Login

Întreabă psihologul online

Susținem

vegani romania

Implant dentar pret

Fostul meu prieten nu era serios in relatie. Sunt mult mai linistita fara el in viata mea, dar imi lipseste.

Terapeuti RO 8:40am Jul 10
Mesaj:
Cunosc un tip de 2 ani, a fost ca o joaca la inceput, eu abia iesisem dintr.o rel,mi-a marturisit ca ma place..nu am acceptat niciun fel de rel atunci, dar apoi cu timpul vorbind zi de zi si petrecand timp impreuna si la insistentele lui m inceput sa ma atasez.Am simtit si din partea lui cam acelasi lucru.Evident k este genul de baiat mai golan.El a avut alte rel cu diverse..pe care tot timpul incerca sa mi le bage mie pe gat cum s.ar spune. Nu a mers intre noi niciodata intrucat eram nemultumita de modul in care se comporta..nu era serios nu dadea importanta. Si cam asa s-au desfasurat lucrurile pana in prezent.Cand suntem impreuna exista momente ft frum de afectiune in care simt..sau cel putin asa cred k este si el implicat.Ma scoate din minti ..ma enerveaza..plang momente de suferinta..pt k multe lucruri facute de el dor si nu se pot suporta asa de usor.Acum imi spune k vrea sa ne impacam..k ma iubeste..dar fara sa dovedeasca prea mult evident..Avem 2 sapt de cand nu am vorbit..in urma hotararii mele de a pune punct..el incercand o rel de 5 zile evident cu altcineva.Imi spune k vrea cva serios..dar dak.l refuz cum am si facuto se schimba placa..si baiatul devine ambitios si imi vorbeste altfel.NU stiu ce sa cred..Va rog sa ma ajutati..Mi-as dori sa fie cva frumos intre noi..dar nu stiu cum si cand se va intampla asta..dar pe de alta parte sunt mult mai linistita fara el in viata mea..desi imi lipseste..

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:51am Jul 10
eu iti recomand sa cauti pe net cuvintele ‘relatie’ si ‘relationare’ si sa te gandesti mai bine care dintre ele ti le doresti sa o ai cu acest baiat. Am incredere ca o sa gasesti cea mai buna varianta pt tine. Succes! ;)

Carmen Caramlau 11:04am Jul 10
Exista relatii extrem de puternice, desi sunt toxice. Ceea ce descrii tu pare a fi o astfel de relatie. Iti dai si tu seama ca orice este toxic nu iti face bine. Nici pe termen scurt, nici pe termen lung. Mai da-i o sansa, spune-i exact care sunt asteptarile tale, da-i un termen in care sa se schimbe si, daca nu o face, inseamna ca nu doreste sa faca vreun efort sa te recastige. Lucrurile sunt mai simple decat le facem sa fie. Daca crezi ca o sedinta de terapie te-ar ajuta, nu te feri sa-ti faci o programare. Terapia nu se adreseaza oamenilor cu probleme psihice, ci oamenilor cu probleme, ok? :)

Loredana Tudor 3:02pm Jul 10
Daca nu te-ai saturat de plans, mai incearca. Apoi cand te saturi stai si analizeaza ce vrei si ce ai de oferit. Succes!

Am avut un vis foarte ciudat.

Terapeuti RO 8:43am Jul 10
Mesaj:
am aproape 40 de ani.
in liceu si facultate nu am avut o partenera stabila. in aceasta perioada am avut un total de cam 6-7 vise in care penisul imi era rupt sau taiat si il puneam cu mana la loc.
de peste 10 ani am o partenera stabila, timp in care visele au incetat.
azi-noapte am visat din nou.
de ce?

Gabriela Mariana Faghias 8:56am Jul 10
Atentie la relatia actualaaa…

Botezat-Antonescu Radu Andrei 10:13am Jul 10
nu prea avem de unde sa ghicim doar din datele furnizate. Macar reveniti cu mai multe informatii… de genul: primele 6-7 dati sau intamplat in situatii speciale… stres in relatie, in performanta sexuala… cum este relatia Dvs cu parintii, aveti/aveati dificultati in a performa sexual?etc… Poate ca ar fi o idee sa mergeti la un sexolog si sa discutati in detaliu cu acesta. Succes!

Carmen Caramlau 10:48am Jul 10
Nu intotdeauna visele prevestesc ceva. Cateodata intentiile noastre provoaca aparitia acestor vise. Decat sa venim noi cu fanteziile noastre, mai bine alegeti un terapeut si gasiti raspunsurile care conteaza cu adevarat.

Florin Panoiu 12:35pm Jul 10
In ce fel iti afecteaza viata? Uneori tindem sa acordam importanta si acolo unde nu e cazul

Loredana Tudor 2:20pm Jul 10
Sentiment de culpabilizare ca nu indepliniti programul speciei, de a procrea.

Daniela Lovin Dragomir 4:06pm Jul 10
Dumneavoastra cum interpretati acest vis acum si atunci?

Loredana Tudor 4:09pm Jul 10
Nu exista decat acum

Invingem Stresul Impreuna 7:28pm Jul 10
Complexul de castrare, descris de Freud… De regula apare la copii si adolescenti, dar in cazul tau mai persista. E greu de dat cu parerea, mai ales ca nu avem toate datele. As recomanda o sedinta de hipnoza.

Nu o sa va intreb daca sunt nebun pentru ca stiu ca sunt. Creierul meu s-a dezvoltat mai greu.

Terapeuti RO 8:46am Jul 10
Mesaj:
in primul rand vreau sa multumesc persoanelor de specialitate care citesc ce urmeaza sa scriu.
nu am o intrebare exacta.de fapt am 100 de intrebari.
nu o sa va intreb daca sunt nebun pentru ca stiu ca sunt.
vorbesc cu mine insumi.de 20 de ani.vorbesc si cu alte persoane da nu prea am ce vorbi cu ei.
sa incepem in ordinea aspectelor editate mai sus.
din clasa a 4 a am stiut ca sunt diferit de alti copii.
mama ma dus la un aparat unde a rezultat ca am mai multe personalitati.toata tineretea mea am fost bolnav.raceala in deosebi.nu am avut niciodata un sistem imunitar forte.
injectii pastile cartofi sa trecem peste.mai tarziu am aflat ca am rh negativ.adica sunt compatibil cu 15 % din populatie.si sunt si stangaci ca am uitat sa spun.
la scola nu eream geniu deloc.creieru meu a avut un inceput foarte prost.si a durat foarte mult timp ca sa se dezvolte.adica 5 pe linie intre clasa 1-8.pe urma 6-7 pe linie 9-12.cu exceptia matematica la care eream aproximativ 0.nu pot intelege nici acum creieru meu nu functioneaza cu cifre.de multe ori nu pot face nici calcule matematice de baza.
prietenii obisnuiam sa am multi.acum nu mai am asa.
multi insurati.preocupati sa faca bani.
am un singur prieten care e tot nebun ca mine.cu care pot vorbi mult mai mult decat cu restu.da tot mai are de invatat.
viata sexuala.0.m-am pastrat pana la 20 de ani am zis ca sa fie ceva frumos.da a fost cu plata pana la urma si a fost cea mai mare dezamagire din viata mea.sau a 2 dezamagire dupa prima iubire care ma parasit sa se marite cu altu.la nivelul sufletului sunt inca virgin.nu prea am avut sanse in dragoste.femeile nu cauta barbati unici asa cum ma descriu ele pe mine si barbati rai ca sa le satisfaca bine la pat.suntem decat prieteni si o sa gasesti tu pe cineva.am auzit toata viata si inca aud.
la 30 ani am aflat ca la 20 ani am fost diagnosticat cu cancer.tratamente operatii chioterapii.intre 20 si 30 ani nici strada nu o treceam calumea.dupa 30 miam revit miraculos.parca sunt alt om da mintea mea nu sia mai revenit.politia doar cand dadeam chefuri cu prietenii.muzica tare.prietenii ereau de vine eu nu suport muzica tare.fra alcool ca asa a spus doctoru.cola si tigari.la greu.
familia.daca nu ma nasteam erea mult mai bine pentru ei.
fratele meu e un muncitor si eu sunt un parazit.
acuma stau cu bunica din partea lu tata scorpie cu tata betivu.care a decedat acu 2 ani si cu mine puturosu.
diagnostul lnh.plus altele.cred ca se datoreaza reactorului de la cernobyl.toti vecinii mei care sau nascut in jur de 80 au avut cancere sau malformatii.
fukushima va fi mult mai rau.
acuma sa trecem la ce ma deranjeaza pe mine.
1 nu am cu cine conversa.inteligenta logica suflet prietenie daruire viziune acceptare asculatare intelegere control…..
2 femeile.nu urasc ce sunt urasc ce vor sa fie.
faptul ca stiu ce sunt ce vor si ce vor sa ajunga ma face sa le dispretuiesc.chhhh.as putea sa am multe femei(cred) dat fiind faptul ca stiu ce sunt si ce vor.dar daca recitim punctu 1 veti afla de ce nu pot.
3 am cam peirdut din dorinta de a traii.nu toata. inca mai am.da sunt constient de la 30 de ani de cant am aflat vestea cea mare ca nu o sa mai realizez niciodata nimic in viata.eu daca as fi femeie nu as vrea sa am o relatie cu un barbat cu cancer.si nu doresc o femeie cu cancer.
numai niste oameni nebuni pot crede ca doi oameni cu cancer pot fi fericiti.hai sa ne administram chioterapia reciproc.plus nu o sa fac copii.1 copilu va avea 50 % sanse de cancer de la genele mele.2 copilu va avea 50 % sanse de cancer de la fukushima.deci 100% sanse cancer.
eu am o boala care ma maninca din interior.
oamenii sanatosi daca mai exista au o alta boala.
lacomia e canceru lor.vad apocalipsa in juru meu.
e aici.nu vreau un raspuns.am vrut decat sa vorbesc cu cineva si sa am inpresia ca sunt inteles.am momente in care nu mai suport sa vorbesc cu mine insumi.
nu stiu ce sunt alea psihogene da in rest le am pe toate.
noapte buna.ceau.

Carmen Caramlau 11:33am Jul 10
Ce iti recomand, dupa toate cele pe care ni le-ai scris, este tratament medicamentos (prescris de medicul psihiatru) si terapie prin munca. E interesant sa te cunosti asa cum te cunosti tu, sa stai sa te analizezi pe tine si pe altii, sa intelegi resorturile care te fac nefericit, dar parca mai bine ar fi sa iti traiesti viata, sa o experimentezi ca un om normal, cu bune si rele. Si nu ar fi mai bine numai pentru tine, dar si pentru societate, care (din ce inteleg) te sustine financiar. Mai putina filozofie si mai multa implicare. Succes!

Loredana Tudor 4:33pm Jul 10
oamenii sanatosi daca mai exista au o alta boala.- Bravo de 3x Ma inclin!

Adrian Isacianu 6:10pm Jul 10
Mai baiatule, gandesti si prea mult…si prea logic. Avem destui filozofi care se dau loviti, o fi Cernobilu de vina, asa ca iti recomand terapie prin foarte multa munca…si nu la negru!

Came Came 8:12pm Jul 10
esti mai destept decat crezi, mai puternic decat crezi si mai frumos interior decat crezi tu.

“Crucea” purtata de mine este fratele meu. A fost un copil problema, apoi un adolescent problema, iar acum un adult problema.

Terapeuti RO 8:20am Jul 11
Mesaj:
Sunt femeie casatorita, am o fiica de 27 ani si in viata mea de familie sunt implinita si linistita. " Crucea " purtata de mine este fratele meu, casatorit la randul lui.
De mic, a fost un copil problema, neincadrandu-se in nicio norma sociala, regula, disciplina. A devenit un adolescent problema, iar acum este un adult problema.
Nu insist pe copilaria lui si imposibilitatea si neputiinta parintilor mei de a-l educa, multe fapte ale lui fiind adevarate traume pentru mine si pentru mama mea. Tatal nostru a decedat cand noi aveam deja familii si eram la casele noastre. Fratele meu a facut afaceri, a avut o firma si mai tarziu, in 1996, datorita unor probleme de datorii, a lamurit-o pe mama mea sa-si vanda casa si sa se mute la el, cu promisiunea ca intr-un an de zile va cumpara un alt apartament similar, pentru ea, ceea ce nu s-a mai intamplat. Faptele sale savarsite de-a lungul timpului fata de mama mea, de mine, de propria sa familie si fata de alte persoane colaterale cu care se " intersecteaza", sunt multiple, urate si traumatizante, dar mi-ar trebui foarte mult spatiu si timp pentru a le relata. In cateva cuvinte, este extrem de agresiv atat fizic cat si verbal, invinovateste pe toata lumea din jurul sau pentru fapte uneori imaginare, alteori rastalmacite si interpretate de el intr-un mod paranoid, isi impune opiniile cu forta si este capabil sa te agreseze daca observa ca nu i le impartasesti, nu are absolut deloc simtul culpabilitatii si parca toate acestea nu ar fi de ajuns, consuma alcool zilnic. Pentru ca eu am incercat sa-i deschid ochii, am fost agresata verbal si fizic, am fost tarata de par prin curtea lui, amenintata, jignita, umilita. Am incercat in cateva randuri sa intrerup orice legatura cu el dar imi da mesaje de amenintare, ia legatura cu rude, prieteni sau cunostinte comune si ma denigreaza, inventeaza tot felul de fapte savarsite de mine si partea urata este ca am senzatia ca si el isi crede fabulatiile. Incearca s-o preseze pe mama mea sa ii confirme fabulatiile, o terorizeaza psihic si a amenintat-o cu bataia.
Problema mea cea mai mare este mama mea care traieste un calvar acolo, eu sunt disperata din acest punct de vedere. Sper ca din anul urmator voi putea cumpara o garsoniera pt.ea si va fi o mare usurare sa stiu ca a plecat din casa ororilor, dar pana atunci imi este teama de tot ceea ce s_ar putea intampla. Din cate am citit si am mai discutat cu persoane care imi cunosc fratele, este bolnav de psihopatie. Nu stiu ce sa fac, cum as putea sa-mi ajut mama si fratele ( desi am senzatia si aproape certitudinea ca nu se poate face nimic pentru el )!
Va rog ajutati-ma cu un sfat eu sunt disperata!

Terapeut Masaj 8:24am Jul 11
Posibil sa fie dependet si de droguri nu doar alcoolic

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:34am Jul 11
contactati politia mai intai, dupa care un avocat. Este sigur vorba despre un psihopat care trebuie pus de urgenta pe un tratament corespunzator, altfel nu se va termina acest calvar. Nu mai asteptati! Riscul unei tragedii este foarte mare. Succes!

Invingem Stresul Impreuna 5:13pm Jul 11
Primul lucru pe care il puteti invata este ca niciodata sa nu oferi ajutorul unei persoane CARE NU IL SOLICITA! Ai scris ceva de genul: "am incercat sa ii deschid ochii". E clar. Cine doreste ca altul sa ii deschida ochii? Noi ne credem perfecti, si REFUZAM agresiv ca alte persoane "sa ne deschida ochii". Tu iti vei trai VIATA TA, si iti vei vedea de treaba. Iar mama la fel, poate sa se mute de acolo (chiar daca a facut prostia sa ii treaca pe nume casa…), fie si in chirie, ca sa nu mai fie nevoita sa traiasca in stres. De fapt, voi suferiti pentru AVEREA care oricum este pierduta, si pe care nu o mai puteti recupera, juridic vorbind. Si vreti sa dati lectii fratelui care NU SE VA SCHIMBA doar pentru ca voi, tu si mama ta, o cereti. Incercarea VOASTRA de a-l schimba este INUTILA, si chiar periculoasa. Cat despre diagnostic, e o iresponsabilitate sa incerci sa pui un diagnostic fratelui, doar pe baza unor pareri subiective. In plus, indiferent de acest diagnostic, tu trebuie sa iti vezi in special de VIATA TA, sa eviti sa te amesteci in viata lui (mai ales daca el e asa cu spui tu, dar si daca ar fi sanatos tun, e perfect valabil dreptul fiecaruia la liberul sau arbitru). Iar daca el se amesteca BRUTAL in viata ta, suna fara ezitare la 112.

Carmen Caramlau 9:12pm Jul 11
Sper ca nu te superi ca-ti spun asta, dar nu poti impaca si capra si varza. Unii oameni sunt cauze pierdute, pentru ca asa aleg ei sa fie, orice efort ar face cei din jur. E greu sa-l vezi cum se afunda din ce in ce mai adanc, dar poate e cazul sa-l lasi in urma si sa salvezi pe cine vrea sa fie salvat. Apeleaza la cai legale pentru agresivitate, mergi inainte cu planurile tale pline de dragoste pentru mama ta, fa-ti un pic de timp pentru tine, echilibreaza-te emotional, ca sa poti trece cu bine prin experientele deosebite prin care treci. Inca ceva: tine minte ca greselile se repeta, asa ca ai grija ce decizii ia mama ta pe viitor. Dragostea pentru toti copiii ei o poate orbi, facand-o sa ii acorde inca o sansa, sacrificandu-se (si sacrificandu-te pe tine, cea puternica) inca o data. Rupe-te de tot ce te afecteaza emotional (injurii, barfe etc.) si urmareste-ti doar scopul final. Vei izbandi cu siguranta! Succes!

Trandafir Mioara 7:10am Jul 12
Fratele tau cu siguranta nu se va schimba in viitorul apropiat.Agresivitatea ii confera o falsa putere si teama voastra s-ar putea sa-i placa, asa ca cine renunta cu usurinta la ceva ce-i face placere? Cel mai bine este sa gasesti puterea de a anunta autoritatile daca te mai agreseaza pe tine sau pe mama ta si tu, pur si simplu sa-ti vezi de familia ta si sa traiesti viata ta.Succes!

Terapeuti RO 9:23am Jul 12
RASPUNS: "Buna ziua,

Am apelat la specialistii dumneavoastra cu toata increderea si respectul . Va forwardez mai jos mesajul meu si felul cum a inteles sa raspunda unul dintre " specialistii" dumneavoastra ("Invingem Stresul Impreuna").
Nu este o reclamatie, dar cred ca un psihoterapeut sau psiholog nu are dreptul sa jigneasca (probabil din necitirea sau intelegerea in totalitate a mesajului) sa faca afirmatii neadevarate. Eu sunt un om matur, echilibrat, dar ma gandesc cu groaza de ceea ce se poate intampla cu persoanele tinere sau cu probleme grave, care sunt sfatuite de acest "specialist".

Va multumesc si va asigur de tot respectul meu in continuare pentru tot ceea ce faceti!"

Dupa o relatie de 2 luni iubita mea s-a impacat din senin cu sotul ei.

Terapeuti RO 8:18am Jul 11
Mesaj:
Buna seara! Va scriu deoarece simt ca incet , intru intr-o stare depresiva de care nu reusesc nici cum sa scap.
Acum 3 luni de zile m-am apropiat de o fata, (o v-oi numi generic A) ea este casatorita insa la momentul respectiv aceasta nu mai locuia cu sotul ei si erau pe punctul de a divorta. Relatia a evoluat si am ajuns in punctul in care am inceput sa ne facem planuri de viitor impreuna (fara ca ea sa divorteze). Eu nu mi-am dorit sa pun presiune pe ea si sa ii cer divortul si am considerat ca ea e cea care trebuie sa faca acest pas daca simte asta. Dupa o relatie de 2 luni ea s-a impacat din senin cu sotul ei asta in ciuda faptului ca imi spunea tot timpul cat de nefericita a fost langa el si ca problemele dintre ei se "intindeau" din pat pana in bucatarie. Chiar daca eram constient ca nu trebuie sa cred in ea si in ceea ce imi spune, am ignorat partea mea rationala si indragostit fiind eram dispus sa merg pana in panzele albe pentru ea. Problema mea nu e legata neaparat de impacarea dintre ei, ci e legata de faptul ca acum sunt intr-un punct negru in care ma simt abandonat si nu am puterea sa fac nimic, nu am incredere in mine si imi e teama sa ma mai apropriu de cineva chiar daca de la despartirea de A au existat mai multe femei cu care puteam sa incep o noua relatie.
Va rog mult sa ma ajutati!
Va multumesc anticipat!
Cu stima C. !

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:53am Jul 11
ma gandesc ca toti avem nevoie de o perioada de ‘rupere’, de ‘doliu’. Incercati sa va acordati aceasta perioada… sa treceti de ea… si sa mergeti mai departe. Succes!

Aniela Lucian 11:18am Jul 11
Asta a fost doar o lectie de viata pentru tine…. sunt de acord cu domnul Botezat-Antonescy Radu Andrei :) – ia-o de la inceput, cu alta…. si pe viitor, uita-te in jur la femeile necasatorite (nu de alta, dar nu ai atitea batai de cap cu ele…..)…. Succes!

Laura Smilschi 4:20pm Jul 11
Esti o persoana care si-a asumat un risc…si atunci cand facem acest lucru putem sa castigam,dar putem sa si pierdem.eu te felicit in primul rand ca ai facut o incercare,ai acceptat situatia partenerei.nu multi ar fi facut asta:) te-as intreba ce schimbari ti-ai dori acum sa apara in viata ta?este normal sa te simti trist si abandonat pentru ca se pareca ai investit afectiv in aceasta relatie.dar ce crezi ca ai invatat din aceasta experienta,ce crezi ca a invatat ea de la tine?toate aceste raspunsuri te vor ajuta sa mergi mai departe,sa iti accesezi resursele.Si inca ceva f important pt a putea merge mai departe trebuie sa inveti lectia iertarii sa o ierti pe ea dar si pe tine.Numai bine iti urez.

Laurentiu Marga 4:41pm Jul 11
Trebuie sa bati la mai multe usi pentru a o găsi pe cea potrivită. "Poate asa a fost mai bine". "O sa treacă si asta". Tot raul spre bine

Grigoras Nitica 12:45pm Jul 12
Este normal ca atunci cand te ranesti de” ceva” sa -ti fie teama de acel ”ceva” insa nu distantarea,ruperea de acel ”ceva”este solutia,solutia,lectia este ”sa fim mai atenti data viitoare”…Exemplu minor:o data m-am taiat intr-o conserva si-am devenit mai atenta la cum deschid o conserva,(taietura a fost mare,adanca si a fost nevoie de ceva timp sa se vindece,valabil ptr.orice rana sufleteasca si fizica…) ….

Adrian Isacianu 4:55pm Jul 12
Uite un dus rece: foarte bine ca ai patit ceea ce ai patit! Data viitoare sa te interesezi de statutul femeii cu care vrei sa legi mai mult decat o relatie de amicitie sau prietenie si sa cauti una maritata si divortata in acelasi timp. Zi merci ca nu a aflat barbat-su!

Trandafir Mioara 7:09pm Jul 12
De foarte multe ori relatiile cu femei inca casatorite se pot finaliza ca si relatia ta.Nimeni nu poate sti ce a fost in sufletul si in mintea prietenei tale, de s-a intors la sotul ei, dar sunt convinsa ca nu a vrut sa te raneasca pe tine.Considera ca ai avut o poveste deosebita de dragoste, accepta atat cat a putut sa-ti ofere si mergi inainte.Daca tu ai oferit mai mult in aceasta relatie este minunat! .Traieste-ti viata! Succes!!

Prietena mi-a spus ca ma compara in mintea ei cu fostul si ca ii e teama sa nu ma faca sa sufar.

Terapeuti RO 8:19am Jul 11
Mesaj:
Buna ziua , ma numesc Tudor am 17 ani iar problema mea este una de cuplu . Sunt impreuna cu o fata de 3 luni iar duminica , 6 iulie , prietena mi-a spus ca ma compară în mintea ei cu fostul (ea avand o relatie de doi ani cu el ) si ca ii e teama sa nu ma faca sa sufăr pe tema asta . Eu am reactionat calm si am incercat sa ii arat ca ii sunt aproape si ca o inteleg prin ce trece , dupa care mi-a spus ca s-ar putea sa ne despartim iar eu i-am zis ca mai bine vorbim urmatoarea zi că se aglomerează prea multe intr-o noapte . Dupa ce am terminat convorbirea ea plângea si stătea pe facebook si a vazut ca s-au afisat notele la bac si l-a sunat pe fost sa il felicite dar s-a blocat si mi-a zis ca parca nu ii mai recunostea vocea . Următoarele 3 zile ne-am vazut iar in a treia zi i-am zis sa vorbeasca cu fostul daca asa simte si a vorbit iar acum nu stiu ce o sa se întâmple . Ei doi un an intreg s-au certat , ma poate ajuta cineva sa imi spuna cum sa tratez problema si daca pana acum am procedat corect , oferindu-i incredere si intelegere ?

Mihaela Vasut Luncasu 8:20am Jul 11
Ai facut bine.

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:38am Jul 11
ai procedat foarte matur si ok. Este foarte bine ca ii acorzi timpul si spatiul necesar pe a-si rezolva aceste aspecte ale relatiei din trecut, pana la urma relatia voastra nu poate incepe daca ea este tot blocata in trecut. Daca are dificultati in continuare, o poti indruma catre un psiholog care sa o ajute. Succes!

Daniela Lovin Dragomir 11:53am Jul 11
Tudor, tu esti un tanar special! Daca ai procedat precum ti-a spus sufletul inseamna ca ai ales calea cea potrivita tie. La un singur lucru mi-ar placea sa te gandesti: vrei sa fii psihologul, amicul sau iubitul ei?

Carmen Caramlau 9:44pm Jul 11
In dragoste si in razboi totul e permis. Lasa gesturile mari pentru momentele de intimitate dintre voi doi. Si apoi, nicio femeie nu va alege sa stea cu barbatul care renunta la ea, oricat de nobil ar fi gestul lui.

Trandafir Mioara 7:16am Jul 12
Poate e bine sa-ti analizezi si propriile sentimente pe care le ai fata de ea si sa aveti o discutie sincera despre relatia voastra.Succes!

La serviciu am niste colege invidioase si barfitoare cu care nu mai stiu cum sa relationez.

Terapeuti RO 8:21am Jul 11
Mesaj:
Buan seara.
Va scriu din dorinta de a rezolva o problema delicata la locul de munca.
Am 49 ani, sunt divortata si am un copil de 13 ani.
Ma chinuiesc de mult timp (de la moartea parintilor acum 5 ani)cu costurile familiei.Lucrez dar banii sunt putini, credit la banca,tatal copilului nu plateste nici putinul care i s-a stabilit de instanta cuvenit copilului.
E greu, dar nu ar fi nimic daca la serviciu nu as avea niste colege care au chip de om si suflet de…
Sunt invidioase, barfitoare(barfesc sotia sefului meu direct-managerul societatii, barfesc alti colegi care nu le tin barfa – barfesc prietenele lor care au copii dar ca si mine au avut nesansa de a avea familii dezbinate)iar mie nu imi convine in general barfa.
In putinele clipe cand se discuta si lucruri care tin de societate si problemele vietii actuale, cand se fac glume sau cand se discuta despre adevaratele probleme legate de servici, se fac ca nu aud ce spun si eu chiar daca ideea mea e ok,sau schimba subiectul si incep sa discute de soti , prieteni, amanti…cheltuieli in excursii si restaurante, sau incep sa discute de tipe care se imbraca oribil si au pretentia sa fie respectate, adica orice numai sa-mi inchida gura si sa nu pot sa-mi exprim ideile.E vorba de colegele femei, ca la colegi nu constat aceasta atitudine. Eu ca om, inteleg ca vor sa ma cam elimine din anturajul lor pe care oricum eu nu l-as agrea dupa cate mi-au facut, ca nu cumva sa ajung sa fiu apreciata si sa stau cat se poate sub comanda lor ceea ce nu prea se poate. Iar in plus, sefa din compartimentul economic m-a jignit atunci cand lucrand intr-un program pe calculator am rugat-o sa ma lamureasca sa pot intelege si eu ceea ce fac nu sa-mi spuna doar "stai ca-ti corectez eu" – bun am intrebat, acum corectati dvs., maine la fel si eu cand voi invata sa utilizez corect programul? O, ce atatea intrebari, ai gresit si tot tu vrei sa fii deasupra? Esti un nimeni…si a plecat bombanind ca pot s-o barfesc cat vreau. Puteam sa-i spun ca nu e chiar atat de importanta dar cu prietenele ei de "hoarda" chiar ce puteam sa spun? Am plecat atunci intrebandu-ma daca exista Dumnezeu si de ce nu se arata? Pasii m-au purtat cu greu spre casa, chiar nu stiu cum am ajuns. Ma intrebam ce s-a intamplat? Oare in mintea ei ma considera o amenintare la adresa sotului pentru ca eram singura(divortata)? Ma intrebam daca stia ca una din colegele ei de "hoarda"o facuse vaca, ma intrebam daca chiar stie ca sunt oameni (foste colege ale ei)care intreaba de ce este asa de increzuta ca nu-si cunoaste cu adevarat meseria?
In general, ma cufund in munca dar nu poti sa fii asa doar un robot, stiu ca orice as face(am incercat sa o fac si pe prostul – si nu a fost greu sa ma apostrofeze ca sunt si baba (?!)si nu fac aprecieri corecte). Deci daca as gasi un alt loc de munca, sincer cred ca nu m-as uita in urma , dar nu e usor in ziua e azi cu aceasta. Intrebarea mea este – cum poti relationa normal cu asemenea colege "daruite" de soarta? Managerul firmei este un om echilibrat dar s-ar necaji destul de rau daca ar vedea si ar sti fata reala a lucrurilor. Din cauza faptului ca am ajuns sa le evit pe cele 3 colege minunate seful crede ca nu sunt voluntara dar ele in frunte cu sefa – directorul economic se dau mari ca ele pot rezolva tot ce e in plus, eu daca intreb cu ce sa le ajut spun ca nu au nimic dar se plang ca primesc tot felul de alte sarcini. Problema e ca se duc la seful si cei care nu le sunt in anturaj sunt discutati de ele, ca nu-si fac bine treaba asa ca primesc noi sarcini, apoi se plang ca ar trebui sa le cresca salariul. Va rog sa ma invatati cum trebuie sa te comporti in astfel de cazuri. Pentru ca sincer, eu, simt ca imi pierd toata increderea in viata si in oameni.
Toate bune va doresc,
Cu stima,
Eli

Loredana Tudor 8:42am Jul 11
Nimeni nu te iubeste cand tu nu te iubesti pe tine https://www.facebook.com/photo.php?fbid=847997578547237&set=pb.349283161752017.-2207520000.1405068026.&type=3&theater

Botezat-Antonescu Radu Andrei 9:12am Jul 11
sunteti din Bucuresti? puteti trece pe la cabinetul nostru (gratuit) si discutam in persoana. Aparent sunt mai multe aspecte de acoperit iar in scris este mai greu sa fim ‘coerenti’

Aniela Lucian 12:02pm Jul 11
Pe linga sfatul domnului Botezat (sunt absolut de acord cu cele spuse de domnia sa! – sunt mai multe elemente ale problemeie, de lamurit…), poate puteti citi o carte despre "Cum sa te porti cu oamenii dificili" (exista mia multe pe tema asta, nu-mi vine in minte acum nici un autor, concret….) – poate va dau niste idei referitor la atmosfera de la locul de munca. In rest, pe scurt, stiu din experienta ca doar un singur lucru este eficient (pe moment, asta pina cind ajungeti la un consultant…): ATACUL (verbal !!!) la PERSOANA, DIRECT, fara ocolisuri… dar intre patru ochi…:) – Violent, asa, ca sa le fie frica sa va mai admonesteze in public… sa se gindeasca de 10 ori, inainte de a casca gura impotriva voastra, in public…:) – atingeti-le FARA MILA acolo unde le doare mai tare, si SAVURATI MOMENTUL!!!! :) – face mai bine la autorespect si la cresterea stimei de sine, decit orice alta terapie…:) – Succes!

Grigoras Nitica 1:35pm Jul 12
Sunt de acord cu Doamna Aniela.Cartea”Cum sa te porti cu oamenii dificili” va poate ajuta enorm,scriitorul este Francois Lelord si Christophe Andre’ editura trei,incercati s-o gasiti,cumparati,nu costa mult….Succes!!!!!!!!!!!!

Cum pot sa incep sa-mi schimb viata cand totul in jurul meu sta sa cada in orice secunda?

Terapeuti RO 8:17am Jul 11
Mesaj:
Buna ziua . Numele meu este Andrei (am 21 de ani)si am o singura intrebare , una grea dar cu o mare istorie in spate ( pe care am sa o scurtez ) . Inca de mic copil de la varsta de 3 ani parintii mei s au despartit , am trait intr un mediu educational (scoala+liceu) foarte violent . Am avaut parte de umilinte esecuri si depresii la greu . Nu am avut niciodata o prietena sau vre o relatie sexuala . Toata viata mea este compusa din esecuri si drama , uneori chiar ma gandeam la sinucidere foarte serios . Am dat un an la facultate (am rezistat numai un semestru – pentru ca nu am stiut niciodata matematica / materie imposibila pentru mine ) apoi m am intors acasa . Anul acesta trebuie sa merg iar / sa ma reprofilez catre alta facultate . Imi este frica de esec … de viitor … de singuratate pentru totdeauna … nu stiu sa ma distrez … nu stiu sa rad … sunt complet disperat . Cum pot sa incep sa mi schimb viata cand totul in jurul meu sta sa cada pe mine in orice secunda ? mereu am fost tipul ciudat din grup care primeste lectii de viata de la altii si sunt luat in deradere .

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:56am Jul 11
incearca sa iti apropii persoane care au, sau stiu sa faca, ceea ce iti doresti tu si invata prin relatia cu ei cum poti sa iti insusesti si tu acele trasaturi ale lor. Incearca sa mergi la un psiholog care sa te ajute in acest demers de dezvoltare personala. Se poate! Succes!

Aniela Lucian 11:11am Jul 11
Marea ta problema este ca, de fapt,k cauti sa te indragostesti, dar TU nu esti hotarit sa faci ceva in aceasta directie, astepti de la altii (= de la femei!) sa te abordeze. Sfatul meu este simplu: fa tu primul pas (sau primii…), indrazneste sa incepi o comunicare cu femeile (cu cit mai multe, la nivel de prietenie DEZINTERESATA!), si – incet-incet! este esential RITMUL LENT, in aceasta faza – vei vedea ca te schimbi in directia dorita de tine. Te avertizez de pe acum: 1. nu va fii usor, 2. Trebuie sa lucrezi intens la acest proiect, exact asa cum lucrezi la o materie la facultate (nu matematica, la care nu te pricepi…:)) – 3. Sa nu te intereseze ca colegii rid de tine – EI VOR RIDE ORICUM, ORICE AI FACE, din cauza invidiei si a prostiei lor. Prosti si imbecili, care vor sa te traga jos, la nivelul lor – pentru ca acolo sa te bata prin experienta lor :) – se vor naste intotdeauna… – Asa ca, este vara, incepe sa te antreneze in "indragosteala"…. si nu uita: nu ai nevoie de 20 kg in minus, ci de una de 20 de ani…:) – Succes!

Mirka Balaci 12:05pm Jul 11
imi pare foarte rau ca ai trecut prin toate acestea, imi imaginez ca trebuie sa-ti fie foarte greu :( eu simt ca poate a venit momentul sa nu mai primesti lectii de viata de la nimeni, nu cred ca este cineva in masura sa faca asa ceva, fiecare persoana este experta in propria sa viata si atat, tu esti singurul care te poate cunoaste cu adevarat si care poate face cele mai bune alegeri in propria ta viata. un terapeut te-ar putea ajuta sa-ti gasesti propria cale sustinandu-te neconditionat, fara sa-ti spuna ce sa faci si sa te ajute sa nu te mai identifici cu aceste probleme, toti "avem" probleme, dar nu "suntem" probleme, asa cum toti avem si nenumarate resurse interioare pe care uneori le gasim mai usor, alteori mai greu.

Invingem Stresul Impreuna 4:28pm Jul 11
@Mirka Balaci – cand esti intr-o situatie ca asta, sa nu mai primesti lectii de la nimeni este prostie. Ai nevoie de un expert, care sa te sprijine, sa te incurajeze, sa te ajute. Pana si Simona Halep are un antrenor de la care CONTINUA sa primeasca lectii, desi e nr 3 mondial! Personal, n-am cunoscut nici un om de succes, fie el patron, sportiv, expert, care sa lucreze SINGUR, fara consilieri. Resursele interioare se lasa greu descoperite, mai ales cand esti descurajat. Iar solutiile vin INTOTDEAUNA cu ajutorul celor din jur!

Mirka Balaci 4:32pm Jul 11
of doamne, nu-mi vine sa cred ca spun asta dar… daca citeai mesajul pana la capat vedeai ca am si recomandat un psihoterapeut care by the way, NICIODATA nu iti da lectii. daca este un adevarat profesionist. si da, nu cred ca are nimeni dreptul sa iti dea lectii de viata, comparatia cu sportivii nu are nicio relevanta aici.

Invingem Stresul Impreuna 5:35pm Jul 11
@Mirka – Comparatia cu sportivii ilustreaza ca nimeni nu se descurca singur, ci e necesar sa ai antrenor. Da, e adevarat ca nu am citit tot comentariul tau, ci doar prima parte, in care scriai ca "sa nu mai primesti lectii de viata de la nimeni", fara sa imi imaginez ca peste cateva randuri te vei CONTRAZICE SINGURA. Da, si psihoterapeutul iti pune la dispozitie experienta lui de viata, insa daca tu il sfatuiesti sa nu primeasca lectii de viata, le va respinge si pe ale terapeutului. O interventie terapeutica are ca scop chiar resetarea unor tipare de gandire limitative, adica e mult mai mult decat o simpla lectie de viata… E o intervetie clinica… Insa daca un client vine setat sa nu primeasca lectii de la nimeni (sau nici nu mai CERE AJUTORUL, ascultand sfatul tau prealabil, repetat in al doilea comentariu), atunci va fi si mai inchis decat este. Abia si-a facut omul curaj sa intrebe pe site, si uite ca deja i se spune sa se descurce singur… sa sufere in continuare… ca NIMENI (generalizare periculoasa) nu are competenta sa ii dea lecti de viata… :(

Invingem Stresul Impreuna 5:37pm Jul 11
Si da, terapeutul nu da lectii de viata NICIODATA . Alta generalizare, foarte terapeutica. Unul din primele lectii pe care le vei invata de la un terapeut este ca GENERALIZARILE (NIMENI, NICIODATA, NICI O RELEVANTA ETC) sunt extreme, si e bine sa fie evitate.

Mirka Balaci 5:40pm Jul 11
ok, las-o balta… n-ai inteles nimic… un terapeut competent nu o sa dea niciodata lectii de viata. niciodata. daca te faci terapeut din nevoia ta persoanala de a da lectii de viata altora, e nasol de tot si probabil ar trebui sa fii pe scaunul pacientului, nu dincolo… nu asa vindeci. nu asa ajuti.

Invingem Stresul Impreuna 5:44pm Jul 11
@Mirka – am inteles ca esti o persoana care GENERALIZEAZA des (vezi exemplele de mai sus), si da solutii radicale. Si contradictorii, la 3 randuri distanta. Si dai sfaturi pe care tot tu le contrazici 2 randuri mai incolo… Ce vina are cel care iti cere parerea? Dar cel care nu ti-o cere?

Mirka Balaci 5:49pm Jul 11
nu are nimeni nicio vina ca tu nu intelegi ce vreau sa spun sau ca ai o viziune total diferita :) ))))) parerea mea este ca tu te contrazici cand spui initial ca e bine sa dai lectii de viata in terapie si apoi ca interventia clinica e mult mai mult de atat, dar asta e, nu am de gand sa dau lectii nimanui, pana la urma fiecare actioneaza asa cum stie si asa cum poate. si nu, nu generalizez des dar stiu ca sunt lucruri care (in lumea mea) nu se fac iar in cazul asta imi pastrez parerea si nu am niciun fel de indoiala ca mai ales cand pacientul zice ca e satul sa primeasca lectii de viata de la altii nu o sa vin eu sa-i mai dau una… asta clar n-am sa fac.

Botezat-Antonescu Radu Andrei 5:58pm Jul 11
eu as veni putin la mijloc… exista momente in viata fiecaruia dintre noi in care avem nevoie de un coach/mentor/Teacher/Master of the Force/etc… si exista momente in care avem nevoie de ‘partener(i) de drum’ ;)

Mirka Balaci 6:04pm Jul 11
de acord. si cred ca mai depinde si de orientarea terapeutica. eu sunt formata intr-o scoala non-directiva, exista si terapii directive unde se mai dau indicatii mai concrete si poate ca uneori este nevoie si de asa ceva, dar tot nu sunt de acord cu "lectiile de viata" in niciun context… mi se pare mult spus… :) )))))

Botezat-Antonescu Radu Andrei 6:16pm Jul 11
si eu am formare nondirectiva… dar sunt si psiholog clinician si asta m-a invatat ca este bine sa (stii cand sa) fii si directiv in relatia terapeutica… intr-un mod ‘reflectant’ ;)

Ioana Predi 7:45pm Jul 11
Faptul ca ai avut curaj de a-ti etala incercarile prin care ai trecut e un pas important. In privinta facultatii, gandeste-te ce iti place sa faci, ce abilitati ai, nu o face pt. ca trebuie. In privinta unei potentiale relatii, acest lucru se va intampla cand te astepti mai putin. Ai multe calitati- descopera-le!

Carmen Caramlau 8:58pm Jul 11
Spui ca totul sta sa cada pe tine. Eu as incepe prin a defini acest "totul". Cand ceva iti ameninta viata, parca e bine sa stii in ce anume consta, nu? E de lucru mult, dar pornesti din cel mai bun loc cu putinta: de aici – se poate doar mai bine. :) Fugi la terapie si schimba-ti viata.

Grigoras Nitica 12:23pm Jul 12
Presupun,exact ca Doamna Mirka Balaci,ca nu-i cazul sa crezi ca doar ceilalti pot sa-ti dea lectii de viata,tu esti in masura sa dai lectii de viata altora tinand cont de experientele avute..”de la varsta de 3 ani parintii mei s-au despartit…”,..”am trait intr-un mediu educational…violent..”,toate acestea demonstreaza ca ai forta de caracter,inteligenta de a te adapta,rezolva probleme-trece peste probleme….asta-i inteligenta,esti inteligent chiar daca nu esti bun la mate.Priveste din alt unghi tot ce ti se intampla si ai sa descoperi un dram de fericire(..”OPTIMISTUL VEDE TRANDAFIRUL,PESIMISTUL DOAR GHIMPI..),priveste-n spre tine,adanc in sufletul tau si descopera-ti calitatile,ceea ce-ti place si fa-o,fa tot ce-ti place riscand sa mai si suferi,merita!”Fara suferinta nu am sti ce-i fericirea…”..Tu ai sa sti mai bine ce-i fericirea si cum s-o apreciezi datorita suferintei avute,ia partea pozitiva a tot ceea ce s-a intamplat’,fi optimist..

Hipnoza – trecut, prezent si viitor

Hipnoza cunoaste la ora actuala o raspandire tot mai larga si incepe sa fie recunoscuta din nou de catre mediile academice ca fiind o metoda foarte utila si eficienta in lucrul cu clientii.

Sigmund Freud

Sigmund Freud

Dupa un declin puternic la sfarsitul secolului 19, care aproape ca a dus la disparitia sa in totalitate, hipnoza a inceput sa fie luata in din nou considerare initial de catre Freud, care a si introdus termenul de Subconstient, iar ulterior de catre legendarul Milton Erickson.

Dar oare asta este tot?

Milton Erickson

Milton Erickson

Desigur, toti cei interesati de hipnoza ca si o metoda terapeutica au auzit de Subconstient, de Freud, de Milton Erickson dar, se pare ca, intr-o masura covarsitoare, de cele mai multe ori aceste cunostinte se opresc aici. Daca ne gandim ca Freud si Milton Erickson sunt personalitati ilustre ale psihologiei si psihiatriei moderne cu sute de lucrari si carti publicate de catre ei si alte cateva mii publicate de catre discipolii lor cu si despre ei, atunci este lesne de inteles de ce hipnoza este atat de usor asociata cu aceste personaje.

In paralel cu acest curent academic insa, a existat si exista o alta versiune a acestei istorii. In general publicul larg priveste hipnoza ca pe ceva magic sau, cel mai adesea, ca pe un spectacol de varietati, aceasta datorandu-se acelui declin de care vorbeam anterior. Odata cu dezvoltarea si descoperirile din domeniul medicinei, cum ar fi medicamentele, vaccinurile, cloroformul, “vechile” metode au fost inlocuite cu altele care la  acea vreme au fost considerate ca fiind mai moderne si mai rapide.

Din acea clipa, hipnoza terapeutica a inceput sa intre intr-un con de umbra, in vreme ce hipnoza de scena a inceput sa cunoasca o dezvoltare tot mai mare. Datorita aspectului sau spectaculos si distractive, aceasta s-a raspandit tot mai mult, in mintea oamenilor devenind “adevarata” hipnoza, cea in care faci ce vrei cu oamenii de pe scena si le controlezi mintea in totalitate.

Multi considera ca hipnoza incepe odata cu Mesmer, cel care a avut succese rasunatoare la vremea sa, folosind printre altele ceea ce el numea, magnetism animal. Insa la o privire mai atenta asupra istoriei, vom descoperi faptul ca aceasta stiinta isi are radacinile mult mai adanc in istoria umanitatii, ea fiind  folosita deja inca din vremurile de glorie ale Greciei antice si chiar si mai devreme, in perioada de maxima dezvoltare a Egiptului.

Dave Elman

Dave Elman

Unul dintre cei mai importanti promotori ai hipnozei de care “nimeni” nu a auzit este James Braid, cel care a si introdus termenul de hipnoza. Alaturi de el gasim si alte nume importante precum James Esdaile, Charcot, Bernheim, Coue si multi altii. Dintre toti acestia, cel mai cunoscut este Dave Elman, un nume legendar in lumea hipnozei non-academice, dar care este foarte putin sau chiar deloc cunoscut de catre cei care invata despre hipnoza exclusiv intr-un mediu academic.

Astazi hipnoza este predata atat in mediul academic cat si in cel non-academic, informatiile prezentate in fiecare dintre aceste curente fiind insa foarte diferite, uneori chiar radical.

Atat in Romania cat si in multe alte state se ridica mereu problema legalitatii practicarii hipnozei. Cine poate si cine are dreptul sa o foloseasca? De exemplu, psihologii, medicii si psihiatrii sustin ca doar ei stiu si pot sa foloseasca hipnoza.

De cele mai multe ori, aceste conflicte apar insa din neintelegerea procesului fundamental al hipnozei.

Nu vom cauta sa propunem aici o definitie a hipnozei, insa in linii mari putem spune ca aceasta se bazeaza pe sugestii si sugestibilitate. Asadar, orice persoana pe care noi o investim cu o anumita cunoastere sau careia ii atribuim o oarecare autoritate, si care ne ofera o sugestie cu suficienta convingere, ne va putea influenta si chiar convinge cu privire la ideea propusa. Cine ar putea fi o astfel de persona? Parintii, prietenii, profesorii la scoala, antrenorul de sport, biserica, doctorul, psihologul, samd.

Din acest punct de vedere, este impropriu sa ne intrebam cine are dreptul de a practica hipnoza pentru ca noi cu totii o facem, ce-i drept in cea mai mare masura inconstient si fara a ajunge la gradul de profesie.

Astel ca principala intrebare pe care ne-o punem nu este “cine poate sa induca starea de hipnoza?” ci mai degraba, “cine stie ce sa faca, odata ce persoana este in acea stare”? In consecinta, lumea academica si cea medicala sustin ca doar membrii acestor comunitati ar avea cunostintele necesare si deci dreptul de a folosi hipnoza.

Chiar asa sa fie oare?

Un lucru este insa clar, si anume faptul ca este absolut necesara o pregatire adecvata, iar aceasta se poate obtine in mai multe feluri.

In momentul de fata, in cadrul facultatilor de psihologie din Romania se invata diverse metode de lucru cu clientii, iar hipnoza este doar una dintre aceste metode. Ulterior, cei care doresc, pot face o specializare in hipnoza ce dureaza 2-3 ani, timp in care invata tehnici si metode specifice, care sunt bazate in proportie de 90% pe abordarea ericksoniana.

In tarile cu o indelungata experienta si istorie in domeniul hipnozei, cum ar fi Statele Unite, Australia si Anglia, sunt oferite numeroase cursuri si programe de pregatire intensiva si de calitate, focalizate exclusiv pe practica hipnozei. Acestea sunt oferite de catre organizatii si asociatii ce sunt acreditate de catre institutiile guvernamentale ale respectivelor tari. In Statele Unite de exemplu exista cel putin trei astfel de organizatii, NGH (Alianta Nationala a Hipnotistilor), HMI (Hypnosis Motivation Institute) si IACT (International Association of Counselor and Therapists). O persoana fara pregatire academica poate urma cursurile oricareia dintre aceste organizatii si, in conformitate cu legile statului de care apartine, poate ulterior sa practice hipnoza si se poate numi hipnoterapeut, hipnotist sau hipnotist consultant. Prin crearea unui cadru ce protejeaza si ofera siguranta clientului, respectand o filozofie terapeutica axata pe client si focalizata pe atingerea rezultatelor, aceste state au reusit astfel nu doar sa sustina, ci chiar si sa contribuie la continua dezvoltare a hipnozei atat pe plan local cat si international.

Poate chiar sub influenta acestor state avansate observam astazi o tendinta benefica tot mai mare de a privi cele doua curente intr-o maniera constructiva, accentul punandu-se mai degraba pe ceea ce le uneste decat ceea pe ceea ce le separa.

Ambele curente, atat cel academic cat si cel non-academic, pun in centru nevoile clientului si isi axeaza eforturile pe obtinerea rezultatelor dorite de catre acesta. Aceasta premiza reprezinta insasi cadrul de baza si ratiunea de a exista a hipnozei, cel putin in ceea ce priveste hipnoza ca si metoda de terapie si imbunatatire a nivelului de trai al clientului sub aspectele sale emotionale, intelectuale, fizice si spirituale.

Cu totii cunoastem si apreciem faptul ca psihologia se ocupa cu studiul proceselor psihice umane avand ca si scop imbunatatirea standardului de viata al omului. Tot astfel si hipnoza are acelasi scop, ceea ce a condus de-a lungul timpului la dezvoltarea si crearea unor tehnici de o eficienta extraordinara. Acest lucru nu ar trebui sa ne mire daca ne amintim ca hipnoza s-a dezvoltat si a crescut de-a lungul mileniilor, inainte de a exista orice separare intre concepte si terapii, separare adusa de catre epoca moderna (hipnoza, nlp, psihologie, psihoterapie, coaching, etc.).

Cu siguranta ca pot exista, si chiar exista, diferente de abordare, de opinii, uneori chiar de procedura intre asa-numita hipnoza academica si cea non-academica. Privind acest lucru dintr-o perspectiva pozitiva, aceasta nu poate decat sa ne bucure, intrucat ne ofera un mare avantaj, acela de a ne  conduce catre un progres bazat pe experienta si eficienta ambelor curente. Sa ne amintim ca in orice domeniu, progresul este stimulat prin schimbul de opinii, prin generarea de idei noi, prin experiente si impartasirea lor, atata timp cat omul si binele sau raman in centrul preocuparilor noastre.

Autor:

Eugen Popa – Hipnoterapeut si Trainer Hipnoza

www.eugenpopa.com

Prietena mea de 14 ani are mai multe probleme: obezitate, certuri cu parintii, un baiat care a vrut sa o violeze.

Terapeuti RO 8:47am Jul 7
Mesaj:
Bună . Aș vrea să ajut o prietenă pe nume Andreea. De fapt, cu ea se întâmplă și problemele. Ea are 14 ani și e în a 8-a. Se confruntă cu diferite probleme ale vârstei una fiind obezitatea (de care uneori e complexată și menține că e urâtă și chestii de genul) alta e certurile în familie, ea fiind singură la părinți este motivul principal în certurile dintre ea și părinții ei. Mai devreme, fiind prin cartier , printr-o zonă mai puțin populată și sigură, un băiat pe care-l cunoștea de mai demult, s-a luat de ea , ducând-o în fața unui bloc la un perete și atingând-o în diferite zone intimie iar mai apoi a încercat să o dezbrace dar din fericire venise un alt băiat iar fata a reușit să scape. Dar totuși e amenințată că până acesta nu va întreține vreun contact sexual cu ea nu o va lăsa în pace. Andreea s-a întors îngrozită acasă și pe deasupra faptului ăsta a mai avut și o ceartă cu părinții ei. Uneori are gânduri de suiciduri . I-am sugerat să vorbească cu mama ei despre cazul cu băiatul ăla dar îi e frică că ea va vorbi cu el și astfel toți prietenii lui se vor lua de ea și tot cartierul va afla. Aș vrea careva sfaturi în privința ce ar trebui să facă ca să soluționeze situația.

Botezat-Antonescu Radu Andrei 8:50am Jul 7
sa se duca imediat la parintii ei, poti merge si tu cu ea… sa le spuna ca a trecut printr-o tentativa de viol si sa contacteze parintii. Nu este de glumit cu asemenea situatii. Ar fi de dorit sa stea de vorba si cu un psihoterapeut specializat pe asemenea situatii. Succes!

Mihaela Manea 9:00am Jul 7
problema este la parinti,ei trebuie sa fie cei care sa o aduca la comunicare ,sa o faca sa se destanuie tot ce are pe suflet,da trebuie anuntata politia

Carmen Caramlau 3:49pm Jul 8
E clar ca ii esti prietena buna, asa ca insoteste-o si sprijin-o in discutia cu parintii. E prea serioasa situatia ca s-o tina ascunsa. In legatura cu celelalte probleme, sa ne scrie ea insasi aici, si o vom sfatui cat putem noi de bine.

Mihaela Manea 4:04pm Jul 8
sunt o prietena virtuala,i/am dat un sfat ,sunt mama si eu am un fiu de 17 ani si comunic cu el si diplomat il fac sa mi/i destanuie,baiatul meu mai avea un pas si puteam sa zic ca este obez….am dicutat cu el si acum este asa cum trebuie pentru inaltimea lui…..conteaza ce parinti ai…

Trandafir Mioara 6:29am Jul 11
Nu poti trai sanatos uitandu-te in spate la fiecare colt de strada, sa vezi daca acel individ sau altul e acolo.Urgent vorbit cu parintii sau cu dirigintele, psihologul scolii sau alt profesor de la scoala.Vor stii cu siguranta sa gestioneze aceasta situatie.De asemenea vizita la un psihoterapeut ar fi benefica.

Aniela Lucian 12:32pm Jul 11
La concret (scuze, eu sunt mai pragmatica…): pina ajungi la un terapeut, ar fi bine sa va inscrieti AMINDOUA prietenele la un curs de AUTOAPARARE pentru femei (exista cursuri speciale, pentru cele care nu au facut niciodata sport, si care nu neaparat vor sa faca sport de performanta…). Acest curs va face 2 lucruri: va da tehnici absolut uimitoare de autoaparare (sunt si usoare, si haioase, 2-in-1 :) …), care va face sa va simtiti si SA FITI in siguranta cind sunteti singure (in orice situatie), si, pe de alta parte, veti urma un program de antrenament care va MODELA CORPUL in asa fel incit sa aveti cea mai ARMONIOASA forma ca re vi se potriveste corpului vostru. Adica: fara diete prostesti, si fara obsesia kilogramelor in plus: REMODELARE (adica, forme superbe, indiferent de cite kilograme arata cintarul….)- Atentie la regimuri de slabit: NU PICATI IN OBSESIA KILOGRAMELOR si ale cintarelor, deoarece generatia voastra (cea care are acum intre 12 si 18 ani) are masa osoasa mai mare decit alte generatii, adica: trageti mai mult la cintar din cauza conformatiei si duritatii scheletului, si nu din cauza "obezitatii". Asa ca, in locul kilogramelor, luati in mina CENTIMETRUL! :) – Succes! – Daca vreti adrese concrete ale unor asemenea cursuri de autoaparare, puteti contacta (si aici, pe facebook) pe domnul Gergely Attila (cel mai bun in domeniu, la ora actuala, din Romania…. printre altele, este si arbitru international de K1, ca sa nu mai spun de alte lucruri "extra" din CV-ul sau…:)) – Incercati amindoua, ca in felul acesta va veti sustine reciproc! SUCCES!!! :)

Trandafir Mioara 1:26pm Jul 11
Da, se pot invata exercitii de autoaparare dar ce facem cu trauma?

Invingem Stresul Impreuna 5:40pm Jul 11
@Trandafir Mioara – amanam deci lectiile de autoaparare pana cand se intampla ceva, astfel ca trauma sa fie serioasa, ca sa avem ce trata? Cand familia nu te intelege, nu te ajuta, e bine sa ai mijloace sa te aperi singur/a… si lectiile respective iti cresc stima de sine, astfel ca incepi la un moment dat sa refuzi rolul de victima, la care te imping unii indivizi. Adesea terapia prin sport (arte martiale) are un rol important in cresterea stimei de sine.

Trandafir Mioara 7:55pm Jul 11
Nu am nimic impotriva invatarii exercitiilor de autoaparare, era o simpla intrebare,,sigur ca trebuie cautate orice solutii care fac bine.O seara placuta!
Loading
consiliere psihologica gratuita