Sfatul terapeutului
Vezi toate intrebarile | Vezi categorii intrebariAdreseaza o intrebare pe grup sau sub anonimat
Am un copil diagnosticat cu TSA si ADHD. Terapia a devenit un mod de viata pentru noi toti cei din familie, dar imi dau seama ca el a devenit exagerat de ascultator si de pasiv in a-si spune punctul de vedere. Imi este frica sa nu devina un adult extrem de obedient si fara personalitate.
Buna ziua,
Am un copil in varsta de 8 ani care a fost diagnosticat acum 5 ani cu TSA. am inceput terapia ABA si 2 ani mai tarziu a venit si cel de-al doilea diagnostic : ADHD. Terapia nu a fost intrerupta nici un moment devenind un mod de viata pentru noi toti cei din familie. Copilul este la scoala, integrat bine in invatamantul de masa dar inca avem probleme pe limbaj (incoerenta), pe social (nu recunoaste situatiile sociale ) si deficitul de atentie se manifesta din ce in ce mai des. Desi invatatoarea il lauda cat e de cuminte si ca nu are probleme cu el (din cand in cand frustarile il fac sa izbucneasca in plans) imi dau seama ca a devenit exagerat de ascultator si de pasiv in a-si spune punctul de vedere. Imi este frica ca, continuand terapia va deveni extrem de obedient si fara personalitate. Constat deja ca orice adult care ii spune sa faca ceva, o face fara sa comenteze si ca, daca, la inceput doreste un lucru, il poti convige foarte usor sa renunte! Din punctul asta de vedere este
elevul (viitorul angajat) ideal: supus si fara personalitate! Pe de alta parte daca opresc terpia, cele doua diagnostice isi vor spune cuvantul. In vara a avut cea mai lunga vacanta de terapie (in jur de o luna jumatate) si s-au vazut probleme pe limbaj si intensificarea simptomelor de ADHD. Nu este pe nici o mediactie. Va rog un ajutor daca este cazul sa inrerup terapia sau sa alternez (o perioada sa facem si apoi iar pauza). Sunt ingrijorata de viitorul lui! Va multumesc!
Cred ca e nevoie sa continuati terapia, asa cum ati observat, si poate se pot adauga si alte tehnici care sa ii dezvolte aspectele care ii lipsesc. Sau poate sa mai adaugati si un alt cadru de invatare -dezvoltare, cum ar fi grup de dezvoltare personala pentru copii cu adhd. .2
Care sunt așteptările dvs în ceea ce privește comportamentul său, dezvoltarea lui, ce doriți sa obțineți pe viitor?
Continuati terapia si pe masura ce creste si e mai matur corectati celelalte probleme cu ajutorul unui psihoterapeut. Încercați să luați situatia pas cu pas, problema cu problema, altfel va veti simti copleșită și veti pune prea multa presiune pe dvs.1
Buna ziua, dupa cum ati spus si dvs, daca intrerupeti terapia simptomele se vor intensifica. Puteti sa stabiliti impreuna cu terapeutul cateva obiective privind acest astept si o interventie potrivita personalitatii lui. Terapeutul cunoaste copilul si e cel mai in masura sa gaseasca o solutie. Iar in legatura cu medicatia, o vizita la medicul psihiatru-pediatru va poate lamuri daca e necesara. Multa putere de munca va doresc!
In primul și primul rând văd necesar că al dvs copil și obțină independenta . Să învețe să facă ceva de mâncare, să știe ce să cumpere pt viața de zi cu zi, să poată avea relații sociale și sa se descurce in societate. Din păcate mulți părinți cu copii diagnosticați cu TSA, pun foarte mult preț pe școală, cu toate că nu înțeleg nici eu ai nici ei nevoia de acumulare a unor cunoștințe căruia nu ii vor fi de mare folos in viața de zi cu zi. Este doar părerea mea, și incercati să puneți accent pe ce am scris mai sus. Succes și felicitări pt că ați scris aici.3
Eu Lucrez in acest domeniu de ani buni, asa ca o sa va impartasesc opinia mea, in speranta ca va va ajuta sa depasiti aceasta dilema. Avand in vedere faptul ca cel mic este integrat in invatamantul de masa, il putem numi inalt functional, ceea ce inseamna ca terapia aba nu se mai aplica, fiind o terapie strict comportamentala. Se pare ca a functionat pana acum, copilul este docil, deci comportamentele disruptive au fost eliminate. Cand vorbim despre un copil cu autism inalt functional, vorbim despre o terapie cognitiv-comportamentala, deoarece el intelege si are limbaj. Terapia aba este o terapie destul de dura, ea se aplica la inceput si ati vazut si dvs ca exista rezultate, insa strategia se schimba pe parcurs, se adapteaza la progresul pe care il prezinta copilul. Eu militez pentru invatarea celor cu tsa tot felul de mecanisme de aparare, chiar daca acestea sunt negative, cum ar fi minciuna, noi le avem si ne ajuta sa facem fata anumitor situatii. De asemenea sunt pentru a lasa copilul sa se exprime, sa aiba dreptul sa nu vrea sa faca sau sa spuna ceva, chiar si in cazul celor care au parte de terapie aba, cumva pregatesc terenul pentru mai tarziu. In concluzie, eu cred ca cel mai bine ar fi sa discutati cu terapeutul copilului aceste aspecte si daca dvs considerati ca este cazul, sa cautati un alt terapeut care sa preia terapia. Succes!3
Monica Enescu o mare parte din terapeutii de aici raspund la nevoile celor care scriu aici si cer ajutor repet Raspund cu Alte Întrebări nu va supărați dar decat sa puneți niste întrebări irelevante in loc de raspunsuro decente mai bine nu scrieți nimic
Consider ca este necesar sa fie adaptat programul terapeutic sa vizeze ambele diagnostice sa corecteze si sa aduca imbunatatiri si nu sa rezulte un obedient!
Coordonatorul ar trebui sa va raspunda la aceste intrebari. La varsta lui, daca e integrat in invatamantul de masa, terapia este mult mai generalizata, de intretinere. De regula, socialul si limbajul raman deficitare. Eu va recomand reevaluare, deasemenea sa cereti sugestii coordonatorului. Si sa il integrati in activitati extrascolare, de grup – cu sau fara insotitor
.1