anonim, prin secțiunea Psihoterapeut online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Bună ziua. Ma numesc Diana si am 22 de ani, am lucrat ca operator calculator dar acum sunt in concediu de creștere a copilului. Am un copil de 4 luni si este totul pentru mine. Am destule probleme im cuplu si as vrea sa stiu daca sunt eu nebuna sau am dreptate. De cand am rămas însărcinată tatal copilului nu l a dorit, pana la urma a spus ca o sa fie bine si am continuat relație. Înainte sa avem copilul se comporta ca un străin, pentru el ce aveam noi nu era o relație, acum de cand a apărut bebe la fel nu suntem o familie ca celelalte. Nu isi petrece timp cu noi, timpul de stat a asa pentru el înseamnă dormit ai jucat pe telefon, nu ma ia in brate, nu ma pupa, nu face gesturi care sa demonstreze ca tine la mine. Singurele momente in care sta cu bebe sunt acelea cand eu fac curat si mâncare, iar timpul meu liber nu exista, înainte ma aranjam si eram o
Si femeie, acum sunt doar mama si atat. Fac baie in 10 minute iar el sta cu orele, ma îmbrac in 5 minute, el sta si se aranjează. Si spune ca ma plâng ca eu sunt cea cate am vrut copilul cand mi a spus de avort. Ce ma sfătuiți sa fac, sa plec de langa el sau sa aștept poate se schimba. Simt ca nu mai rezist, am nevoie si eu de afecțiune, de atenție dar nu le-am primit și nici nu o sa le primesc. Mulțumesc!
• Alina Chirila
Alina Chirila Te sfătuiesc să ai răbdare. În majoritatea cuplurilor apar astfel de probleme atunci cand apare un copil. Te inteleg perfect, prima baie mai lunga de 10 min am favut-o cand avea fata 1 an si 4 luni..nu mai spun de aranjat sau altele. Copilul este o schimbare majoră si pentru bărbați, tot timpul pe care îl acordai lui acum il acorzi copilului, si asa apare frustrarea. Odata cu trecerea timpului, cand copilul mai creste puțin, lucrurile se vor schimba. Rabdare si putere iți doresc.
• Violeta Mancas
Violeta Mancas Buna,
Mi se pare interesant ca ii spui partenerului “tatal copilului”.
Oamenii se schimba doar cand vor ei, daca vor.
Decizia de a ramane cu el sau nu doar tu o poti lua. Totusi…nici inainte sa apara copilul nu-ti era prea bine cu “tatal copilului”. Ce te-a determinat sa continui relatia?
E important sa-ti raspunzi sincer tie, nu altcuiva.
Numai bine!
• Corina Mirodone
Corina Mirodone Oamenii nu se schimba decat daca vor ei nu cei din jur. Nimic din ce spuneti nu arata iubire in cuplul dvs. Ganditi-va ce va invata despre iubire copilul dvs cand va mai creste. Sunteti modelul care i se va imprima in suflet.
• Gianina-Daniela Morozov
Gianina-Daniela Morozov Pai daca și înainte de a avea copilul era tot la fel de rece ,distant și indiferent ,nu va unit nici copilul ci,dimpotrivă sunteți mult mai distanțați ,este clar că nu ai pentru ce rămâne în această relație !
• Soare Fericire
Soare Fericire Acest lucru de a ramane sau nu impreuna cu el, ar fi bine sa il lamuriti impreuna. Care este punctul lui de vedere? Daca pentru sot nu conteaza decizia dvs. , atunci va puteti decide in functie de ceea ce va face sa va simtiti multumita ! Daca si asa va este greu sa luati o decizie, puteti cauta sa un site care face psihoterapie online, tinand cont ca nu aveti timp si deasemeni privind aceasta perioara cu reguli de deplasare.

• Psiholog Iuliana Doroftei
Psiholog Iuliana Doroftei Din povestea ta inteleg ca omul cu care ai copilul este acelasi de dinainte, cel care se purta ca un strain. Uimirea ta ma face sa cred ca tu sperai ca dupa aparitia copilului el se va schimba. Din pacate nu functioneaza asa. Nu pot fi de acord cu “sfatul” doamnei de mai sus …de “ai rabdare” ca se schimba. Nu, lucrurile nu “se schimba” sau “timpul vindeca totul”. Nu, oamenii se schimba daca vor, si vor daca sunt constienti de propriile comportamente defectuoase. Daca nu sunt constienti, pur si simplu nu se schimba, ca doar nu schimbi ceva ce ti se pare ok. Mie mi se pare ca el nu are rol de tata (decat biologic) , si nici rol de soț.
Poate o privire la motivele pentru care ai ales sa fii intr-o relatie cu “un strain” te-ar ajuta.
Un motiv frecvent (nu definitoriu) ar fi tatal absent (nu neaparat fizic) din familia ta de origine de exemplu.
Sigur o psihoterapie te va ajuta.