru a0mi plati taxa si chiria..Simt ca nu pot sa mai continui cu aceasta facultate,nu vad sa fie de mine.Mi-am dat seama ca orice invat ,nu pot retine,nu simt sa ma atraga intr-un fel,Sunt atrasa doar atunci cand vad animalutele in fata mea,.M-am gandit sa le spun alor mei ca nu mai pot continua cu facultatea aceasta si ca vreau sa fac altceva,ceea ce voiam prin clasa a10a si anume psiholgie sau litere..Ce ma sfatuiti sa fac?Cum sa discut cu ei?Mi-e foarte teama de reactuia lor,ion special de cea a mamei.nu vreau sa o fac sa sufere din cauza mea,mai ales ca a platit doi ani de facultate,iar eu am ales sa renunt pur si simplu…
Carmen Mariana Demi 8:00am May 26
Cred ca intentia ta de a sta de vorba cu parintii despre situatia ta este foarte buna. Inainte de asta, stai de vorba cu tine si descopera ce ai invatat din experienta ultimilor doi ani, ce a fost valoros pentru tine in perioada in care parintii tai au stiut ca esti studenta la facultatea de Medicina Veterinara. Aceasta lectie ar putea sa iti fie de folos, astfel incat sa nu mai repeti experiente similare cu celelate optiuni de studii universitare de care ai spus, Psihologia sau Literele. Apoi intreaba-te ce te-ar face cu adevarat fericita si implinita in viata. Si dupa ce descoperi aceste lucruri, s-ar putea sa iti fie mai usori sa stai de vorba cu parintii tai, sa le spui ce ti-a fost de folos si ce ai inteles din experienta cu Medicina Vet., si ce vrei sa faci mai departe. Cred ca dupa ce vei sta de vorba cu ei despre acestea, vei fi mai linistita si impacata cu tine insuti. Succes!
Pascu Viorica 11:18am May 26
incearca sa-ti identifici abilitatile tale/ punctele forte, ce te-ar motiva si in ce profesie ai avea reusite (te poti adresa unui cabinet de orintare profesionala) si ulterior iei decizii! Si Fac de psihologie precum si de litere, necesita abilitati, munca, pasiune, motivatie, etc. Nu ajunge doar sa schimbi una cu alta asa la intamplare ” cu ce mi- ar placea”! Abilitati cu totii avem, este important de identificat in ce domenii! Spor!

Psiholog Monica Enescu 3:40pm May 26
Buna! Fii sincera cu parintii tai, spune-le ce dificultati ai, cum te simti, ca nu crezi ca ti se potriveste, spune-i mamei ca te simti vinovata pentru ca ea munceste si ti-a platit facultatea, parintii vor simti ca tu ai incercat, ai dorit sa iti iei restantele dar nu esti suficient de motivata si materia ti se pare dificila. Cred ca vor intelege mai ales daca vad la tine ca iti asumi responsabilitatea. Te sfatuiesc sa te interesezi din timp de ce se studiaza la facultatile care te intereseaza, daca ti-ar placea, ce materii se fac ca sa fii mai pregatita, nu te lua dupa ce speri sau ce crezi tu ca ar fi, ci cauta sa fii informata. Iar daca vei invata bine pentru admitere la o noua facultate, ai sansa sa intrii la buget si sa nu mai platesti taxa. Gandeste-te ce ti-ar placea sa faci ca profesie in viata ta, care sa te multumeasca, sa nu te plictiseasca, sa se potriveasca si cu stilul tau de viata si cu abilitatile pe care le ai si intereseaza-te ce trebuie sa stii/ sa ai/ sa poti/ sa faci pentru a ajunge acolo. Succes!