Login

Întreabă psihologul online

Susținem

vegani romania

Implant dentar pret

RECOMANDĂM

Masti de protectie Dr Fashion

masti de protectie reutilizabileMastile de protectie reutilizabile Dr Fashion ajuta la prevenirea contaminarii cu fluide, intrarea acestora in caile aeriene via nas si gura.

Sfatul terapeutului

Vezi toate intrebarile | Vezi categorii intrebari

Adreseaza o intrebare pe grup sau sub anonimat

Sunt mama unui baiat in clasa a II-a. Imi spune ca il chinui ,,cu temele astea de nimic”. Se impotmoleste la exercitii simple de tot, pe cand pe altele mult mai grele le face in cap intr-o secunda.

Mesaj anonim, prin terapeuti.ro/sfatul-terapeutului/:Buna ziua. Sunt mama unui baiat care intra in clasa a 2 a. L-am dat de la 5 ani si 8 luni la scoala, primind confirmari de la gradinita ca este avansat academic. Se descurca foarte bine acasa la lectii, doar ca e cam lenes si delasator. In schimb, la scoala ia calificative mici, invatatoarea spune ca stie si moare de ciuda din cauza asta, mai spune ca e neatent si dezinteresat. Greseste din neatentie, din dezinteres, de plictiseala. A fost evaluat cu WISC la un psiholog cu experienta vasta pe copii, si e ok. Are mediu-avansat la calcul matematic, la viteza calcul, psihologul m-a felicitat pentru cultura generala vasta. Nu are deficit de atentie si concentrare. Nu vreau sa aiba doar 10 pe linie, recunosc ca nu-l fortez absolut deloc, il las sa lucreze independent ca sa-si formeze ritmul lui, sa invete sa inteleaga ce citeste, etc. Dar intra a 2 a si vreau sa-l ajut, il vad frustrat, pare neinteles, are zile in care lucreaza atat de frumos si corect si repede si zile in care efectiv ne chinuim. Imi spune ca el vrea sa-l invat eu acasa. Imi spune ca il chunui eu ,,cu temele astea de nimic”. Se impotmoleste la exercitii simple de tot, pe cand pe altele mult mai grele le face in cap intr-o secunda. Am inceput sa invatam tabla inmultirii si a prins foarte repede. Credeam ca ii va fi greu la cele cu 7,8, si cu 9, dar le socoteste repede si spune cat face. Pare mai atent la lucruri mai grele, si il atrag lucrurile mai grele, pe cand greseste la numerele pare si impare sau la predecesor si succesor. Spune ca nu-i plac, ca nu are ce sa faca cu ele. Nu-mi permit sa-l dau la o scoala cu invatamant alternativ, ca sunt departe ca distanta de noi. eu simt ca are nevoie de invatamand individualizat, dar are IQ normal. Va rog, un sfat pentru o mama derutata. Poate aveti si voi copii si aveti intrebari asemanatoare. Doresc un raspuns avizat, de la psihopedagogi si psihologi. Multumesc din suflet!

Arina Anghel

Care este relaţia dumneavoastră cu copilul? Ce lucruri faceţi împreună (mers în parc, la cumpărături, joacă, pregătit masa împreună, mâncat în familie zilnic, cel puţin odată) ? Care sunt lucrurile prin care vă simţiţi conectată la el ca și mamă, ceva ceea ce doar dvs îi daţi şi prin care băiatul se simte iubit şi acceptat aşa cum e? Răspunde-ţi-vă la aceste întrebări şi apoi exploraţi care este nevoia dvs de a vă preocupa aşa detaliat de situaţia lui şcolară. Dumneavoastră ce vi s-a spus când eraţi mică despre şcoală şi învăţătură? A afectat situaţia şcolară viaţa dvs actuală, starea prezentă în care vă aflaţi ca adult?
Aud că vă îngrijorează acest aspect al vieţii fiului dvs, e important de observat care este sursa acestei îngrijorări. Vă recomand un proces psihoterapeutic exploratoriu pentru dumneavoastră.
 2

Psiholog Monica Enescu

E normal ca un copil care este inteligent si invata usor sa se plictiseasca si sa fie frustrat, ba chiar sa se simta diferit de ceilalti si neinteles. Ce face copilul in afara de scoala? Din cate se pare fiul dvs are nevoie de sarcini mai complexe altfel isi pierde usor interesul. Poate are nevoie de mai multa provocare, la scoala de exemplu, daca face exercitiile simple si termina mai repede, invatatoarea ii poate da exercitii mai grele, dar doar dupa ce le-a facut bine pe celelalte. Poate extra-curricular ar putea juca diverse jocuri de logica, strategie, poate invata sah, acum sunt multe posibilitati de a stimula mintea unui copil in dezvoltare. Este destul de simplu de inteles ca nu toti copii sunt la fel si nu toti au aceleasi nevoi chiar daca scoala ii trateaza la fel si cumva exista tendinta de uniformizare. Unii lucreaza greu sau au nevoie de confirmari, sunt timizi si nu au incredere, altii nu au rabdare si se plictisesc usor daca nu sunt stimulati. Copilul dvs pare sa faca parte din aceasta ultima categorie, este suficient sa ii descoperiti si intelegeti nevoile pentru a-i face un program mai adecvat nevoilor lui. Si este important ca si el sa invete sa isi comunice nevoile pentru a fi inteles, chiar daca acest lucru e comunicat de forma “ma plictisesc”, “vreau sa fac altceva”, “temele astea sunt de nimic”. Un psiholog va poate ajuta sa aflati care sunt nevoile copilului dvs, si nu doar IQ-ul. :)
 3

Tiberiu Seeberger

Am citit despre o mamă care a avut 5 copii, iar înainte de nasterea fiecăruia ea spunea: ” sunt curios ce vrei să fii când vei fi mare”. Ideea este că nu este bine să îl forțați să învețe mult și să ia doctoratul la 14 ani pentru că veți avea un copil care nu a trăit până atunci deloc. Gândiți vă mai bine și vedeți dacă dumneavoastră faceți acest lucru sau l ați dat la școală doar pentru a vă lăuda cu un copil perfect. Spun aceste lucruri pentru că partea emoțională are foarte mare legătură cu partea cognitivă iar problemele de la școală pot fi o dovadă a dificultăților emoționale pe care le întâmpină copilul
 1

Corina Andreea Furdui

Inteleg din cele prezentate ca dumneavoastra v-ati erijat in rol de invatator incercand sa-l invatati materia ce ar trebui parcursa la scoala.Ca atare copilul e plictisit la scoala, devine neatent pt. ca el nu mai e stimulat de ceva nou.Dincolo de lectii , teme si iar teme , ce mai faceti impreuna?
RASPUNS DIN PARTEA PERSOANEI CARE A PUS INTREBAREA: “1-Fac totul impreuna cu el, iesim des in parc, ne jucam o multime de jocuri, mergem la cumparaturi cu el, il incurajam sa-si dea cu parerea ce sa cumparam, il lasam pe el sa ia decizii, cand mergem la restaurant el isi alege ce doreste sa manance, in concedii la fel, decidem impreuna cu el programul zilnic.Deseori ii solicit ajutorul in pregatirea mesei. Stie ca e iubit, verbalizeaza asta, spune ca are o mama minunata, ca ma iubeste, ca eu il ingrijesc, azi mi-a spus ca eu sunt soarele lui. Am grija sa-l validez, sa-l recompensez. Eu am avut o situatie dificila cu scoala, parinti care nu se implicau. Nu cred ca m-a afectat in viata de adult, sunt masteranda, am o profesie minunata in sanatate.
2-Problema este ca exercitiile simple le greseste din ignoranta iar pe cele grele le stie. Nu prea stie sa comunice starile prin care trece. Facem impreuna o multime de jocuri pentru dezvoltare emotionala.A fost testat si pentru alte probleme, nu se incadreaza in diagnostic pentru nimic. Psihologul ne-a spus sa-l dam la cursuri de dezvoltare personala si socializare.Ii place sa fotografieze, sa inventeze tot felul de lucruri, mi-a spus ca el vrea sa inventeze ceva deosebit dar inca nu stie ce. Uneori simt ca are mai multe chestii in el, decat varsta pe care o are. Adica, are idei, planuri, vrea mai nou sa fie directorul unei fabrici de jucarii. I-am spus cand ieseam de la cofetarie, nu vrei sa avem cofetaria noastra? si a zis , pai atunci trebuie sa renunt la fabrica de jucarii. Eu si uitasem de asta, el nu.
3- Nu l-am dat la scoala pentru a ma lauda cu el ci pentru ca la 2 ani si jumate stia deja toate cifrele pana la peste o suta, atat crescator cat si descrescator, atat in romana cat si in engleza, la fel alfabetul in romana si engleza. La grupa mare invatau sa scrie cifrele si el deja le stia, din cauza asta nu avea rabdare si educatoarele spuneau ca scrie pe dulapuri din razbunare, se pare ca nu se prea pricepeau la copii.Am primit recomandarea de a-l da la un invatamant alternativ, stiind ca in scoala obisnuita nu se va tine cont de abilitatile lui, dar nu am putut, nu avem pe aproape. Invatatoarea a vazut ca e bun la matematica dar atat. Nu se implica. Nu l-am obligat niciodata sa invete mult. La 4-5 ani isi lua o carte, specifica varstei si facea exercitiile de matematica. Ii placea si spunea ca ii place matematica. La scoala, spune ca nu ii mai place, ceva s-a schimbat. Spunea ca el vrea sa fie clasa a 2 nu a 1 a, ca s-a plictisit de clasa 1, nu mai are ce sa invete aici. Ca el vrea sa avanseze mai repede. Probabil ca partea emotionala este problema, desi la gradinita nu era. De cand a inceput scoala, s-a schimbat ceva la el. Se pune presiune pe el, eu nu pun, invatatoarea este in varsta si vrea sa aplice metode vechi.
Va multumesc din suflet tuturor pentru raspunsuri.”

Tiberiu Seeberger

Datorită statutului de autoritate față de copii pe care îl are și datorită faptului că stă atât de mult timp în prezența lor, o învățătoare devine pentru copil o altă mamă. Poate că doar împarte mamele: mama de la școală este mama cea rea și mama de acasă este cea bună. Am citit răspunsul dumneavoastră și vă felicit pentru faptul că nu puneți presiune pe el și că îl creșteți într-un climat plin de iubire, dar deocamdată problema nu este atât de gravă. Este normal ca un copil să fie distras și să vrea altceva să facă decât lecțiile plictisitoare pe care ni le impune sistemul educațional românesc. Dacă situația escaladează și chiar devine o problemă serioasă, atunci vă recomand să mergeți la o terapie cu el, dar până atunci merită să își trăiască viața. Inteligența emoțională este cu mult mai importantă decât cea rațională.
 2

Pascu Viorica

buna ziua! Stimata doamna ce explicatie/ opiunie a avut psihologul, i-a facut o evaluare ampla? Daca nu, cautati un psiholog clinician pentru o evaluare completa, pentru a exclude cu desavarsire orice diagnostic! Mai devreme sau mai tarziu va trebui sa faceti acest lucru! S-ar putea sa fie mai multe aspecte problematice; asigurati-va ca este ok! Un psiholog clinician, psihoterapeut va poate indica si schema de tratament; dar “fata-in -fata”! Este dificil doar prin intermediul internetului, de spus, ce este de facut. Toate cele bune!
RASPUNS DIN PARTEA PERSOANEI CARE A PUS INTREBAREA: “Copilul a fost evaluat complex de către un psiholog clinician și educational cunoscut și cu experienta în evaluarea copiilor. Nu se încadrează în vreun diagnostic.Psihologul a spus ca emoțional e sub media vârstei colegilor de clasa. Din cauza precocitații lui am consultat de a lungul timpului și alți specialiști. Nu avea nimic. Psihologul a spus sa l înscriem la cursuri de dezvoltare personala pentru socializare. Mulțumesc. “

Pascu Viorica

“emotional este sub varsta colegilor, la clasa a II…..” ma nedumireste! Puteti sa cautati adresa mea de email pe COPSI sau info si sa-mi scrieti detaliat! Poate va pot ajuta cu un sfat mai bun, daca am mai multe date si evident daca doriti!


S-ar putea să te intereseze și:

Loading

Cauta un terapeut sau adreseaza o intrebare

19313 raspunsuri primite pentru 4121 intrebari | Vezi toate intrebarile
consiliere psihologica gratuita