anonim de pe www.terapeuti.ro:Buna ziua.Sunt intr-un impas si nu mai stiu cum sa reactionez.Sunt casatorita,am un copil minunat.Noi(eu,sotul si copilul) locuim la mama mea.Stam mai mult singuri pentru ca ea e plecata de ceva timp din tara si vine acasa pe perioade scurte.Problema mea este ca nu mai suport ca tota ziua socrul meu sa vina pe capul nostru toata ziua ca la el acasa….au fost n discutii pe tema asta si nimic.Stau la curte si nu este zi sa nu dau nas in nas cu el.Daca vreau sa matur curtea ….lasa ca fac eu…daca vreau sa pun o floare tot la fel.Pana si covoarele cand le-am scos la spalat mi-a zis ca de ce nu i-am zis lui ca mi le spala….eu am doua maini doua picioare si imi place sa ma ingrijesc de casa mea…mai ales ca nu lucrez am grija de coplil.Ma sufoca si sotul meu nu reactioneaza in nici un fel….desi e casa mamei mele imi vine sa plec fara sa ma uit in urma caci simt ca nu valorez nici cat o ceapa stricata.Si sotul meu face doar ce vrea el…vine,pleaca…are program de fotbal…etc,pe cand eu stau cu saptamanile in casa si cand ies ma confrunt cu situatii enumerate mai sus.Simt ca nu am intimitate…ma simt constransa nu ma simt in largul meu…fac lucruri pe fuga cand nu e socumeu pe aici….m-am inchis in mine,mi-a distrus psihicul…si ce e mai grav este ca sotul meu ia unele decizii cu tatal lui si nu cu mine.Nu mai pot as vrea sa iau copilul si sa plec unde vad cu ochii…mi-au mancat sanatatea.Ajutati-ma va rog…dati-mi un sfat ceva..de ani de zile e tot asa.Eu nu pot face mare lucru sau nu stiu ce ar trebui facut…nici copilul nu am cu cine sa il las sa pot merge la servici.La gradinita merge abia din toamna.Cum sa fac sa par mai importanta…mereu daca incerc sa zic ceva ma ameninta si ma injura(sotul).De altfel e ok e un om pe care te poti baza dar asta cu familia lui il turbeaza….Am incercat sa ii spun ca nu am nevoie de ajutor de la ei ca mi-ar placea sa ne gospodarim singuri dar degeaba.Va multumesc si sper din tot sufletul sa ma ajutati intr-un fel caci efectiv NU MAI POT.sunt mult mai multe lucrurile care se intampla zi de zi.dar probabil preconizati cam ce.Multumesc inca o data.O zi frumoasa!
Liliana Popa 7:15am Apr 21
Buna ziua. Pare o situatie complicata, cu multe probleme de rezolvat. Va recomand sa mergeti la un psihoterapeut care va poate ajuta.
Adela Vali Stegariu 7:50am Apr 21
Pare că socrul dvs. și-a atribuit rolul de capul familiei și în consecință are „grijă” de familia lui așa cum știe. Este important să stabiliți niște limite și să formați cu soțul o coaliție în care el să redevină capul familiei și să își câștige autonomia în fața tatălui.
Dan Dan Daniel 11:09am Apr 21
Pune piciorul in prag…si spune i de la obraz..

Psiholog Monica Enescu 11:27am Apr 21
Buna ziua, Intr-adevar situatia este complicata. Sotul dvs. este evident dominat de tatal lui, ceea ce il face sa fie in continuare intr-o pozitie de copil fata de el si dominator probabil fata de dvs, deoarece cred ca nici lui nu ii place prea mult sa fie dominat. Ati spus ca sotul va ameninta si va injura….cu ce anume va ameninta? Este important de stiut. De asemenea faptul ca nu va valorizeaza pe dvs ca sotie poate fi un model introiectat din propria familie (daca tatal lui nu o respecta/ valorizeaza pe sotie). Ideal ar fi ca sotul dvs. sa impuna limite dar nu cred ca acest lucru este posibil in acest punct….de aceea deciziile le ia cu tatal si nu cu dvs. Nu ne-ati spus prea multe despre cum sunt socrii dvs., sunt multi factori care intra aici in discutie. Ar fi bine daca v-ati putea muta din casa aceea (banuiesc ca locuiti aproape de socrii) intr-o alta locuinta pentru a pastra o distanta fata de socrii. Pe langa asta, ar fi bine daca socrul ar avea alta ocupatie ca sa nu mai vina toata ziua sa va rezolve din treburi (este oricum un comportament de intruziune si dominare, mascat in grija si ajutor la treburi). Personal nu cred ca este bine sa il infruntati pe socru daca nu il aveti de partea dvs. pe sot….pentru dvs. va recomand sa cautati un terapeut pentru o terapie individuala si mai apoi, daca sotul este de acord, o terapie de cuplu.