anonim de pe www.terapeuti.ro:Sunt baiat. Am 17 ani, am o problema care as vrea sa scap o data pentru todeauna de ea. E vorba de “timiditate” ..
Sunt timid rau, nu am curaj sa vorbesc in lume, abia pot duce o conversație. Nu înteleg de ce sunt asa, tin sa mentionez ca nu am nici o relatie prea buna cu parintii. Nu am avut o copilarie frumoasa deoarece am fost mereu certat sau bajocorit de catre parinti iar de la prieteni am patit la fel. M-am inchis in mine si nu am cui sa-i spun ceea ce simt de exemplu, nu am pe nimeni langa mine si sincer habar nu am ce sa mai fac. De cateva luni sunt si indragostit de o fata, nu cred ca o sa am curajul sa vorbesc cu ea, insa cred ca ea m-ar intelege. Sunt mai mereu trist si din cauza fetei, pentru ca ma doare cad stiu ca nu e langa mine. Sunt descurajat de fel, ii vad nereu pe altii mai buni de cat mine, parca sunt in plus aici pe pamant asa simt cate o data.

Psiholog Monica Enescu 8:51am Apr 27
Bună! Timiditatea ta se poate explica prin relatiile tale din copilărie, un copil certat sau ironizat de către părinți se simte descurajat și singur, atitudine cu care pleacă mai departe în școală unde foarte des se întâmplă ca acei copii care au aparent încredere în ei sa îi chinuie pe cei mai vulnerabili, într-o dinamica de tip agresor-victima. De ce fac asta? Pentru ca în realitate nici ei nu au încredere în sine, încercând sa obțină putere devalorizandu-i pe alții. O persoană încrezătoare care se simte bine cu ea însăși nu va simți dorința de a îi batjocori pe alții. Dar toate astea se pot rezolva, apelează cu încredere la ajutorul unui psiholog/ consilier școlar, caută să îți faci prieteni care au interese și pasiuni comune cu tine și de asemenea te pot ajuta cărțile de dezvoltare personală. Te felicit pentru curajul tău de a descrie situația ta, și fii sigur ca exista și oameni care te-a asculta și susține! Îți doresc mult succes!