anonim, prin secțiunea Psihoterapeut online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Am 14 ani iar în Martie fac 15 ani însă efectiv nu mă mai simt un copil. Simt că totul din jurul meu e total scrimbat. Am ales să mă mut într-o altă ţară pentru că am crezut că totul va fii bine dar nu e aşa. Îmi e greu…
În urmă cu 8 luni când am ajuns aici am cunoscut un băiat cu care am ieşit ca prieteni dar după o lună sau două sentimentele de prietenie s-au transformat în sentimente de iubire. El mi-a recunoscut că e îndrăgostit şi după un timp am făcut-o şi eu. Era şi este primul meu iubit. Nu am mai avut un iubit iar când am ajuns aici părinţi au zis că îmi dau libertatea de care am nevoie. I-am dezamăgit şi m-am dezamăgit şi pe mine. Nu pot da timpul înapoi şi să mă opresc din ceea am făcut atunci…
Am făcut dragoste cu acel băiat el avât 16 ani. Mă simt josnic pentru că mi-am dezamăgit părinţi dar cel mai tare e faptul că mā macină ideea că m-am dezamăgit pe mine. Că mi-am distrus copilăria…
Îl iubesc pe acel băiat ca pe ochişori din cap. Nu regret că m-am dăruit lui pentru că prima dată când am ajuns cu el până în punctul acela eu m-am oprit şi am plâns foarte mult iar el nu a reacţionat altfel decât să mă ia în braţele lui şi să îşi ceară scuze ,să spună că a greşit pentru că ma grăbit,să mă mângâi pe cap şi sā mă lase să plâng în braţele lui. Vroiam so fac cu el pentru că mereu îmi dătea protecţie şi mă simţeam însiguranţă dar efectiv nu am putut. A trecut o lună de atunci iar eu am făcut-o până la urmă cu el şi era atât de minunat faptul că avea grijă de mine ,că mă pupa pe frunte şi astfel…
De atunci îmi spune “mititico” ,mă pupă pe frunte şi altele…dar eu tot am remuşcări că am greşit faţă de părinţi şi că nu le-am zis. Ce să fac ? Vă rog ajutaţi-mă!
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu cum ai gresit fata de parinti? Trebuia sa ramai virgina pana cand?
• Gabriela Androne
Gabriela Androne Botezat-Antonescu Radu nu este o intrebare tocmai buna , zic eu.
La varsta asta uneori e bine sa fii incontinuare copil , dar daca s.a intamplat . Si se iubesc cum spune. Ce sa facem in situatia data , dar ideea e ca este prea devreme . Sunt copii
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu va respect opinia. Intrebarile mele invita la detaliere, explorare, introspectie.
• Gabriela Androne
Gabriela Androne Botezat-Antonescu Radu si eu va respect opinia , sau ce doriti sa faceti ! Dar eu zic , ca viitoare mama de fata , ca nu este in regula. In loc ca la 14 ani sa ne bucuram de copilaria care o mai avem, graba asta a lucrurilor nu duc la nimic bun , noi asta trebuie sa le aratam si sa le demonstram vorbind cu ei ( copii) . Eu zic sa ii spuna parintelui care este mai apropiat , si apoi sa ia o decizie sfatuita de unu din parinti !! O zi buna
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu nu cred ca suntem in masura sa oferim lectii de moralitate sau sa ne impunem punctul de vedere. Este tardiv asa cum ati si observat. Sunt sigur ca si fata va intelege si cunoaste punctul de vedere insa ne cere opinia profesional avand in vedere ce s-a intamplat deja.
• Raluca Maria Dragomir
Raluca Maria Dragomir Botezat-Antonescu Radu, am o întrebare : pentru a putea lăsa un comment, trebuie sa am studii în domeniul psihologiei sau medicinei? Am recomandat, la un moment dat, o carte scrisa de un renumit psihoterapeut și acel comentariu mi-a fost șters. Însă văd că alte comentarii “neavizate” rămân.
Legat de abordarea dumneavoastră a acestui caz, o consider corectă. Un psiholog trebuie să vorbească deschis cu pacientul, să îi capete încrederea, pentru ca acesta să își poată deschide sufletul și exprima adevăratele trăiri. Vă admir pentru fiecare răspuns și pentru răbdarea de care dați dovadă.
• Gabriela Androne
Gabriela Androne Raluca Maria Dragomir consider ca nu iti trebuiesc studii pentru a.ti da seama de ceea ce se intampla in lume , vorbind general , exclud cazul acestei fete, dar daca toti gandim “liber” daia sunt atatatea avorturi , femei parasite si cate altele.
Si eu am comentat si au fost sterse comentarii . Trebuie sa vorbeasca deschis un psiholog , dar nu cred ca intrebarea ” trebuia sa ramai virgina pana cand ?!!!” Se cuvine acestui mod de exprimare liber !! Eu zic sa ne uitam la tot ce se intampla in jur !! Sustin strict parerea mea !!! Suntem o tara libera facem ce vrem ! Dar uneori trebuie sa si gandim.
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu Raluca Maria Dragomir si Gabriela Androne va rog frumos cititi si respectati regulamentul. Am obosit sa explicam sutelor de indivizi (desi bine intentionati) ca ne dorim respectarea regulamentului cu greu alcatuit. Ne mai scapa si comentarii neavizate pt ca suntem oameni si mai avem si altele de facut peste zi in afara de a veghea peste acest grup care si asa ne mananca foarte mult timp! Nu o zic cu rautate sau in orice mod negativ imaginabil -> respectati-ne dorintele exprimate in regulament! Cine nu poate este rugat sa iasa sau va fi scos. Nu aveti idee cata lume ‘isi da cu parerea’ pt ca poate, practic ignorand ‘casa’ in care au calcat (pt ca noi asa o consideram). Am scris ce comentarii se accepta din partea ‘neprofesionistilor’. Este un grup cu un profil specific si vrem sa fie respectat – simplu! Respectam parerile oricui dar nu in acest cadru. Gabriela Androne faptul ca imi atacati o exprimare pe care nu ati inteles-o nu are niciun efect asupra mea. Sper ca ma intelegeti desi am scris usor frustrat aceste randrui. Seara buna si weekend placut!
• Raluca Maria Dragomir
Raluca Maria Dragomir Botezat-Antonescu Radu, am înțeles. Recunosc că nu am citit regulamentul, ci doar mi-am permis sa îmi las părerea când am văzut ca și alții au făcut-o. Chiar nu am știut. Voi citi și voi aplic. Vă înțeleg ca sunteți om și aveți limite, ca noi toți.
P. S. : Contează ca am modulele de psihopedagogie făcute, gradul didactic II și diplomă de asistent medical?
• Botezat-Antonescu Radu
Botezat-Antonescu Radu Raluca Maria Dragomir da, conteaza f mult dar vrem sa fie vizibil in profilul dvs

• Psiholog Iuliana Doroftei
Psiholog Iuliana Doroftei Intrebarea “Trebuia sa ramai virgina pana cand?”, atunci cand este pusa de un PSIHOLOG nu are ca sens interpretari subiective. Ea inseamna fix ce inseamna. Inseamna “Pana cand?”. Este o intrebare de explorare pentru a intelege cum evalueaza adolescenta din cazul prezentat “normalul”.
Aceasta este, din nou, diferenta dintre un PSIHOLOG si un om cu o parere subiectiva, care poate pune aceasta intrebare cu scop manipulator, autoritar.
Cu aceasta intrebare psihologul afla despre asteptarile persoanei si prejudecatile despre sine.
Doamna Gabriela Androne pe de alta parte, isi exprima opinia subiectiva si inteleg ca doamna daca ar pune o astfel de intrebare ar pune-o in alt sens, un sens subiectiv, ironic sau sarcastic, autoritar care sa invalideze normalul fetei. Practic ea ar folosi propozitia “Pana cand trebuia sa ramai virgina?” cu un alt sens, si aici lansez o ipoteza : ” Da ce are draga daca ai facut sex?”
Aceasta interpretare este una SUBIECTIVA.
Psihologul are rolul de a incuraja discutia libera si sincera, si in psihoterapie nu se face loc prejudecatilor si abtinerilor si nici nu i se impune clientului o atitudine care sa fie in “normalul” terapeutului.
Pe de alta parte, mi s-a parut foarte urata propozitia “dar uneori trebuie sa si gandim”.
Ce sa va zic doamna, daca cei care au o atitudine profesionista sunt pentru dvs oameni care nu gandesc, atunci poate va simtiti mai confortabil intr-un alt grup pentru ca, din pacate, aici sunt multe pareri ale acestora.
Puteti selecta un grup demn de dvs, subiectiv, eventual unul care nu se numeste “intreaba terapeutul” ci mai degraba “intreaba pe altii ce parere au ei din experienta lor personala” .
Sau il puteti crea dvs si asa va asigurati ca puteti elimina cu usurinta pe cei care nu gandesc.
Sau mai corect zis…CARE NU GANDESC CA DUMNEAVOASTRA.
Mi-am incheiat parerea.