Sfatul terapeutului
Vezi toate intrebarile | Vezi categorii intrebariAdreseaza o intrebare pe grup sau sub anonimat
Fetita mea de 3 ani si 6 luni renunta foarte usor la cea mai mica greutate intampinata.
Buna seara,
Fetita mea de 3 ani si 6 luni renunta f usor la cea mai mica greutate intampinata. Exemplu: a vrut la inot – dupa 2 sedinte a renuntat (trebuia facut ce zicea instructorul), a vrut la balet (dupa sedinta 3 vrea sa renunte, la fel nu poate face ce vrea ea, daca o corecteaza se supara si se tranteste pe jos pretinzand ca nu mai poate), alt exemplu coloreaza si depaseste un pic renunta si nu mai vrea sa incerce, incearca sa faca un puzzle nu ii iese renunta …. Toti o sustinem, o incurajam. Multumesc. |
|||
|
|||
Probabil o incurajati prea mult. Lasati-o sa descopere singura ce-i place sa faca, nu stati in permanenta “cu laudele” si incurajarile dupa ea. Tot ce va invata, va fi ca va poate retine atentia asupra ei mai ales prin fapte care va deranjeaza.
|
|||
|
|||
Nu eu am vrut sa faca inot, nu eu am vrut sa o duc la balet. Sa o las dupa 3 sedinte sa renunte? Ce invata?
|
|||
|
|||
Nu renunta fiindca nu ii place ci fiindca este greu.
|
|||
|
|||
Probabil inca nu e pregatita sa accepte o disciplina mai stricta pentru a face un lucru care i se parea amuzant. E destul de mica, iar inotul si baletul – daca nu sunt de performanta- asta ar fi bine sa si insemne: distractie si amuzament. Daca nu o lasati sa renunte ce se va intampla? Nu cumva va ajunge sa nu mai intre in apa? Din punctul meu de vedere (e un punct de vedere subiectiv) la 3,6 ani copiii ar trebui sa descopere lumea cu curiozitate, cu nerabdare, in ritmul lor- nu mai vrea la inot, se va balaci cu dvs in concediu si sigur se va distra mai mult, pentru ca sunteti impreuna cu ea
|
|||
|
|||
Categoric nu vorbim de performanta. Vorbim de grupe de 8-10copilasi de 3.6 ani, de “ore” de 25-30 de minute.
|
|||
|
|||
Cum stati cu recompense versus sanctiuni? Daca nu are stabilite niste reguli in restul timpului si face ce vrea, cat vrea fara sa existe consecinte poate asa ajunge sa refuze si inot sau balet. Mie nu mi se pare ok ca nu termina o activitate la aceasta varsta si aici nu ma inereseaza de balet si inot. Un puzzle, un joc trebuie dus la bun sfarsit pt ca pun premisele viitorului (pre)scolar. Abilitati are la varsta aceasta, reveniti cu raspuns privitor la regulile din familie sau comportament la gradinita. Putei raspunde si pe office@atelierecumaniere.ro
|
|||
|
|||
Exista un loc de pedeapsa care il stie si accepta sa stea acolo (cand musca, tipa, e nervoasa efolosit f rar) si exista mici recompense (4 tic tac cand o iau de la gradinita…). Face ce vrea dar asta nu implica tv, calculator, ipad, desene. Aici portia este mica si rara. Face ce vrea daca nu este periculos – o las sa spele ce vrea cand vrea, sa ma ajute la ce fac eu, sa “citeasca”… Practic da, se joaca cu ce vrea cand vrea cat timp este acasa. La gradinita cred ca respecta bine regulile (8-15). Nu as da recompense la puzzle, colorat…
|
|||
|
|||
Mi se pare putin cam mult sa vorbim de recompense/ sanctiuni in cazul unui colorat, puzzle sau alt joc. Da, daca e vorba de anumite “responsabilitati” ex: sa-si adune lucruri din camera, sa va ajte la pusul mesei, etc, lucruri care o fac sa se simta utila si pe care le puteti cuantifica si care evident e bine sa fie indeplinite pana la bun sfarsit.. Puzzle, si colorat, inot si balet, intra- dupa mine- in categoria joc, ori mi se pare cam exagerat sa stabilim o scala de recompense si sanctiuni pentru astea
|
|||
|
|||
Ok. Puteti citi acest articol si verificati corectitudinea oferirii Time-out-ului http://atelierecumaniere.ro/#!incalcarea-regulilor/c181j . Apoi, psihologia cognitiv- comportamentala spune ca intarim un comportament dezirabil prin oferirea stimularilor, recompenselor. Deci, da, ar fi util daca vreti sa o determinati sa coloreze sa ii spuneti ca ii oferiti recompensa daca termina. Daca nu, macar terminati impreuna cu ea, cu mana dvs peste mana ei pt a invata ca o activitate trebuie dusa la bun sfarsit. Asa i se cultiva si simtul estetic: o laudati: “Bravooo, uite ce frumos este pt ca am terminat! Ce culori frumoase! Ce bine arata!” Cu timpul incepe sa vada singura diferenta
|
|||
|
|||
Din experienta mea cu copiii: neterminarea unei activitati si lasarea ca atare se extinde in invatarea unui refuz in mai multe situatii si intarirea opozitionismului. Totusi, fiecare caz este unic, am prea putine amanunte legate de relatia parinti – copil pt a trage concluzii.
|
|||
|
|||
D-na Denissa Toma sunt de acord. Lucrurile de acest gen le face fara nici o problema, fara nicio mâraialã. Strangem un joc inainte sa luam altul, punem totul la loc inainte de culcare, ducem hainutele murdare la cosul de rufe, ma ajuta la intins hainutele spalate, isi duce paharul la spalat …. este chiar f responsabila. Pe de alta parte acestea sunt lucrurile care le face cu mine; inotul(deja e trecut), baletul sunt activitati care nu le facem impreuna. Sa aibe legatura?
|
|||
|
|||
Cum a ales sa mearga la inot/ balet? De unde stia de activitatea respectiva? Mai aveti alti copii? Cat timp petreceti impreuna? Sunt copii care isi doresc sa petreaca timp cu mama pentru ca au impresia ca ea face mereu ceva interesant cand nu e cu ei.
|
|||
|
|||
Este unica, bebe 2 este pe drum (10 saptamani). A aceeptat gradinita usor, a si inceput de la 14 luni (initial 8-13, acum 8-15). Se termina gradinita si pana la 19-19:30 cand se culca stam impreuna. Rar se joaca singura. Tati se implica mai greu, putin, rar desi e prezent. Ii placea f mult la piscina in concediu, chiar prea mult, se arunca in apa pur si simplu fara aripioare, fara colac. Ne-am intors si a vrut la inot. Unde nu mai facea ce vroia ea, unde nu eram eu, unde trebuia sa faca ce i se cerea. Balet… nu stiu exact momentul, ii placea sa faca piruiete prin casa, am fost la spectacole si a spus ca vrea si ea la balet.
|
|||
|
|||
La aceasta varsta orice activitate trebuie propusa prin joc. Ceea ce invata de fapt un copil de 3,6 ani care este obligat de frica pedepsei ( care in sine nu inseamna nimic altceva decat un simbol al pierderii afectiunii parintelui) sau de dragul recompensei ( conditionare care nu o invata sa aprecieze o activitate pentru bucuria interioara pe care i- o aduce ci pentru o recompensare externa) este ca nu e important ce simte, ca nu e bine sa- si exprime sentimentele si nemultumirea, ca trebuie sa se supuna. La varsta asta nu inotul sau baletul sunt importante ci cladirea increderii in sine, spatiul intern de joc, capacitatea de a pune in cuvinte emotii si ganduri, creativitatea.
|
|||
|
|||
Felicitari!:) Peste cateva luni, timpul pe care il petreceti acum cu ea, va fi probabil redus si se vor intampla schimbari importante in viata dvs de cuplu/ familie si mai ales in universul ei. Intrati intr-o noua etapa in viata de familie, etapa care va fi solicitanta pt dvs, dar nu atat de solicitanta pe cat va fi pt ea. Pana atunci, incercati sa colaborati cu ea, sa intariti relatia pe care o aveti, sa fiti deschisa si receptiva la ceea ce-si doreste. Va realiza ca parerea ei conteaza pentru dvs si cel mai important, nu veti intra intr-un cerc in care dvs ii impuneti sa faca un lucru( pe motivul ca ea a ales), iar ea se incapataneaza sa nu-i mai placa, pentru a vedea ce faceti dvs in continuare (va atrage atentia, chiar daca negativ). In felul asta, cand va veni in famlie celalalt bebe, il va accepta mai usor pentru ca va intelege ca sunteti “in tabara” ei in orice situatie.
|
|||
|
|||
Multumesc mult.
|
Copyright © 2011 - 2024 Terapeuti.ro | Toate drepturile rezervate.