anonim, prin www.terapeuti.ro:
Buna ziua,
Viitorul meu sot, in varsta de 47 ani este alcoolic. Are perioade cand nu bea deloc, cea mai lunga a fost de 5 luni, dar atunci cand incepe sa bea, nu se poate opri. Bea in continuu 2-3 zile. Am incercat mai multe metode de a-l face sa se opreasca dar nu au functionat. Este constient de ceea ce i se intampla, am citit impreuna repercursiunile si a fost de acord ca inceapa tratamentul cu Alcool Stop. Intrebarea este: aceste picaturi au efect pe termen lung chiar si dupa ce nu le mai ia? De exemplu, daca acum incepe sa le ia si iar nu bea 5 luni, daca dupa cele 5 luni vrea sa bea, au efect sau nu?
Ce altceva am mai putea face?
Botezat-Antonescu Radu Andrei 7:19am Aug 24
medicatia are rolul de a inlocui dependenta fizica de alcool insa cauza este una psihologica si ar fi de dorit sa abordati problema si din acest unghi. Pe langa tratament cautati grupuri de suport de genul Alcoolici Anonimi… va pot fi de mare ajutor. Se poate, succes!
Flor Costa 7:34am Aug 24
Sa mearga la dezalcoolizare si apoi la Sura Mica langa Sibiu e un centru pentru dependenti
Clau Anki 11:28am Aug 24
Abordati un psihoterapeut specializat in adictii. Succes! Va fi foarte greu acest demers, dar nu imposibil. Asteptati-va si la recidive, poate chiar masive, chiar dupa 5 ani de abstinenta. insa ele sunt normale. Apoi, daca exista recunoasterea problemei si vointa de a se indrepta, reluati din etapa respectiva. Va doresc multa putere de sustinere a partenerului; sunteti o veriga extrem de importanta in recuperarea lui.
Oana Bodor 2:38pm Aug 24
Din pacate, dvs. nu puteti face nimic in privinta recuperarii lui, puteti decide numai in legatura cu viata dvs., daca vreti sau nu sa fiti alaturi de el, in aceste conditii, toata viata. El trebuie sa-si doreasca sincer sa se recupereze, sa-si asume decizia de a se opri si sa caute ajutor specializat. Tratamentul alcoolismului nu prea are rezultat daca se rezuma la auto-medicatie luata de pe net si fara o motivatie puternica si sustinere psihologica adecvata. E nevoie de fapte, actiuni concrete in directia recuperarii. Altfel, totul ramane la stadiul de vorbe si auto-amagire, care, in mod inconstient apara ramanerea in starea de dependenta. Mai multe detalii gasiti aici : http://www.dependenta.ro/alcoolism

Psihologul Va Raspunde 10:27am Aug 25
Nici un produs sau tratament impus din exterior nu va functiona! Problema este in interiorul lui, este una sufleteasca, o frica puternica sau un sentiment de vinovatie, de rusine, de gol interior… Fara eliminarea acestor cauze, problema poate reveni dupa 5 zil, 5 luni sau 5 ani… Abia cand va face el, din proprie initiativa, curatenie in sufletul lui, cu ajutorul unui ghid specilizat, se va putea pune problema de a renunta la alcool. Alcoolul fiind o solutie extrema care il ajuta sa evdeze pe moment dintr-o realitate incomoda. In care vreti sa intrati Dvs… pe post de salvator. Sfatul meu, studiati IN PREALABIL vreo 7 bani psihologie, psihoterapie si specializari in adictii, si abia dupa aceea faceti pe salvatoarea.