Buna ziua,
Am un baietel de 2 ani care este agresiv cu copiii de varsat lui sau un pic mai mari. Am epuizat toate cunostintelemele in a explica ca nu e bine ce face. Interesant este faptul ca, cu ceilalati copi mai mari se joaca foarte frumos, de asemenea si cu adultii, parca este alt copil. Va rog sa-mi dati un sfat in a-l ghida cum sa se comporte si sa realizeze ca violenta nu e o optiune. Multumesc!

Psiholog Oproiu Teodora 9:52am Jun 6
perseverenta este mama invatari, nu renuntati sa vb cu el despre faptul ca ceea ce face nu e bine, cu exemplificari, este o perioada care va trece dar cu rabdare si calm veti reusi! Iar sursele agresivităţii pot fi:
Frustrarea este una din principalele surse ale agresivităţii umane. Frustrarea (lipsirea) de obiect şi frustrarea de relaţie (de pildă, o iubire neîmpărtăşită, părăsirea partenerului, divorţul) conduc la manifestări ostile, distructive, din partea celui frustrat. Indivizii, adulţi sau copii, au o toleranţă diferită la frustrare, cei cu toleranţă scăzută fiind mai agresivi decât cei cu o toleranţă mai ridicată. De asemenea, copiii au, în general, o toleranţă mai scăzută la frustrare decât adulţii.
Teama, anxietatea constituie o altă sursă importantă a agresivităţii. De multe ori, copiii (dar şi adulţii!) care nu îşi pot exprima teama prin cuvinte, se comportă agresiv atunci când se simt angoasaţi sau ameninţaţi. Agresivitatea copilului se manifesă uneori chiar asupra obiectului care îi produce teamă: copilul aruncă cu pietre în căţeii de care se teme, îşi loveşte părintele care l-a ameninţă cu retragerea iubirii („Eşti copil rău, nu te mai iubesc”) sau cu părăsirea („Plec la alt copil”). Un copil cu un ataşament nesecurizat faţă de părintele său este greu de consolat atunci când este separat de acesta, iar în momentul revederii, în loc să se bucure, copilul se manifestă agresiv faţă de el: îl ceartă, îl loveşte, îl muşcă, plânge, urlă. Şi adulţii se pot comporta similar atunci când se simt ameninţaţi sau anxioşi.
Provocarea verbală, dar şi fizică constituie adesea o sursă sigură pentru un comportament agresiv atât la copii, cât şi la adulţi.