anonim, prin secțiunea Consiliere online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna tuturor,sper sa ma puteti ajuta voi, cu un sfat, orice. Sunt adolescenta iar în momentul de față nu stiu ce sa fac. Am aflat ca tatal meu o înșeală pe mama. Mi-a dat telefonul sa caut niste poze dintr-o vacanță la munte, am dat peste o poza cu el si cu o doamnă, erau destul de apropiați, dar am trecut cu vederea. Între timp primește un mesaj pe o rețea de socializare :” esti bine?”. Mi se pare prostesc sa raspund la mesaje in locul lui, am lăsat mesajul in bara. Seara m-a cuprins o curiozitate enormă, am luat telefonul, sincer imi pare rau, stiu ca nu am procedat bine si nu este tocmai normal sa il controlez, însă nu stiam ce sa fac. Am descoperit câteva mesaje intre ei care dovedesc ceea ce imi era teamă sa aflu. Din ce am putut afla, relația lor este de câteva luni, doamna in cauza este căsătorită si lucreaza cu tata. În trecut tata a mai avut o aventură de care a aflat mama, a fost distrusa in momentul acela, se schimbase enorm. Tata a rugat-o sa ii
mai dea o sansa. Mama a ales sa continuie sperând că s a schimbat dar promițându-si ei ca la următoarea abatere,daca va exista, nu-l va mai ierta.Căutând prin telefonul lui in continuare am aflat de o altă aventură, in momentul de față încheiată. Credeți-ma ca nu stiu ce sa fac. Dacă aleg sa ii spun mamei, sincer nu stiu daca voi avea puterea necesară, adevărul o va distruge, nu cred ca poate suporta gândul că din nou a fost înșelată, îl iubește enorm pe tata. Totusi, nu cred ca am cum sa ii reproșez ceva tatei, ii port , inca, respect si il iubesc. Ma doare sufletul Si simt ca nu ma pot descurca singura cu povara pe care o port in acest moment. Imi e frica de ceea ce se va întâmpla în viitor, imi e frica de necunoscut si de separarea părinților mei. Nu vreau sa fiu eu cea vinovată de despărțirea lor. Precizez ca tata lucreaza de Luni până Vineri, doar weekendul il petrece acasa. Relația dintre mama si tata mi se pare foarte buna, sunt apropiați, se ajuta reciproc, glumesc si comunica mult. Mereu isi doresc sa faca lucruri împreună, de multe ori tata are această inițiativă. Mami este “imperfectă”. Cu toții suntem. Avem defecte si calități. Are vergeturi, are cearcăne,are riduri, este “împlinită” , nicidecum slabă , însă sunt de părere ca nimic din toate acestea nu o urateste si nu ii da dreptul tatălui meu sa se duca la alta. Cea mai mare frumusețe a mamei este ca ne-a facut pe noi, pe mine si sora mea.
Prima mea intrebare este : cum ar trebui să procedez in acest moment? Ce este mai bine sa fac? Ce imi recomandati? Sa ii spun mamei adevarul sau sa port o discutie separată cu tata? În ambele cazuri, consider că este pentru mine prea mult Si nu cred ca as putea face față.
Vreau sa continui prin a spune că această problemă de familie m a afectat în toate punctele de vedere. Relația mea ( de 2 ani)cu prietenul meu a inceput sa scartaie din motivul neîncrederii mele în el, imi este teama ca ma va părăsii sau in paralel mai are o relație,Desii mi-a dovedit in acest timp ca ma iubeste si este in stare de orice pentru mine. Cand ma uit la el, cand ma sărută, ma tine in brate sau pur si simplu vorbim, imi aduc aminte de tata si de ceea ce face.
Am început să nu mai am incredere in mine, plang foarte des, câteodată fără motiv, am stări de nervozitate , nu mai am chef de nimic si prefer sa stau singura . M-am inchis foarte mult in mine, ma doare si sunt demoralizata la maxim. Am renuntat la activitățile pe care inainte le făceam cu drag, am renuntat din a mai merge la orele de desen, cea mai pare pasiune a mea. Înainte desenul ma liniștea, la ultimele ore nu mai eram in stare sa fac nimic, nu ma recunoșteam . Profesorul cu care fac meditatii mi-a spus direct ca daca nu ma cunoștea, ar fi zis ca nivelul meu se situează undeva, pe o scară de la 1 la 10, pe locul 2, maxim 3. În condițiile în care am curs de baza si 2 cursuri de aprofundare in spate, ore cu alți profesori, si cativa ani de cand fac asta . Gandurile imi sunt impartite in toate partile si nu reusesc sa ma adun. Ma simt copleșită de situație, simt cum totul se darama in spatele meu, eu nu pot sa fac nimic iar acel “chef de a trai” a cam
dispărut.
A doua mea intrebare este legata de mine, ce credeti ca as putea face pentru a reveni la fata care eram inainte, vesele, cu vise mărețe și chef de viață?
Imi cer scuze pentru greselile de ortografie si pentru mesajul lung. Am avut nevoie sa ma descarc.
• Gianina-Daniela Morozov
Gianina-Daniela Morozov O discuție cu tata ,și o terapie la psiholog pentru dezvoltare personală ar fi un început .
• Agnes Remalia D
Agnes Remalia D Recomand si eu sa mergi la terapie. Spune parimtilor ca simti nevoia asta. Daca esti minora ei trebuie sa semneze pt tine (si sa plateasca). O sa poti discuta procesul de eliberare cu cineva neimplicat emotional. O sa te ajute.
• Alexandra Echim
Alexandra Echim Discută cu un psiholog sau un psihoterapeut. Ei te vor ajuta mai bine să treci peste ceia simți.

• Margareta Toma - Psihoterapeut centrat pe persoana
Margareta Toma – Psihoterapeut centrat pe persoana Încearcă sa vorbești cu tatal tau despre toate cele, fii sincera și transparentă, exact așa cum te exprimi aici. Vorbește i despre sentimentele tale vis-a-vis de ceea ce se intampla. Tu nu ai de ce sa te simți vinovata pentru nimic, nu ai făcut nimic rău. Faptul ca Ada a fost sa fie sa afli tu nu înseamnă ca datorită tie tatal o Înșeală pe mama ta. Te poate ajuta si un psihoterapeut in aceasta situație. Cu mult drag, curaj!