anonim de pe www.terapeuti.ro:
Buna ziua! Problema mea care a ajuns la un nivel foarte grav este timiditatea si nu mai suport mai ales ca de fiecare data ma si inrosesc foarte rau. Pot spune ca de obicei sunt timid mai ales la scoala cu profesorii si in general cu persoane noi pe care trebuie sa le cunosc, si mi-e foarte greu de exemplu sa ma integrez in grupuri necunoscute. Una dintre cauze dupa parerea mea ar fi aceea ca in clasele mici majoritatea colegilor radeau de mine sau erau invidiosi cand raspundeam,iar profesorii nu au bagat de seama lucrul asta si am devenit pe parcurs si irascibil,iar prieteni am foarte putini. Am 18 ani si consider ca sunt la o varsta la care timiditatea este o mare problema care pune piedici in dezvoltarea mea. Daca ma puteti ajuta cu ceva va multumesc anticipat si va sunt recunoscator. La revedere!
Botezat-Antonescu Radu 8:00am Dec 18
sfatul meu este sa discuti cu parintii tai… sa te sustina o vreme intr-o psihoterapie/dezvoltare personala… timiditatea nu se depaseste doar din cateva sfaturi generice… este un proces ca oricare altul si drept urmare este nevoie de mai multa atentie si timp. Se poate, succes!
Lia Oltean 8:10am Dec 18
Subscriu. Dacă ai posibilitatea, angajează-te într-un demers terapeutic, în care, în urma evaluării, poți stabili colaborativ cu terapeutul obiectivele și pașii înspre a le atinge. Este posibil ca această timiditate să se încadreze într-un diagnostic, însă doar în urma evaluării se poate stabili acest aspect și poți lucra în direcția dorită, așa cum am mai spus. E necesar să se ofere o explicație coerentă a apariției anxietății tale și modului în care aceasta se reflectă în viața de zi cu zi, afectându-ți nivelul de funcționare, pentru a se putea lucra apoi înspre depășirea ei. Între timp, poți identifica gândurile și comportamentele care stau la baza ei și o întrețin și începe să le contracarezi, însă subliniez încă o dată că cel mai indicat ar fi să apelezi la un specialist.

Psiholog Daniel Mois 8:26am Dec 18
Dezvoltarea personala e solutia, adica un proces complex in care TU sa faci eforturi pentru a invata metode si tehnici eficiente prin care vei reusi sa gestionezi unele emotii negative. Dupa care succesul apare de la sine! Si nu te ingrijora, peste 80% din romani au exces de timiditate, si lipsa de bani (inclusiv din acest motiv). Deci nu esti singura. Doar ca esti dintre putinii care vor sa SCHIMBE ceva in bine, si asta e resursa ta cea mai importanta! Primul pas e JUMATATE drumul! Continua!