anonim de pe www.terapeuti.ro:
Buna ziua, am 15 ani,sunt fată. Mai am o sora de 20 de ani si locuim impreuna cu parintii noștrii . Tatal meu a avut accident vascular cerebral acum 3 ani,si acum este foarte greu cu el . Se enerveaza foarte foarte repede ,ridica mereu vocea la noi,rade din orice (chiar daca ce ii zicem noi este extrem de important sau serios),dar cel mai rau,ne injura si uneori abuzează de noi . Este adevarat,si inainte sa faca accidentul vascular mai avea niște apucături de genul acesta ,dar acum este mult mai rau . Am uitat sa precizez ca Tatal meu are 51 de ani fara câteva luni,iar mama 49 . Tocmai in dimineata aceasta a fost o mare cearta in familia noastra . Înjurături peste înjurături (din partea tatălui meu)..ne a jignit folosind niște cuvinte de nedescris … am suportat pana acum,dar cred ca am ajuns la momentul in care trebuie sa fac un apel la un psiholog . Nimeni din familia mea nu stie ca expun povestea asta pe internet . Si nici nu vreau sa afle .
Locuim intr o casa destul de mare ,la curte , de aproximativ 10 ani . Stiti vorba aia ‘aparentele Înșeală’? Ei bine ,ni se potrivește si noua. Cine vede unde locuim poate sa zica (,) ca suntem bogați si o ducem bine ,dar suntem departe de asa ceva . In casa noastra este mereu frig . Deși avem centrală,soba din aceea mai modernă ,si aer condiționat care poate fi setat sa bage caldura ,la noi este frig . Tatal meu nu ne lasa sa dam drumul la caldura deoarece ne spune ca plătește prea mult ..ne zice sa ne îmbrăcăm si chiar sa purtam geaca si căciulă..in casa ..Pur si simplu ne tine in frig ..Cu mancarea ce sa mai zic…Daca mama nu ar cumpara mancare ,murim de foame .. Săraca ,imi este si mila de ea cand o aud ca se cearta cu tata ..si el o injura ..uneori se da la ea sa o lovească…Ea in ochii mei este cea mai puternica persoana pe care o cunosc..îndura atâtea pentru mine si Sora mea … Are salariul foarte mic si mereu se gândește la noi mai întâi ..se gândește ca mai bine cumpara de mancare in casa in loc sa cheltuie banii pe ce vrea si ea . Tata ,deși primește pe luna 20 de milioane (nu lucrează pentru ca este pensionar pe caz de boala ,dar primește bani din pensie si are 2 garsoniere cu chiriași ) plătește doar facturile… si ii mai raman multi bani..si mama are salariul mult mai mic…cred ca are 4-5 milioane. Ea are multe bijuterii la amanet ,care sunt foarte importante pt ea pt ca valorează foarte mult..sentimental .si le a dat la amanet in situații de urgență…cum ar fii : sa isi pună benzina la masina ,sa mai plătească din datorii ,sa mai ia mancare ,sa imi dea mie pentru scoala… iar in fiecare luna ea trebuie sa mai plătească acolo ca sa nu le piardă de tot
Atunci cand mama ii cere bani lui tata ,el face foarte mare scandal..si ii da doar împrumut ..adica ii așteaptă inapoi … iar mama de unde sa aibă sa ii mai dea? ea are la îndemnâna si alocația mea de 80 de lei ,dar am cazut de acord ca din banii aia ea sa plătească factura la telefon (pentru ca pana la urma avem nevoie de credit la telefoanele noastre pt orice eventualitate )..si este adevarat,ma simt prost cand colegii si prietenii mei ma invita si pe mine sa ies cu ei…pentru ca accept foarte rar din cauza ca stiu ca nu am bani..si in ziua de azi nu poti iesii undeva fara sa cheltui. Dar ma rog ,nu sunt chiar genul ala de copil sa merg in fiecare zi cu aceleasi haine la scoala ,sau sa ma îmbrac cu haine căpătate sau rupte . Cand vine vorba de haine e totul Ok .
La scoala de obicei nu am mancare la mine sau bani ca sa imi cumpăr ceva de la magazin ..ori stau si mor de foame ..ori colega mea de banca isi mai împarte mancarea cu mine…
Nu pot sa zic ca nu il iubesc pe Tatal meu..il iubesc atunci cand e calm…dar atunci cand se enerveaza parca se transforma intr un monstru ..Mi ar fi rusine sa zic aici ce ‘expresii ‘ folosește cand vorbeste cu mine si este nervos… Acum o saptamana s a intamplat la fel . Era luni dimineata si ma pregăteam sa merg la scoala …Dar nu am mai mers pentru ca Tatal meu se luase de mine si ma jignea pentru ca i am zis sa nu mai țipe deoarece se certa cu mama din cauza banilor . Si atunci a trebuit sa imi mint colegii ca nu am mers la scoala pentru ca eram ‘bolnava’ ..stiu ca nu e bine sa minti,dar mi se pare destul de rușinos sa zic adevarul motiv M am gandit sa apelez la protecția copilului,dar nu vreau sa il pierd pe tata ..chiar daca uneori ne oferă momente de coșmar si arunca de pământ cu tot ce prinde … Va rog dati mi niște sfaturi ..m am saturat sa simt durerea aia in inima si sa plang in fiecare zi…
Cristina Anghel 8:01am Mar 21
Un prim pas l-ai facut. Ai scris aici. Poti continua vorbind cu psihologul scolar. Intelegand exact prin ce treci si prin ce trece mama si sora, vei putea avea o discutie cu ele pentru a lua o decizie comuna. Cred totusi ca tatal ar trebui sa primeasca un soi de "ultimatum" de a merge la psiholog. Eventual intreaga familie. Daca refuza, va trebui sa decideti in consecinta si in cunostiinta de cauza. Adica, atmosfera aceasta nu este buna pentru niciuna dintre voi. Viata merita traita, nu supravietuita. Iti tin pumnii!

Psiholog Cristina Cristea 9:21am Mar 21
Vorbeste cu psihologul scolii, nu e bine ce se intampla. Ai parte de toate abuzurile care exista, din partea tatalui tau. Exista mai multe solutii, daca vrei sa le iei in seama. Intai, cere ajutor, sfaturi celor din jur. Apoi, tatal tau trebuie sa vorbeasca cu cineva, ori e cu voi, ori e impotriva voastra. Vorbeste si tu cu el in perioada lui mai calma, impreuna cu sora ta, eventual. Poate reusesti sa- l faci sa inteleaga ca nu se poarta prea bine, asigura- l ca il iubesti fiindca este tatal tau, dar nu mai poti asa. Bafta! Putem vorbi cand vrei.