anonim de pe www.terapeuti.ro:
Buna ziua,
Va scriu in speranta ca ma puteti ajuta cu cateva raspunsuri.
Parintii mei au luat-o in custodie pe verisoara mea in varsta de 15 ani ramasa orfana anul trecut. S a mutat la ei in iunie cand a intrat la liceu.
Copilaria ei nu a fost usoara, a stat cu mama ei intr o camaruta fara niciun venit si a indurat foarte multe greutati.
Acum incercat sa o aducem pe un fagas normal, sa o integram in societate si sa o ajutam sa treaca peste traumele traite.
Din pacate, are foarte multe probleme de comportament iar parintii mei isi pierd rabdarea si nu o inteleg si stau tot timpul cu gura pe ea. Nu tine mine ce i se spune, este neglijenta, este manipulatoare, iar noua ne este foarte greu sa ne obisnuim cu ea si sa ii explicam de n ori acelasi lucru. Uneori avem senzatia ca are un retard mintal… Ce abordare putem avea pentru a reusi sa o acceptam si noi mai usor si pentru a putea comunica mai bine cu ea. Va multumesc anticipat.
Ana Ungar 6:53am Oct 14
Cum o ajutati sa treaca peste traume?
Roxana Masaj 7:08am Oct 14
Mergeti impreuna la psihoterapie !
Marius Dumitrescu 7:11am Oct 14
faceti asa cum spune Roxana dar sa stiti ca va trebui sa meergeti si voi pt ca nu stitit cu ce aveti de a face iar asta nu se citeste in carti. RESTUL SUNT VORBE CACI SI ASA UNA ESTE SA CUNOSTI CALEA SI CU TOTUL ALTCEVA SA MERGI PE EA, ASTA VA INSEMNA CA INCLUSIV VOI SA VA DEPASITI ZONA DE CONFORT PERSONAL.

Psiholog Andreea Agafitei 7:58am Oct 14
Comportamentul adolescentei, poate fi consecința a mai multor probleme emotionale. Rana de abandon, doliul complicat prin care trece ( sa nu uitam ca și a pierdut părinții ), stima de sine foarte scăzută, foarte des întâlnită la adolescenți în general, dar în special la cei cu traume profunde. Toate aceste probleme emotionale pot duce la manifestări, precum cele descrise de dvs ( probleme de memorie, neglijenta personala, manipulare și altele ). Nevoile fetei sunt multiple și asa cum bine este specificat mai sus, multe dintre ele nu sunt în cărți. Cereți ajutorul unui psihoterapeut, fata are urgent nevoie de unul, sa poate avea o viață armonioasa, fără emoții și comportamente invalidante. Succes!