anonim de pe www.terapeuti.ro:
Buna ziua!In urma cu 9 luni am nascut un baietel minunat.Insa se pare ca sotul a intrat in depresie postnatala.Obisnuia sa bea bere cand venea de la serviciu dar eu avand un tata cu probleme cu alcoolul,i-am interzis ca mai apeleze la aceasta metoda de "relaxare".Are probleme cu somnul,lipsa de pofta de mancare,libido lipsa.Cum as putea sa il ajut sa treaca peste aceasta?Daca i-as spune in fata "esti in depresie" nu m-ar crede si ar pune totul pe seama stresului si al oboselii.
Va multumesc!
Marincat Diana 8:39am Apr 26
Consider ca amandoi aveti nevoie de terapie. Dansul ca sa treaca peste aceasta depresie de care vorbiti si dvs. ca sa treceti peste trauma provocata in copilarie de tata. Nu consider ca a bea o bere de relaxare poate dauna intr-atat incat sa distruga linistea intr-o familie si nici atitudinea de interzicere nu e chiar ok. Ii subminati oarecum increderea in sine si libertatea de a lua decizii privind propria persoana. Eu si sotul meu bem impreuna cate un pahar de vin sau o bere seara, de relaxare, pe terasa noastra. Cu doi copii energici cam asta e singul mom de respiro la sf unei zile incarcate.
George Rebegea 8:43am Apr 26
Nu credeti ca e gresit sa proiectati viciile tatalui adupra soțului? Sustin opinia colegei de a merge impreuna la terapie de cuplu. Daca considerati ca este reticent, rugati-l sa va insoteasca pe dv si indirect beneficiati impreuna. Succes!
Tiberiu Seeberger 9:13am Apr 26
Poate că totuși privindu-l pe soț ca pe tatăl dumneavoastră, el s-a identificat cu acest rol și în lipsa alcoolului, a intrat depresia. Vă recomand să mergeți amândoi la o terapie.
Cu stimă, psih. Tiberiu Seeberger
Pascu Viorica 9:33am Apr 26
ce scrieti despre sot sunt simptomele deprimarii: problemele cu somnul, lipsa poftei de mancare etc! Sustineti-l si apelati la ajutorul unui specialist, cat mai repede; altfel problema se poate croniciza si ulterior pot aparea alte probleme! Numai bine!

Psiholog Monica Enescu 10:51am Apr 26
Nu v-ar ajuta sa-i spuneti in fata ca este "in depresie" deoarece pentru un barbat este mai greu de acceptat un astfel de diagnostic, in acceptiunea sociala depresia fiind corelata mai degraba cu sexul feminin. Pe de alta parte este posibil ca o bere dupa serviciu sa fi fost mecanismul sau de coping, pe care interzicandu-l, starile existente sa se fi accentuat. Incercati sa-l cooptati pentru o terapie de cuplu care sa vizeze aspecte ce tin de amandoi pentru inceput, cresterea copilului, imbunatatirea relatieii dvs. si pe masura ce sotul devine mai confortabil sa discute si despre starile sale.