anonim, prin secțiunea Psihoterapeut online
Bună ziua! Mă numesc Denisa, am 17 ani, și mă frământă de ceva timp această întrebare, însă am crezut mereu că e doar o chestiune de timp ce o să se rezolve natural. Întrebarea mea pentru experții grupului este: de ce mama mea, dupa moartea tatălui meu de acum 8 ani, încă este închisă în sine și singură? Este plecată în Spania, ținem legătura la telefon, dar vine foarte rar în țară și motivează mereu că „trebuie să facă bani”, ca să nu vină, evident, la mine și la bunicii mei. Familia mea îmi spune că înainte a fost o fire deschisă, puțin dificilă, dar amuzantă și empatică. Acum nu înțeleg ce se întâmplă, de ce nu vrea să vină înapoi la mine? De ce nu vrea să vorbim? De ce se comportă cu mine de parcă nu aș fi fiica ei, ci doar o prietenă îndepărtată cu care e obligată să vorbească la telefon? Nu o prea înțeleg și deși niciodată nu am considerat-o mama mea, mă emoționează întotdeauna gândul că niciodată nu o să fim împreună sau, cel puțin, așa cum sunt cu bunica mea. Țin să menționez că nu e neapărat nevoie să muncească în străinătate, se poate angaja și în țară, ne putem descurca cât de cât normal. Bunicii mei mereu au făcut în așa fel încât să nu-mi lipsească nimic, însă mama mereu găsește nod în papură ca să iște o dispută cu ei.
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu nu iti pot oferi decat o posibilitate: ma gandesc ca mama ta a suferit foarte mult in urma decesului si posibil sa fi trecut (daca nu inca mai trece) printr-o depresie care o tine pe loc dpdv emotional. Ma gandesc ca a fi in contact cu tine ii aduce aminte de tatal tau ceea ce poate sa fie insuportabil pt ea si o face sa fuga asa departe de voi. Ma gandesc ca este probabil ceva de acest gen insa ideal ar fi sa va spuna ea ce se intampla in sufletul ei. Cred ca solutia este confruntarea cu durerea, nu fuga si poate ajutand-o in acest sens va reusi sa depaseasca acel doliu si se va reconecta cu familia ei.

• Psiholog Iuliana Doroftei
Psiholog Iuliana Doroftei Uneori experiența morții ne pune în contact cu fragilitatea vieții. Este posibil ca durerea rămasă in sufletul ei la pierderea soțului să fi fost atât de mare încât a apărut o nevoie de a se apăra de așa ceva. Astfel, orice persoană de care ea este foarte atașată reprezintă un potențial imens de suferință dacă aceasta ar păți ceva.
Pe de altà parte, poate fi și o formă prin care protejezi pe ceilalți de o astfel de suferință. Și-ar putea imagina ca dacă ea a suferit atât de mult la dispariția soțului, și tu ai suferi la fel sau mai mult dacă ea ar păți ceva. Într-o astfel de problematică distanțarea devine o soluție.
Acestea sunt ipoteze.