anonim de pe www.terapeuti.ro:
Am baietel de clasa 1 , adesea ma confrunt cu probleme de genul ca nu indeplineste ceea ce ii zic sa faca. De ex ma supara foarte mult faptul ca nu vrea sa ia prinzul la scoala, desi zice ca e gustos dar de fiecare data doar ciuguleste. Eu incerc sa-i dau fel de fel de explicatii spunindu-i toate beneficiile unei alimentari corecte dar si aportul acesteia in dezvoltarea sa. Totul se soldeaza fara rezultate si asa e in fiecare zi. Azi am zis ca il pedepsesc si nu ii voi mai achita prinzul si el nu va minca ziua intreaga si ca se va alege cu dejunul (si acela cu greu) si urmatoarea masa tocmai seara-cina. El a reactionat plingind zicind ca nu este deacord. (Accentuez ca acasa seara e rupt de foame si maminca tot). Ajutati-ma va rog cum sa procedez corect ca sa nu-l stresez, astazi i-am zis ca nu ne intelegem si ca renunt sa-l mai ajut la ceva si ca deacum isi va fce el tot de unul singur, inclusiv si mincare. Procedez corect ? Sau cu prea mare duritate? Multumesc mult, astept raspuns

Monica Dobrea Psiholog 6:45am Oct 5
Din spusele dvs, pare ca acest comportament dezvoltat de copil, este pentru a atrage atentia si a va face sa va concentrati asupra lui. Ganditi-va care sunt factorii care stau la baza acestui fapt, poate aparitia unui alt fratior mai mic sau poate nu petreceti destul timp cu el. Indicat ar fi sa il tratati ca pe un adult si sa ii spuneti ca este destul de mare si poate decide singur daca va manca pranzul sau nu si normalizati putin situatia actuala ( daca ii e foame cu adevarat, va manca ). Nu mai puneti atat de mult accent pe ceea ce face pentru ca veti intari acest comportament, copilul obtinand exact ce isi doreste: refuza hrana, primeste atentia mamei