anonim, prin secțiunea Consiliere online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna ziua,
Ma numesc Elena si am 28 de ani.
O varsta la care ar fi trebuit sa stiu ce vreau. Dar nu stiu ce vreau.
Provin dintr-o familie aparent normala. Am crescut alaturi de un frate cu handicap (care in 2017 s-a stins din viata). Tatal meu m-a crescut cu expresii precum “esti batuta in cap”, “nu esti buna de nimic”, la care se adauga tipete si urlete. Nu am avut copilarie, nu am fost lasata sa ies cu copiii la joaca, insa am primit atat de multa negativitate incat am ajuns la 28 de ani sa realizez ca datorita cresterii pe care am avut-o nu imi gasesc linistea, am atacuri de panica, nu imi pot face prieteni, sunt trista mereu, nu ma bucur de nimic si cel mai grav e faptul ca si eu la randul meu spun “nu” (pentru ca asa am fost crescuta). Sotul meu incearca sa ma ajute insa ripostez. Eu nu stiu alta cale decat sa fug de mine si sa refuz orice ajutor.
Am fost la psiholog, am facut sedinte bune insa am ajuns sa fiu trimisa la psihiatru cu diagnosticul de depresie severa. Am luat tratament timp de cateva luni insa am realizat ca Serotonina ma face sa ma simt prea fericita, fapt pentru care am oprit medicatia si am inceput sa citesc carti despre dezvoltare personala. Vreau sa fiu un om normal. Nu imi place jobul pe care il fac, insa probabil am ales munca de birou ca sa imi fac familia fericita, insa eu nu sunt fericita absolut deloc. Vreau sa ma uit in oglinda si sa vad ca sunt frumoasa. Datorita problemei prin care trec inca din copilarie, mananc din cauza stresului si nu pot sa slabesc. Nu ma mai pot contola absolut deloc din nicio privinta.
Asta este povestea mea pe scurt.
Caut insa, un psihoterapeut in Bucuresti care sa stie sa lucreze cu subconstientul pentru ca din tot ceea ce am citit, de acolo pleaca problema mea. Oricat incerc sa ma schimb, ceva nu ma lasa. Ceva imi spune mereu ca sunt urata, proasta si niciodata nu voi reusi.
Multumesc ca ati citit si astept cu interes raspunsurile dvs.
PS: Nu am intrat in detaliu prea mult, insa sunt lucruri care v-ar surprinde daca le-as scrie (chiar si pe cei mai experimentati psihologi).

• Psiholog Cristina Constantin
Psiholog Cristina Constantin Buna ziua! Este foarte bine ca va doriti sa reluati procesul terapeutic, va felicit pentru constientizare si responsabilitate. Exista totusi posibilitatea ca si următorul terapeut sa va recomande o colaborare cu un psihiatru, pentru ca întreg procesul terapeutic sa fie mai usor si pentru că uneori psihoterapia nu poate inainta daca durerea este prea mare. Pentru ca de fapt, toate acele diagnostice pe care le primim, fie ca vorbim despre depresie, anxietate sau alte tulburări, sunt de fapt multa durere, iar ca sa o depășim putem avea nevoie de acel tratament prescris de medic. Dacă doriți să discutăm mai mult, va rog sa imi scrieti in privat. Multa sanatate!