anonim de pe www.terapeuti.ro:
Am 16 ani si nu sunt sigur de sexualitatea mea , pana acum 6 luni credeam ca sunt homosexual si acum bisexual.Parintii mei au divortat cand aveam 8 ani si de atunci locuiesc cu mama la bunici.Bunicii nu prea ma suporta pe mine din cauza tatalui meu , de multe ori imi amintesc ca seman cu el.Locuiesc intr-un sat, aici copii cand eram mai mic ma faceau homosexual ( cred ca doar din rautate deoarece nu am gesturi de fetita sau sa ma uit dupa baieti), tin minte cand eram mic mi-au placut niste fete din cartier.Clasele V-VIII au fost un cosmar pentru mine din cauza acestor colegi care ma credeau inferior lor si tot imi repetau ca sunt homosexual , prost , fetita si tot felul de injurii ( colegii sunt acceiasi copii din sat )
Cand am ajuns la liceu credeam ca sunt homosexual si mi-a placut de colegul meu de banca ( deoarece era singurul cu care vorbeam si era foarte de treaba), cand mi-am facut curaj sa-i marturisesc m-a respins si le-a zis si catorva colegi ( care imi sunt prieteni) acestia nu l-au crezut ( de atunci mi-am dat seama ca de cand sunt la liceu aproape nimeni un m-a crezut gay), dupa acest soc cu colegul de banca nu stiu ce s-a intamplat ca au inceput din nou sa-mi placa fetele ( m-am dat la cateva dar din pacate nu am reusit sa ma "combin" cu ele ).Am inceput sa ma uit la un serial pentru adolescenti care m-a facut sa inteleg ca sunt ca sunt normal si ca tot ce s-a intamplat a fost din cauza familiei si a satului care mi-a pus o eticheta.In semestrul 2 m-am transferat la un liceu mai bun , aici nimeni nu m-a facut vreodata gay sau sa zica ca sunt prea feminin( la acest liceu am intalnit homosexuali si pentru prima oara nu m-am regasit in ei, pana acum ma regaseam in orice fel de om ,
homosexual,om cu handicap,etc ).Tot la acest liceu am intalnit o fata foarte frumoasa de care m-am indragostit dar imi e frica sa-i zic ca imi place de ea ca sa nu faca la fel ca colegul meu de banca.Inainte ma uitam la filme porno cu homosexuali si acum mi-se par scarboase si ma uit la filme porno normale.De cand sunt la noul liceu nu mi-a placut de nici un baiat , doar fete.Aceasta povara ma duce mai mereu in depresie si imi provoaca nervi,timiditate.Nu am zis nimenui lucrurile pe care le-am scris mai sus deoarece imi este frica de ce ar crede lumea despre mine.Pana la urma ce sunt ?
Homosexual , bisexual sau heterosexual ?
Astept raspunsurile dvs si multumesc timpului acordat citirii !
Little Djini 7:16am Jul 4
Ai 16 ani. Ești în plin proces de definire ca persoana (sexualitatea e inclusa în proces). Întrebi ce orientare sexuala ai: din ceea ce ai descris poți fi bisexual. Insa nu trebuie lăsat acest aspect sa te definească ca persoana. Sunt persoane care descoperă mult mai târziu ca au alta orientare sexuala decât cea care credeau ca o au. Pana la o definire concreta a orientării tale sexuale va mai trece timp. În loc sa lași aceasta problema sa te copleșească încearcă sa iti faci un grup de prieteni cu care sa ieși, sa te distrezi, sa discuți diverse subiecte. În privința filmelor porno nu sunt chiar cel mai bun material de educație sexuala și nici de definire a sexualității. Spui ca nu ai curaj sa ii spui fetei de care ești îndrăgostit ce simti. În loc sa ii spui direct ce simți cauta sa discuți cu ea pe diverse teme: materiile de la scoala, un nou film. Astfel te vei apropia de ea și vezi dacă e ok sa treci la pasul următor sau nu. Insa orice orientare sexuala ai avea atunci când îți vei începe viata sexuala protejeazate atât pe tine cât și pe partener/partenera. Când începe scoala încearcă sa apelezi la psihologul liceului. Te poate ajuta.

Psiholog Monica Enescu 7:44am Jul 4
Uneori se intampla ca lucrurile pe care ni le spun cei din jurul nostru sa ne afecteze atat de mult incat sa ne influenteze viata, comportamentul, facandu-ne sa ne conformam ideilor si cuvintelor adresate de ei. Spre exemplu, un copil caruia i s-a spus de multe ori de catre cineva "esti prost!" chiar daca in realitate el nu este asa, poate accepta aceasta eticheta avand mereu rezultate proaste la scoala, facand lucruri pe care ceilalti le-ar considera prostii. De ce? Pentru ca suntem programati de mici intr-un fel care poate fi foarte diferit de cum suntem noi si pentru ca nu suntem suficient de maturi atunci sa ne putem impotrivi etichetarilor, sa avem argumente sau dovezi contra, sa demonstram ca nu e asa. Cred ca si tu ai fost influentat de parerile celor din jur si nefiind sustinut in a te cunoaste pe tine de catre parintii tai, mai ales datorita lipsei tatalui tau ca model pentru tine, ai incercat sa iti gasesti o identitate uitandu-te in exterior. Acum, la 16 ani, identitatea ta e inca in formare, e normal sa nu stii sa te definesti si sa ai confuzii, foarte multi adolescenti trec prin aceasta etapa. Daca identitatea iti provoaca teama, nesiguranta, timiditate, intrebarea mea este de ce cauti o eticheta? De ce ar trebui sa le spui celorlalti ca esti "heterosexual, bisexual sau homosexual" ? Orientarea sexuala este ceva specific fiecaruia si personala, nu este treaba nimanui de fapt… nu este treaba colegilor tai sau a profesorilor. Daca te-ai indragostit de o fata inseamna ca iti plac fetele, daca te-ai indragosti de baieti inseamna ca iti plac si baietii. Teama de parerea celorlalti inseamna ca nu te-ai acceptat tu pe tine, daca te-ai accepta indiferent de etichete sau orientare sexuala sau orice alta caracteristica a ta, vei vedea ca parerea celorlalti chiar nu mai conteaza asa de mult. Si vei gasi si oameni care sa te accepte pe tine asa cum esti si care sa te aprecieze ca om, ca prieten, ca si coleg, etc. Te incurajez si eu sa apelezi la psihologul liceului sau la un alt specialist pentru ca iti va face bine sa te descarci cuiva si te va ajuta sa te descoperi pe tine asa cum esti, dincolo de etichete, sa capeti mai multa incredere in tine si sa iti creezi tu un viitor asa cum ti-l doresti, nu asa cum ti-l traseaza altii. Iti tin pumnii!