anonim, prin secțiunea Psiholog online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Sunt o fata de 16 ani și sunt eleva . Relațiile cu familia mea sunt ok dar relațiile între familia mea nu sunt tocmai ok . De mult timp ma confrunt cu o problema delicata pe care nu știu cum sa o gestionez întocmai . Mama mea a avut cancer dar acum este bine . A suferit mult și acum in urma acestui lucru ea este schimbată . A început sa aibă foarte foarte mulți nervi și sa reacționeze nervos la orice . Cel mai mult ma deranjează când îmi invadează viața “ protejându-ma “ prin faptul ca mereu unde sunt eu in oraș cu prietenele mele ea vine pe ascuns sa vada ce fac și sa ma ia de acolo pentru ca este ora 8 jumătate. Primul lucru pe care l face când ma suna este sa ma întrebe unde sunt și după aceea ce fac , cu cine sunt etc . Pe mine personal ma deranjează acest lucru pentru ca prin faptul ca vine după mine unde sunt ma face de ras la prietenele mele și nu numai . Are o tendința sa fiu foarte devotată ei și sa fac asta mereu : Adica in loc sa ies cu o prietena sa ies cu ea .. sau orice altceva in acest sens . Eu vreau sa mi trăiesc adolescenta , nu știu , sa zic , “liberă “ și m am sfătuit cu tata pe acest subiect iar el a spus ca sa fiu mai distanta și sa nu i mai răspund la telefon sau sa i zic unde sunt dar nu sunt sigura dacă sunt pregătită sa fac asta , eu , pentru ca sunt o persoana buna in general și nu pot sa fiu nesimțita cu părinții mei . Dar uneori chiar m am Saturat de chestiile de genul și probabil dacă as avea o zi proasta nu i as mai Răspunde la telefon când ma suna și așa ( deși s ar putea sa se sperie și sa mi sune prietenele ) nu știu ce sa fac și mi ar prinde bine un sfat in legătura cu asta . Multumesc!
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu ma gandesc ca tatal tau te sfatuieste cel mai bine pt ca o stie cel mai bine pe mama ta. Este foarte important insa sa putem pune limite, sa trasam spatiul intim. Inteleg ca mama ta are o anxietate foarte mare si ca din aceasta cauza te controleaza, poate totul a inceput din experienta ei cu boala si poate ca ar fi bine sa faca o consiliere in acest sens. Ma gandesc ca daca ai gasi o cale de mijloc ar fi o solutie optima pt toata lumea, asa cum spune si tatal tau sunteti doua persoane care au nevoie de spatiu. Succes!

• Psiholog Alexandra Gabriela Caras
Psiholog Alexandra Gabriela Caras Din pacate, mama ta nu pare sa te protejeze, ci sa te controleze. Chiar daca ai sentimente firesti de iubire pentru dansa, asta nu inseamna sa permiti un comportament abuziv care iti rapeste bucuria de a-ti trai adolescenta …
Asa cum a mentionat si colegul anterior, chiar daca la inceput nu va fi usor, este important sa incepi sa pui niste limite ferme relatia cu mama si sa ii comunici cat este de important sa iti respecte spatiul personal.
” A fi buna ” nu este egal cu a permite sa fii abuzata emotional si nici cu a renunta la tine insati pentru a face pe plac altcuiva.
Eventual, il poti ruga si pe tatal tau sa se implice sa discute in acest sens cu mama ta ca de la parinte la parinte si ca de la adult la adult.
Mult curaj si succes iti doresc!