BUCURESTI | Evaluarea copilului prin folosirea tehnicilor expresiv-creative – din 14 octombrie 2018
Workshop:
Evaluarea copilului prin folosirea tehnicilor expresiv-creative
21 de credite COPSI
Centrul Self, Bucuresti
Contact:
Mihaela Dragan: mihaela.n.dragan@gmail.com
Centrul Self: 0721.36.36.58, asociatiadeconsiliere@gmail.com
Inscriere (detalii complete gasiti mai jos): asociatiadeconsiliere@gmail.com
Formator:
Mihaela Dragan, psiholog clinician cu drept de supervizare si psihoterapeut, cu experienta de peste 15 ani de consiliere si psihoterapie, facilitator de grupuri de dezvoltare personala, moderator de workshopuri pentru parinti si specialisti in psihologie, formator pentru diferite categorii profesionale, organizator grupuri de practica pentru studenti, consultat in proiecte europene. Formare in psihoterapie psihanalitica.
Cui se adreseaza cursul:
Psihologilor cu atestat in domeniul psihologiei clinice, a consilierii psihologice, a consilierii scolare, a psihoterapiei, precum si altor specialisti care desfasoara sau doresc sa desfasoare activitati de evaluare psihologica a copilului.
Tehnica:
Activitatea de psiholog clinician sau de consilier/terapeut presupune intalnirea cu diverse situatii si persoane care provoaca abilitatile specifice de evaluare si interventie. De multe ori instrumentele standardizate nu sunt accesibile sau nu sunt utile. In aceste cazuri, jucariile sau alte obiecte cu potential de stimulare si dezvaluire a emotiilor, pot fi salvatoare. Astfel, papusile de manuit, miniaturile, instrumentele muzicale, nisipul, casuta sunt la indemana oricui. Toate acestea pot fi instrumente alternative in lucrul psihoterapeutic cu copii sau/si cu adulti.
Fiecare intalnire va fi organizata sub forma exersarii atat a rolului de client, cat si a celui de terapeut pentru fiecare din tehnicile dezbatute. De asemenea, vor fi exersate abilitatile de observare si de ascultare activa, precum si de modalitatea de interpretare a comportamentului in relatie cu instrumentele cu functie reparatorie.
Testimoniale:
“Experienta pe care am trait-o prin parcurgerea acestui curs a fost una de mirare, la inceput, de incantare, la sfarsitul lui. Cursul este indit, extrem de interesant, participativ si care te atrage de la inceput pana la sfarsit. Am invatat lucrand impreuna, experimentand fiecare noua metoda predata. Este un curs cu foarte, foarte multe avantaje din punctul de vedere al achizitionarii de noi cunostinte si experiente. Varietatea mijloacelor de lucru iti suscita atentia, interesul si imaginatia; fara sa vrei iti dezvolta latura creativa, ti-o pune in valoare. Recomand acest curs cu multa sinceritate si incredere deoarece cuprinde o serie de instrumente de lucru intr-un mod incitant folosite. Dna Dragan stapaneste cu multa maiestrie si abilitate cursul, stiind sa imbine modul profesional cu cel creativ. A fost o reala placere si o experienta placuta acest curs. Mii de multumiri pentru experienta minunata traita.” (Adelina T.)
“Pentru mine a fost prima data cand am incercat acest gen de abordare. Sunt foarte incantat de munca depusa de coordonatorul cursurui si consider ca alcatuieste o buna partea de minimul necesar pentru a profesa.
Am apreciat foarte mult ca o sedinta a fost dedicata efectiv muncii in domeniu, unde am putut adresa intrebari si ne-au fost clarificate multe dileme despre cum e sa muncesti si ce asteptari sa avem. Daca timpul ar avea mai multa blandete as mai face o data acest curs doar pentru a-mi satisface placerea data de tehnicile nestandardizate de evaluare transpusa in jocuri” (Andrei Radu B. )
“De multe ori in evaluarea copiilor am fost pusa in situatia de a intampina dificultati in a folosi tehnicile standardizate sau cele proiective. De aceea cursul de evaluare a copilului folosind tehnici nestandardizate m-a ajutat sa-mi completez cunostiintele si abilitatile in ceea ce priveste evaluarea copilului. Este un curs care aduce o varietate de tehnici, psihologul clinician avand o paleta larga de unde poate alege metodele cele mai potrivite de evaluare fiecarui copil. In plus cursul ofera abilitati de evaluare a copilului prin forma practica pe care o are, cursul fiind conceput experiential astfel incat cursantul sa experimenteze tehnicile in mod practic. Acest curs mi-a adus valoare prin tematica abordata, metodologia de predare si in mod deosebit prin aplicabiliatea lui practica. Multumesc.” (Gabriela C.)
„Pentru mine, “personajul principal” in acest curs a fost Jocul. Un joc serios, care revine sub mai multe forme, care ne ajuta sa extragem informatii relevante de la cei cu care lucram, fara sa fim intruzivi, care este prilej de explorare, descoperire, intelegere si care, nu in ultimul rand, are valoare terapeutica. Experienta bogata de lucru a formatorului s-a vazut atat in exemplele clinice utile cu care venea sa sustina cele discutate, cat si in felul in care modera grupul. Am apreciat in mod deosebit faptul ca a pus accentul pe aspectele cu care ne putem intalni in practica noastra, indiferent ca ar fi intr-un cabinet sau intr-o institutie. In fiecare intalnire am avut la dispozitie noi ‘materiale de lucru’, astfel incat invatarea s-a produs firesc, prin intermediul experientei. De aceea, cursul a fost si un bun prilej de a continua dezvoltarea personala, de a iesi din zona de confort, fara ca acest lucru sa fie de fapt deloc inconfortabil, datorita cadrului de lucru creat.” (Ana-Laura P.)
Beneficiile participarii la acest curs:
- formarea si dezvoltarea de abilitati de practica profesionala in mediul clinic, prin cunoasterea si utilizarea adecvata a metodelor de evaluare clinica si interventie expresiv-creative;
- dezvoltarea abilitatilor de a construi un program si de a gestiona un proces terapeutic folosind instrumente expresiv-creative;
- dezvoltarea unor abilitati avansate de a interpreta mesajele si observatiile realizate in timpul jocului, de a diagostica si de a implementa etapele demersului clinic in mod eficient;
- intelegerea comportamentelor in procesul de vindecare/schimbare cu ajutorul acestor instrumente atat de diverse si obisnuite;
- dezvoltarea abilitatii de a folosi metode inedite pentru deblocarea barierelor din comunicare;
- dezvoltare personala prin exercitiile propuse.
Competentele obtinute la finalul cursului:
- cunoasterea si folosirea adecvata a conceptelor si teoriilor de dezvoltare psihologica a copilului, precum si a metodologiei de psihodiagnostic si evaluare clinica;
- cunoasterea si aplicarea teoriilor care stau la baza metodelor expresiv-creative;
- formarea si dezvoltarea de abilitati de evaluare psihologica a relatiilor copil-parinti;
- cunoasterea si dezvoltarea de abilitati de evaluare a relatiilor parinti-copil ;
- dezvoltarea de abilitati de folosire a tehnicilor expresiv-creative in interventia psihologica.
Desfasurare:
Adresa: sediul ACPPB (Asociatia de Consiliere si Psihoterapie Psihanalitica Bucuresti), str. Soldat Grigore Raducanu, sector 1
Structura: 5 sesiuni lunare de cate 4 ore | duminca, orele 10.30 – 14.30
Datele de desfasurare ale workshop-ului:
- 14 octombrie;
- 11 noiembrie;
- 9 decembrie;
- 13 ianuarie;
- 10 februarie (evaluare).
Modalitate de inscriere:
Taxa: 500 lei/persoană.
In taxa de curs sunt incluse: activitatea de predare, suportul de curs, fise si materiale de lucru, evaluarea finala, certificat cu 21 de credite.
Inscrierea se face prin trimiterea unui CV la adresa asociatiadeconsiliere@gmail.com, cu mentiunea “Inscriere la workshop-ul Evaluarea copilului prin folosirea tehnicilor expresiv-creative”.
Dupa acceptul primit pe e-mail din partea asociatiei se va trimite de catre participant, pe e-mail, o copie a OP, a cartii de identitate si a diplomei de licenta.
Taxa integrala se achita prin ordin de plata catre:
Asociaţia de Consiliere si Psihoterapie Psihanalitica din Bucureşti
CIF – 18690388, ING Bank
RO76 INGB 0000 9999 0576 8618
Contact:
Mihaela Dragan: mihaela.n.dragan@gmail.com
Centrul Self: 0721.36.36.58, asociatiadeconsiliere@gmail.com
Inscriere (detalii complete gasiti mai sus): asociatiadeconsiliere@gmail.com
Detalii si pe: centrulself.ro/ateliereleself/