anonim de pe www.terapeuti.ro:Buna ziua . Sunt mama a 2 copii adolescenti , 15 si 17 ani De 7 ani sunt divortata , iar in acesti timp am facut tot posibilul ca copii mei sa aiba legatura cu tatal lor , trimitind fiecare vacanta de vara in Romania Noi traim in Germania . Custodia copiilor sa acordat doar mie deoarece tatal lor nu a fost interesat atunci . Acum copii au crescut . A venit momentul razbunarii asa cum mi a si spus , dar el singur neavind cum , asa a folosit copii mei impotriva mea .
Anul trecut le am trimis la tatal lor in vacanta ( ca de obicei ) dar de dt asta totul sa schimbat . Baiatul meu nu sa mai intors la mine , convingind cu promisiuni de nerefuzat , mai exact , neefectuarea cursului scolar in schimb ca ii va plati cursuri de calculator ( promisiuni care nu sa efectuat in totalitate ) Iar la fetita mea atunci a promis ca o va ajuta sa se muta singura cea ce el va finanta . Bineinteles nici promisiunea respectiva nu sa finalizat dar in schimb a cerut de la ea sa contribuie la razbunarea mea . Mai exact sa i trimita acte doveditoare ptr a se razbuna impreuna cu copii mei . A fost groaznic cind am constatat cit de urit joaca . Cert este ca de atunci sa inrautatit foarte mult viata noastra . Fata mea a inceput sa se drogheaza ( finantat de tatal lui , ii trimite saptaminal 100 de euro ) numai merge la scoala , numai doarme acasa si asa mai departe . Am cerut ajutorul de la protectia copiilor din Germania dar din pacate informind de drepturile ei , in loc sa ne ajuta , au sapat groapa si mai adinc i, cea ce fata mea a inceput sa sapa /
Iar eu sunt nevoita sa asist fara a o mai putea ajuta cum isi distruge viata singura. Acum mi a mai ramas baiatul meu de 15 ani . Intrebarea mea este . Cum ili mai pot ajuta ? Baiatul meu este foarte influentat de tatal lui !!!! . Convingind copii mei de vina mea totala ( minciuni ) ptr distrugerea familiei noastre , acum si baiatul meu a ajuns sa ma ignora sa numai vorbeasca cu mine . Nu sunt deloc suparata pe copii mei , imi dau seama clar cit de mult am gresit noi parintii impotriva la niste suflete nevinovate !!!!! Lupta noastra care nici dupa divorti nu sa mai incheiar ( chiar daca el si a refacut viata ) nu sa incheiat cel putin din partea lui . Eu acum doresc sa lucrez cu mine . Doresc sa ma cunosc , sa ma iubesc , sa nu ma autodistruge pentru cele intimplate in trecut ( abia acum la 46 de ani ) doresc sa ma cunosc . Sa devin cu adevarat matur !!! Voi urma cursuri de autocunoastere , voi cere ajutorul de la pshihoterapeuti ( asa am gasit pagina dumneavoastra ) Deci eu stiu doar acum ce sa fac ptr mine .
Ma preocupa starea la baiatul meu foarte mult mai ales acum mi am dat seama cit de nesanatos este ptr baiatul meu conventuirea impreuna cu tatal lui .
Pe tata deloc nu l intereseaza starea , educatia copilului sau !!!!!
Nu are parte de nici o educatie . Nu are decit 7 clase !!! Comportamentul lui fata de mine imi da clar de inteles cit de otravit este sufletul lui .
Cum ili mai pot ajuta ?
Ce sa fac ?
Sincera va spun , chiar nu stiu cum sa l ajut .
Va rog frumos sa ma ajutati .
Nu vreau sa fie inca o victima a parintiilor bolnavi mintali !!!!!
Pot sa mai intervein ? mai am vreo sansa ?
Mai exact . Copilul meu mai are vreo sansa ?
Astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra .
Cu respect Katalin .

Marinela Croitoru Psihoterapeut 6:55am Jul 6
Buna ziua,
Puteti incerca sa discutati cu un avocat in ideea de a gasi caile legale de a restrictiona dar si de a sanctiona influenta negativa a sotului dvs asupra copiilor.
Pe partea psihologica, ar fi bine sa va inarmati cu multa rabdare si toleranta fata de dvs si fata de copii si sa continuati sa comunicati cu calm cu ei, confirmandu-le iubirea pe care o aveti fata de ei si dorinta ca lor sa le fie bine in viata, spunandu-le repetitiv ceea ce este bine sa faca, avertizandu-i asupra riscurilor consumului de droguri si a abandonului scolar. Chiar daca nu va vor asculta, in prima faza, mai tarziu vor intelege si vor folosi sfaturile dvs. Varsta de 15-17 ani este o varsta la care adolescentii isi doresc sa fie independenti, manifestand adesea , sub o forma sau alta, nesupunere la reguli, dorind sa isi afirme si sa isi confirme propria personalitate. Aceasta perioada de transformare , accentuata de neimplicarea parintilor sau chiar implicarea intr-un mod nesanatos ( asa cum spuneti ca face tatal lor, incurajandu-i la consum de droguri , abandon scolar, etc ) poate fi cu atat mai dificila sau chiar nociva pentru dezvoltarea adolescentului.
In acelasi timp va trebui sa aveti si grija de dvs si va felicit pentru hotararea pe care ati luat-o , de a merge la psihoterapie si de a va descoperi mai profund si a va imbunatati viata. Va urez succes si mult curaj!
Marinela Croitoru, Psihoterapeut