Login

Balneofizioterapie | Kinetoterapie | Masaj terapeutic

Cursuri gratuite

Sfatul terapeutului

Susținem

vegani romania

Implant dentar pret
Un boost de seleniu pentru imunitate! Aliatul tău în sezonul rece

Luptă cu agenții patogeni! Află care este aliatul tău în sezonul rece | Liana Conțiu, specialist în nutriție clinică și comunitară, nutriționist-dietetician

Luptă cu agenții patogeni! Află care este aliatul tău în sezonul rece

Perioada sezonului rece pare să ne pună la grea încercare imunitatea. Întărirea acestui „scut” împotriva bolilor ar trebui să reprezinte una dintre prioritățile noastre zilnice.

Ce este sistemul imunitar?

Sistemul imunitar este practic o rețea de celule, țesuturi și organe create pentru a recunoaște și înlătura orice agent patogen adică virusuri, bacterii sau orice alt pericol pentru sănătatea noastră. De multe ori, propriile capacități de apărare a organismului pot fi suspendate de diverși factori cum ar fi infecțiile, deficiențele nutriționale etc.

Ce este seleniu?

Un mineral esențial pentru sănătatea noastră este seleniul, care sprijină mai multe procese din organism, inclusiv buna funcționare a sistemului imunitar.

Seleniul este un oligoelement prezent în diverse alimente, în special de origine animală, de exemplu, carnea roșie, pește/fructe de mare, ouă și ciuperci.

În organismul uman, au fost identificate cel puțin 30 de proteine dependente de seleniu (selenoproteine) care au nevoie de prezența acestuia pentru a funcționa în parametri optimi. Ele joacă un rol major în reproducere, metabolismul hormonilor tiroidieni, formarea și repararea ADN-ului, protejarea împotriva stresului oxidativ și susținerea activității sistemului imunitar.

Numeroase studii au investigat rolul seleniului în îmbunătățirea funcției sistemului imunitar prin diferite modalități, iar rezultatele au fost foarte promițătoare. Se pare că seleniul luat din alimente sau suplimente joacă un rol important în tratamentul infecțiilor virale și bacteriene. Seleniul poate sprijini în mod special formarea și multiplicarea celulelor care luptă împotriva infecțiilor.

Surse de seleniu:

Ideal ar fi să ne acoperim necesarul zilnic de nutrienți prin alimentele consumate, însă… acest lucru nu se întâmplă întotdeauna. Stresul, poluarea, alimentația haotică și sedetarismul ne privează organismul de cele necesare. Pe de altă parte mai există un alt aspect cum ar fi calitatea alimentelor. Legătura dintre sol, alimente și sănătate este de multe ori neglijată. Un studiu pe acest subiect a fost făcut de prof. dr. Radu Lăcătușu care a descoperit că unele soluri de pe teritorul țării noastre sunt sărace în seleniu. Ca urmare a acestui fapt, plantele cultivate pe aceste soluri și animalele hrănite cu aceste plante dezvoltă carențe. Carența apare și la om atunci când acesta consumă alimente cu un conținut scăzut de seleniu.

Un supliment cu seleniu organic reprezintă o metodă potrivită pentru a ne asigura necesarul zilnic din acest nutrient esențial. Bio-Seleniu+Zinc conține drojdie cu seleniu care face ca produsul să fie absorbit în organism mult mai bine. Mai mult decât atât, studiile arată că suplimentul are o rată de absorbție de 88,7%, ceea ce demostrează că își face efectul terapeutic. Combinația dintre seleniu, zinc și vitaminele A, B6, C și E este o formulă complexă care sprijină sănătatea sistemului imunitar.

Fie că vorbim de alimente sau de suplimente alimentare este important să conștientizăm că trebuie să alegem calitatea. Calitatea face întotdeauna diferența în susținerea unei bune sănătăți.

Autor articol:

Liana Conțiu

Nutriționist-dietetician, specialist în nutriție clinică și comunitară

Detalii si pe:

www.pharmanord.ro/produse/details/bio-seleniu-zinc
www.pharmanord.ro/news/exista-riscul-unui-deficit-de-seleniui-in-alimentatia-noastra

Lasa un comentariu

Loading

Cauta un terapeut sau adreseaza o intrebare

19365 raspunsuri primite pentru 4123 intrebari
Vezi toate intrebarile