anonim de pe www.terapeuti.ro:Buna ziua!
Sunt fata, am aproape 20 ani si ma confrunt cu niste probleme mai delicate as putea spune. Am crescut alaturi de cateva traume iar din singuratate mi-am dezvoltat foarte mult relatia cu mine, la un moment dat comportandu-ma ca si cum as comunica cu o persoana diferita. Pe moment a fost o decizie buna dar ca in viata oricarei persoane au aparut si cateva momente nefavorabile, propriile greseli care au dus la nemultumirea de sine. Problema este ca acum suntem “certate” si nu gasesc deloc o solutie, fac greseli dupa greseli care imi strica starea de spirit, increderea de sine si totodata comportamentul fata de alte persoane. Uneori am impresia ca as avea dubla personalitate dar nu am motive foarte concrete ci doar faptul ca isi fac loc niste ganduri nespecifice mie, total opuse pentru cum m-am format ca persoana.
Intrebarea mea este : Pot exista doua gandiri opuse in aceeasi minte? Cum pot inchide relatia cu mine si sa fiu un om normal? Sunt foarte introvertita in unele circumstante.

Psiholog Monica Enescu 10:08am Apr 12
Trauma produce o scindare a eului pentru a-l ajuta pe individ sa supravietuiasca fizic dar si psihologic. Aceasta scindare este normala in contextul traumatizant mentionat, si are un sens. Pentru a ajunge la o impacare a contrariilor, este necesara procesarea traumei si intelegerea ei, acest lucru fiind posibil. Imagineaza-ti un vas care s-a spart, se poate sparge in 2 sau mai multe bucati. Bucatile se pot lipi intre ele pentru a reintregi forma dar trebuie inteles cum se aseaza, astfel incat sa se potriveasca. Aici te poate ajuta psihoterapia, te incurajez sa incerci! Te sfatuiesc sa intrii si pe site-ul Institutului pentru Studiul si Tratamentul Traumei, de unde poti afla mai multe informatii: http://www.psihotrauma.ro/