anonim de pe www.terapeuti.ro:Bună ziua !
Am o problema legata de educație și am nevoie de ajutorul dumneavoastră să îmi spuneți cum sa procedez conform bunelor maniere cu politețe în câteva cazuri .
Am fost invitat de către unchiul și mătușa mea la ei în Franța în vacanță. Deși am ajuns aici nu mi s-a spus nici ce am de făcut nici ce nu am voie sa fac și mă simt cumva foarte aiurea. Ei m-au invitat sa stau la ei gratuit cât ma sîmt bine și va dați seama ca nu pot sa le cer sau sa le reproșez nimic dar spre exemplu: eu nu sunt o persoana fumătoare , de fapt chiar abia am reușit sa scap de acest viciu și stand intr-un mediu în care se fumează îmi dăunează și fizic și psihic .
Ei fumează foarte mult în casa… Va rog frumos sa mă ajutați cum sa le spun sau cum sa procedez când ei își aprind țigara în camera ? De multe ori ne punem la masa și avem chiar conversații plăcute și nu pot pur și simplu sa mă ridic și sa plec când ei aprind țigară , nu?
O alta problema e , eu am fost dependent de țigări și alcool și fac eforturi încă pe zi ce trece sa nu revin la vechiurile obiceiuri . Dar nici nu îmi face placere sa vorbesc cu persoane sub influenta lor. ASa ca va rog sa îmi spuneți cum sa le spun ca nu îmi face plăcere sa vorbesc cu ei când ei beau deși sunt foarte lucizi de multe ori vorbesC niște chestii și se scuza ca au băut . Nu îmi convine acest lucru . Pot sa mă ridic pur și simplu sa plec și sa le spun ca nu vorbesc cu bețivii sau cum sa o fac în mod politicos în așa fel ca EI sa se simtă și sa nu mai bea sau sa nu mai fumeze în prezenta mea și sa mă respecte dacă m-au invitat la ei .
Și ultima problema e , deoarece nu mi s-au spus regulile casei și ce am de făcut și ce nu , înseamnă ca mici ei nu știu. Va rog sa mă ajutați sa aflu care sunt regulile casei lor sau dacă nu știu sa îi fac conștienți ca trebuie sa aibă niște reguli care sa se aplice tuturor pentru o ambianta plăcută …
Botezat-Antonescu Radu 6:59am Aug 8
eu inteleg ca esti foarte deranjat de aceasta situatie si iti recomand sa le zici direct… fa-ti o lista de intrebari cat mai simple… asa cum ne-ai scris noua… si discuta cu ei pe cat de normal si politicios posibil. Nu avem cum sa vorbim noi in locul tau… deci tot tu trebuie sa iti gasesti cuvinte. Curaj… o sa fie ok!

Monica Dobrea Psiholog 7:06am Aug 8
In primul rand felicitari pt tarie si pt faptul ca reusesti sa te mentii ferm pe pozitie in legatura cu viciile tale trecute care par ca indiferent de tentatii, nu revin in prezent. Indicat este sa le spui deschis ce te deranjeaza pt ca ducand o lupta cu tine insuti si clarificandu-le situatia in care te afli, poate te vor intelege si vor schimba tabieturile. Daca nu, chiar tu spuneai ca vei sta cat te vei simti bine. Daca nu mai esti confortabil, scurteaza vacanta :-)