Curs de formare: Somatopsihopedagogie (Psihopedagogie perceptiva) – București, 25-28 mai 2017 (stagiul introductiv)
Universitatea Fernando Pessoa (Portugalia) și Centrul de Cercetare Aplicată în Psihopedagogie Perceptivă (CERAP), în colaborare cu Fundația Punct de Sprijin, organizează în premieră în România primul program de formare profesională în somatopsihopedagogie.
Ce este somatopsihopedagogia?
Somatopsihopedagogia sau psihopedagogia perceptivă este o disciplină care ne învață CUM putem deveni mai conștienți pe baza unei trăiri corporale mai bogate și mai bine simțite.
Abordarea ei holistică ne arată cum să ne „destindem” fizic și mental, dar și cum să răspundem mai bine la stres, să facem față marilor schimbări din viața noastră (divorț, naștere, șomaj, boală, doliu…) sau chiar să comunicăm mai ușor.
- Somato desemnează corpul, deoarece această abordare ne învață să ne simțim corpul cu mai multă finețe.
- Somato-psiho arată legatura dintre corp și psihic: pe de o parte, ne invită să ne hrănim reflecția cu informații provenite din propriul corp; pe de altă parte, ne învață să recunoaștem și să ținem seama de efectele gândirii asupra corpului nostru.
- Somatopsihopedagogie semnalează faptul că este vorba despre o metodă ce ne poftește să învățăm.
Cui i se adresează acest curs?
- Psihoterapeuților, psihologilor;
- Celor care activează în domeniul dezvoltării personale, acompaniază persoanele pe parcursul unor procese de schimbare: consilieri, profesori, terapeuți care lucrează în domeniul artei, ergoterapeuți etc.;
- Profesioniștilor din domeniul sănătății fizice: medici, fizioterapeuti, kinetoterapeuți, psihomotricieni, ortopezi etc.;
- Terapeutilor de terapii alternative sau complementare, terapeuti care practică terapia prin masaj, yoga, taichi, qigong, meditație etc;
- Celor care doresc să facă o schimbare de carieră învățând o disciplină și o meserie nouă;
- Celor care doresc să își diferențieze practica profesională prin dobândirea unui nou nivel de profunzime.
Ce câștigă participanții în urma acestui curs?
- O ocazie de a experimenta la persoana întâi instrumentele de lucru ale somatopsihopedagogiei (atingerea manuală, introspecția senzorială, gimnastica senzorială, interviul), cu posibilitatea de a opta apoi pentru întregul program de formare;
- O imagine de ansamblu asupra fundamentelor teoretice și practicilor generale ale somatopsihopedagogiei;
- Un nivel general de cunoștințe care să vă permită să realizați o sesiune de fasciaterapie aplicată la nivelul întregului corp, în vederea mobilizării unității somato-psihice a pacientului;
- Informații referitoare la dimensiunea curativă a disciplinei, care le vor permite să stabilească o relație terapeutică cu pacientul;
- Veți înțelege organizarea anatomică și fiziologică a fasciilor, care reunește la nivel global anatomia, sensibilitatea și caracterul viu al unei persoane.
Cât costă participarea la acest curs?
Pentru cei care nu au optat încă pentru întregul program de formare, taxa de participare la stagiul introductiv ce va avea loc între 25 și 28 mai este de 500 €.
Vei primi cadou varianta în limba română a cărții “Când Eul renaște”, din partea autorului Danis Bois, precum și înregistrarea video a celor 4 zile de curs.
Înscrierea se consideră fermă după achitarea taxei de participare până la 1 mai.
Cine sunt formatorii?
Danis Bois
Este precursorul paradigmei și filosofiei sensibilului, care au dat naștere psihopedagogiei perceptive. Psihopedagog recunoscut la nivel internațional, conduce CERAP în direcția proliferării cercetărilor asupra experienței corporale percepute, simțite și trăite.
Abordarea sa asupra sensibilității corpului are patru instrumente:
- atingerea de relaționare;
- gimnastica senzorială;
- interviul verbal cu mediere corporală;
- introspecția senzorială.
Acestea l-au condus la cercetări privind expresivitatea, corpul sensibil fiind în același timp instrumentul și terenul de manifestare a sensibilului.
Arii de cercetare:
- Paradigma sensibilului;
- Studiul și analiza subiectivității corporale și a impactului său asupra poziției existențiale, a sănătății fizice, psihice și emoționale din perspectiva paradigmei sensibilului;
- Activitatea reflexivă și experiențială centratată asupra pedagogiilor active;
- Fenomenologia corpului;
- Dezvoltarea personală prin intermediul medierii corporale;
- Psihopedagogia relațiilor interpersonle și medierea psihosocială;
- Psihopedagogia sănătății (dinamica îngrijirii și formării);
- Creativitate, inovație și expresivitate în arte.
Activitate curentă:
- Titular de catedră la Universitatea Fernando Pessoa în departamentul agregat de Științe Umane și Sociale;
- Director al CERAP;
- Supervizor al formării în psihopedagogie perceptivă, în cadrul programului doctoral în științe sociale;
- Conduce lucrări de cercetare în domeniul psihopedagogiei perceptive, artelor teatrale și acompanierea schimbării;
- Studiază subiectivitatea și experiența la persoana întâi.
Helene Bourhis
Doctor în Știintele Educației, infirmieră și kinetoterapeut, psihopedagog specializat în educarea terapeutică a pacientului, Hélène este specializată în atingerea de relaționare, cu scopul dezvoltării competențelor perceptive, cognitive și relaționale. Formator riguros și însoțitor plin de atenție, ea susține mai multe programe, în special pentru profesioniștii din domeniul îngrijirii și sănătății.
Arii de cercetare:
- Locul percepției corporale în procesul integrării cunoștințelor teoretice și a practicii;
- Educația terapeutică a pacientului și integrarea pedagogiei perceptive în procesul educativ;
- Noțiunea de congruență și optimizare reciprocă între teorie și practică;
- Rolul evaluării și a formei sale în procesul de însușire a cunoștințelor;
- Mobilizarea inteligenței în practica atingerii.
Activitate curentă:
- Cercetător la CERAP;
- Director de formare al Centrului de Formare în Psihopedagogie Perceptivă;
Cum aflu mai multe dacă vreau să mă înscriu?
Trimițându-ne un e-mail la petros@liolios.ro , andreea@badescu.eu sau la telefon: 0736.356.110.