anonim de pe www.terapeuti.ro:Buna ziua.
Sunt foarte ingrijorata pentru fiul meu de 19 ani , cu care am avut din totdeauna o foarte buna comunicare . Sunt fericita si onorata sa fiu prietena lui, dar am tras mereu nadejde c-o sa-si faca si alti prieteni de varsta lui. Nu s-a intamplat asta, desi e plecat de acasa de cand a inceput liceul iar acum e la facultate. Nu a avut parte de traume sau alte sicanari din partea colegilor la scoala. A fost un bun coleg, respectat , dar nu s-a imprietenit cu nimeni . Relationarea se termina la sfarsitul cursurilor. La fel se intampla si acum la facultate .
Sa fie o problema? Ma simt foarte neputincioasa,n-as vrea sa fac ceva gresit, sa-l tot bat la cap sa iasa si el cu cineva, mai ales ca el se simte …confortabil asa, desi din discutiile avute i-ar place sa aiba prieteni , o prietena , dar nu iese din carapace pentru a initia relatii…
Mentionez ca a crescut intr-un climat familial cu probleme , cu o comunicare precara intre parinti, cu conflicte la care a asistat …
Ajutati-ma va rog cu un sfat despre cum sa abordez aceasta situatie … Ma doare ingrozitor sa-l vad atat de singuratic…
Va multumesc !

Psiholog Monica Enescu 8:49am Apr 28
Buna ziua! Va inteleg ingrijorarea, si va felicit pentru simtul bun al observatiei in ceea ce il priveste pe fiul dvs. cat si dorinta dvs. de a-l ajuta. Sunteti o mama buna si ca orice parinte, este important ca acesta sa fie mai intai parinte si abia apoi prieten. Ati discutat cu el care ar fi motivele pentru care nu incearca sa relationeze mai mult cu colegii? Faptul ca nu are curajul sa initieze relatii ascunde anumite temeri, o anxietate in relatia cu ceilalti si acest lucru se poate datora climatului familial in care a crescut. Va sfatuiesc sa apelati cu incredere la un psihoterapeut care se ocupa de copii si adolescenti, De asemenea se pot face cateva sedinte impreuna cu dvs. pentru a intelege mai bine dinamica din familie si daca exista traume relationale in trecut. Fiti linistita, acestea se pot rezolva intr-o terapie!