anonim de pe www.terapeuti.ro:Am 18 ani,iar anul acesta voi avea de sustinut “examenul maturitatii”,sunt si sportiva de performanta,fac schi alpin mai exact. Am ales sa scriu acest mesaj deoarece simt ca stresul ma cuprinde pe zi ce trece,am impresia ca nu dau randament destul si ca nu voi reusi. Ma pregatesc in acelasi timp pentru admiterea la facultatea de medicina veterinara din Bucuresti, dar nu mai am aproape deloc incredere in mine si in puterile mele. La matematica ma descurc greu si cred ca totul se trage de la faptul ca mi-e frica,nu am curaj. Mai este foarte putin pana la examene si nu simt ca sunt in stare de acest pas,problema este ca nici nu stiu cum sa ma motivez sau sa prind incredere ca sunt desteapta si ca pot. Sper ca ma puteti ajuta,va rog. Multumesc!
Botezat-Antonescu Radu 9:40am May 19
daca stii ca esti desteapta si ca poti… atunci asa este! Toti am avut si avem emotii in asemenea momente importante din viata noastra… este NORMAL ce simti… nu te mai impotrivi… lasa acea emotie sa treaca, sa isi ‘faca de cap’ dupa care mergi mai departe. Este dreptul tau sa simti ceea ce simti. Zoe… fii barbata! Succes la examene! ;)
Lia Oltean 10:23am May 19
Te-ai gândit sa Îți aerisesti puțin programul? Poate ca ești suprasolicitata, fiind mereu implicata în sarcini care necesita concentrare, atenție, resurse cognitive și de timp. Ce faci pentru tine pentru a te relaxa? În aceeași maniera în care îți programezi sesiunile de învățat și antrenament, programează și sesiuni de relaxare: integrează activități plăcute ție, zi de zi, în rutina ta. Nu e nevoie sa fie ceva mare, solicitant, ci poate fi o baie calda și lunga la sfârșitul unei zile grele, spre exemplu. Poate ca, fiind un moment de cumpănă în viața ta, sunt lucruri pe care nu le cunoști, incertitudinea viitorului.. te-ai gândit sa le discuți cu cineva?
Elena Savu 10:25am May 19
Stresul ne incurca dar ne si motiveaza.El este responsabil de vigilenta noastra la sarcinile ce ni le propunem sa le indeplinim.Munca impletita cu relaxarea si intalnirile cu oamenii ce iti aduc stare de bine ar putea sa iti aduca un plus de motivatie.Succes!

Psiholog Cristina Cristea 10:53am May 19
Ai sa vezi ca, odata inceput examenul, emotiile vor disparea, asta pentru ca te vei concentra pe examen si ,,uiti” de emotii. Motivarea o poti face asa- prin vizualizare, in timpul careia ,,te vezi” in timpul examenului, ca-l treci cu brio si esti mandra de tine. La fel, iti spui cu voce tare ca poti, ca sigur reusesti, si alungi orice gand negativ din minte. Spune-ti ca asta este ceea ce vrei. In al doilea rand, ia o mica pauza, timp in care sa nu te gandesti deloc la examene, facultate, etc. Fa ce iti place mai mult, apoi intoarce-te la invatat cu forte proaspete si cu mintea clara. Bafta la examene!