anonim de pe www.terapeuti.ro:
Buna ziua, am 35 de ani , am 2 fete de 13 si 15 ani, divortata si intr-o relatie cu un partener cu 5 ani mai in vartsta decat mine. De 2 ani de zile au inceput problemele cu fata de 13 ani, iar acum aceste probleme s-au agravat si anume nu mai asculta absolut deloc, spune da dar nu face cum spune, o duc la scoala si ea pleaca de la scoala, are nopti cand nu vine acasa iar eu o caut prin oras, are un anturaj care nu imi place deoarece cred ca pe parintii acestor copii nu-i intereseaza prea mult de acestia ptr ca dupa cate am vazut sunt lasati sa faca ce vor si pana la ore prea tarzii…22/23 h . Mentionez ca am fost la psiholog acum un an, am incercat sa plec din tara si sa ma stabilesc cu ele in alta parte, ea mereu isi cauta anturaj de acest gen. In legatura cu aceasta problema am facut tot ceea ce am crezut ca imi sta in putinta, m-am purtat frumos, i-am oferit mai multa intelegere , mai multa dragoste, am incercat sa o inteleg, nu a functionat….apoi m-am purtat urat, am
pedepsit-o , am lovit-o, am amenintat-o ca o inscriu la centrul de minori…nu stiu ce pot face ca ea sa isi redreseze comportamentul. La scoala a acumulat absente, este in situatie cu risc de exmatriculare, am aflat ca fumeaza, s-a taiat pe antebrat, va rog sa ma ajutati! Este un copil inteligent, fandeste mult mai matura in gandire, studiaza vioara si face lupte pt autoaparare.
Tiberiu Seeberger 8:00am May 30
Bună ziua. Vă recomand să mergeți și dumneavoastră și ea la terapie. Problemele fetei nu pornesc din senin și s ar putea să fie accentuate de comportamentul dumneavoastră.
Cu stimă, Psih. Tiberiu Seeberger
Cristina Anghel 8:26am May 30
Desi dvs. ii doriti numai binele, asa cum a spus si colegul meu, probabil ca ii faceti foarte mult rau. Nu va mai panicati. Mergeti la psihoterapeut, la unul la care va simtiti inteleasa. Nu intrerupeti fiindca taieturile pe mana sunt un semn de grea suferinta pe care o traieste fiica dvs. Iar ea pare a fi o fata inteligenta, exceptionala. Ati facut si treaba buna! Incercati sa reparati si ce nu e bun! Va doresc multa dragoste si rabdare! Sa mai dati un semn!
Pascu Viorica 10:00am May 30
cautati un psihoterapeut cu care "sa rezoneze" (sa se simta inteleasa) si va fi bine! Sunt probleme ale varstei si poate si altele: nu reuseste sa -si gaseasca resursele adecvate pentru a-si depasi problemele emotionale! Curaj si numai bine!
Emilia-Raluca Gröbel 10:18am May 30
Parca ati vorbi despre situatia mea. Singura cale este un psihoterapeut cu care sa "rezoneze" si rabdare. Nu o mai loviti nici fizic si nici emotional. Nu ajuta.
Soare Fericire 12:13pm May 30
Cum vede fata relatia cu Dvs? ce va reproseaza? ce stiti despre planurile ei de viitor? Va las un link despre o carte si cu un video in dorinta de a va aduce o informatie in plus in pregatirea necesara "meseriei" de parinte a adolescentului ! http://www.eusunt.ro/carte-Sustine-constient-adolescenta~3962/

Psiholog Monica Enescu 12:41pm May 30
Buna ziua! Situatia este complexa si cel mai bine ar fi sa apelati din nou la un psihoterapeut. Nu ati spus nimic despre fata de 15 ani, cum este ea, cum se intelege cu sora ei? Cand anume ati divortat si cand a inceput relatia cu partenerul actual, cum se inteleg fetele dvs cu partenerul dvs? La psiholog ati fost doar dvs sau si cu ea? Fata dvs este la varsta la care oricum adolescentii incep sa se plaseze in opozitie cu parintii lor si sa isi impuna propriul sistem de valori asupra lumii. Problema cu absentele, anturajul care nu va place, taiatul pe mana toate acestea sunt semne ca ea nu este fericita, poate fi expresia unei agresivitati interiorizate si de asemenea poate avea simptome de depresie. Toate acestea trebuiesc evaluate in cadrul unei terapii. Este normal sa fiti ingrijoarata si va apreciez pentru incercarea de a gasi o rezolvare si de a va apropia de ea, este bine sa apelati insa la ajutor specializat. Numai bine!