anonim, prin secțiunea Psihoterapeut online:
Buna ziua, femeie, 28 de ani, functionar public.
Am mai multe probleme pe care nu stiu cum sa le gestionez, dar cea mai importanta este dependenta mea de ce cred oamenii, ce spun oamenii. Ma consum foarte tare pentru parerea oamenilor apropiati. Iau decizii in fumctie de ce zic altii dupa care le regret amarnic, insa nu am cum sa le mai schimb. Desi incerc sa vorbesc cu despre asta cu prietena mea cea mai buna sau cu mama, ele imi spun ca sa fiu eu tare si mai hotarata sa nu imi dacida altii viata. Asta stiu si eu ca trebuie sa fac dar nu stiu cum. Chiar si ele mama si prietena se folosesc de faptul ca sunt slaba si nu ma impun si ma fac sa iau decizi bune pt ele care pt mine nu sunt.
Stiu ca trebuie sa ma schimb vreau din suflet dar nu stiu cum. Am nunta luna urmatoare si toata lumea a facut ce a vrut la pregatiri, nunta asta nu este deloc cum am visat-o eu este dupa cum au vrut altii. Ma simt coplesita si ma urasc pentru ca nu am fost in stare sa ma tin tare pentru deciziile mele. Plang intr-una, ma simt coplesita, bu stiu de ce sunt asa proastra si nu sunt capabila sa imi traiesc si eu viata cum imi doresc. Sunt o papusa, fac numai ce vor atii cum si cand vor. Pana si rochia de mireasa am luat-o diferita de ceea ce am visat pt ca nasei nu ii placea modelul meu. Am schimbat aranjamentele la redtaurant pt ca nu ii placea soacrei ce an ales, am facut aranjamentele masunilor dupa cum a vrut mama desi eu aveam alta propunere, am pus domnisoare de onoare 2 fete ale unei prietene de a mamei pe care nici nu le cunosc bine si nici nu mi le doresc domnisoare cu prietenele mele si mi se pare ca nici ele nu vor…dar le am pus de gura mamei si regret, regret nespus pt ca se poarta ca si cum imi fac un favor acum…si eu nici nu le vreu dar le-am facut rochitele si nu mai pot sa dau inapoi plus ca mama ma ameninta ca nu vine la nunta daca nu fac unele lucruri cum vrea ea. E mama pe de-o parte, soacra pe alta, nasa pe de-o parte, prietenele pe alta, viitorul meu sot pe alta parte. Toata lumea cere si toata lumea se supara daca nu fac ca eu. Un cuvant nu am de spus.
Asa e toata viata mea, dar nunta m-a afectat cel mai tare pt ca e un eveniment unic si am visat mult la el dar toata viata mea asa a fost cum au vrut altii, educatie, job, felul cum ma imbrac, cum ma port, totul trebuie sa fie aprobat de multi si eu am obosit, am obosit sa ii multumesc pe toti, nu mai pot, nu mai rezist.
Stiu ca e timpul scurt si nunta nu o pot modifica dupa gustul meu pt ca e deja totul aproape pregatit si nu as avea timp si bani da fac iar tot si da noi ne platim nunta singuri.
Dar pt viitor va rog din suflet, cum pot sa nu mai fiu asa proasta, asa usor influentabila, cum sa fac sa nu imi mai pese de lume si de ce crede ea. Sa nu ma afecteze ca se supara. Imi e tare frica, ca o sa raman singura si decaia fac ca ei doar oare nu e mai bine singura?
Stiu ca am o viata si trebuie sa o trauesc cum imi doresc si ca gura lumii nu o asrupa nimeni, stiu in teorie dar cum fac asta si in practica.
Va rog din suflet sa ma ajutati, sunt coplesita, va rog !
Cu respect,
S
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu incepe o psihoterapie cat mai curand. Cauza structurii tale trebuie identificata, analizata, inteleasa si acceptate dupa care poti lua decizii cu adevarat libere. O viata de om nu poate fi indreptata in alta directie ‘peste noapte’ insa merita efortul mai ales cand asta inseamna o directionare buna. Curaj, se poate!

• Trandafir Mioara Psihoterapeut
Trandafir Mioara Psihoterapeut Curaj,e un început bun ca ai scris aici,poate ti ai clarificat anumite aspecte,cred ca niste ședințe de psihoterapie ,chiar si on line daca nu ai timp,te ar putea ajuta.Referitor la nunta,da,e un eveniment important ,dar raportează te intr un alt mod la situație,bucura te sa fii mireasă,restul detaliilor lasa le pe mai tarziu,te inteleg ca nu ai nevoie in acest moment de discuții cu mama,cu soacra,cu nasa,bucura te de soțul tău si nu le mai lasa sa te necajeasca.Fii fericita,fii bucuroasă,fii TU.