anonim, prin secțiunea Psiholog online
Răspunsuri prin intermediul grupului Întreabă un psiholog sau psihoterapeut online
Buna ziua! Am 35 de ani si sunt mamica unei fetite de 1 an si 4 luni. De 2 ani si jumatate ne-am mutat din orasul natal pentru job-ul meu iar aici suntem singuri, nu avem nici un ajutor si uneori imi este greu, simt ca ajung la fundul sacului dar imi privesc fetita iar ea imi da putere sa merg mai departe. Cu sotul ma inteleg bine. Suntem impreuna de 11 ani dar casatoriti de aproape 5 ani. Ne iubim si ne respectam desi mai apar si certuri pentu ca eu nu sunt genul care sa taca din gura daca el imi face vreun repros si de aici se aprind spiritele. Eu ma supar repede si pun la suflet toate vorbele lui iar apoi daca nu vorbesc cu el vine sa ma impace.
Fetita a fost foarte dorita si astepta astfel incat este alintata. De curand am aflat ca sunt iar insarcinata ceea ce m-a luat pe neasteptate deoarece nu mai voiam un copil asa de repede mai ales in contextul actual si fara sprijin de la rude. Daca ne hotaram sa mai facem un bebe era dupa ce implinea fetita 3-4 ani. Sotul este incantat dar eu sunt speriata si panicata deoarece a fost ca un soc. Fetita inca e alaptata si se trezeste destul de des noaptea. Nu as vrea sa o intarc pentru ca nu sunt pregatita. O iubesc foarte mult si simt ca inca nu sunt pregatita psihic pentru inca un copil.
Avortul este exclus astfel incat am nevoie de sfaturi cum pot sa ma bucur de aceasta sarcina in conditiile in care simt ca nu o sa mai la fel de mult timp pentru fetita dupa nasterea celui de-al doilea copil, nu vom avea ajutor si stiu ca va fi greu cu 2 copii. Cum ma pot pregati psihic? Multumesc!
• Oana Bunescu
Oana Bunescu Buna! Inteleg ca iti este dificil si esti tematoare. Dacă nu vrei sa o intarci nu este nevoie. Acum concentreaza-te pe tine si pe ceea ce simți că este important pentru tine. Comunica cu soțul despre termerile pe care le ai. Încearcă să te gândești la bebe, sa te gândesti la legatura dintre voi. Da-ti voie să te bucuri de această perioadă. Încearcă în fiecare zi sa ai un timp de 10-15 min cu fetita ta un timp doar al vostru in care ea sa simtă ca tu esti acolo pentru ea si sa faceti ceva împreună ( sa va jucați sau sa desenati ceva). Încearcă să vezi care sunt temerile si fricile tale si da-le note. Asa o sa vezi care este temerea ta cea mai mare si vei putea sa găsești solutii potrivite.
• Raluca Neagu
Raluca Neagu Bună seara! Cum a scris și colega mea mai sus, puteți să discutați deschis cu soțul toate aceste temeri, să găsiți soluții împreună, mai ales în ceea ce privește ajutorul, împărțirea sarcinilor de familie. Relația cu fetița mai mare nu are de ce să fie tulburată dacă o veți înconjura cu iubire și îi veți oferi cât puteți timpul dumneavoastră, asigurând-o că este în continuare în inima dumneavoastră pentru totdeauna. O puteți pregăti și pe ea înainte să vină pe lume celălalt copil și dați-vă timp să vă obișnuiți cu ideea, să vă descoperiți maternitatea a doua oară :) Lucrez la o grădiniță, sunt educator la grupa mică și din câte știu de la mamele din grădi, nu e neapărat nevoie să înțărcați acum că sunteți însărcinată. Puteți realiza acest proces în timp și cu blândețe, când sunteți amândoua pregătite.

• La Psiholog
La Psiholog Maternitatea este un moment minunat dar destul de epuizant. Graviditatea presupune o avalansa de emotii. E normal sa va faceți griji cu privire la perioada ce va urma. Ca mamica aveti deja experienta si va puteti baza pe ea, insa veti avea nevoie de ajutor odata cu venirea celui de al doilea copil. Fetita nu va avea de suferit daca stiti sa o pregatiti pt venirea lui bebe iar intarcarea chiar este indicat sa o faceti intr-un ritm natural, nu fortat. Sunt noua luni in care aveti timp sa va obisnuiti cu ideea si sa va faceti un plan de actiune. Mult succes si felicitari!