anonim de pe www.terapeuti.ro:
Buna ziua, am un baietel de 7 ani si 4 luni care este in clasa 1. Problema este ca, desi i-au placut de mic cifrele, nu prea se descurca la matematica. La inceputul anului mergea bine dar acum cand s-a ingreunat materia, ia calificative foarte mici, din cauza ca greseste, desi stie. Asa spune si doamna invatatoare, stie dar greseste din neatentie. Nu pare interesat.
Stie de pe la 3-4 ani sa numere, recunostea cifrele peste tot, numara crescator si descrescator chiar si pana la o suta, numara din 2 in 2 sau din 3 in 3, etc. La gradinita se plictisea caci ii punea mai mult sa deseneze, ceea ce lui nu-i place nici acum.
Cunoaste literele de pe la 4 ani, citea pe placutele de pe blocuri, nu des, ocazional.
De citit si scrie este ok, desi doamna spune ca scrie foarte incet.
Mi se pare o problema ca, daca il intreb cat face atat cu atat raspunde in 2 secunde, dar daca face socoteli pe caiet, greseste adeseori.
Am fost cu el la psiholog in martie, nu are probleme de atentie sau concentrare.A fost evaluat cu WISC. La Cuburi a iesit scor mai mic,dar i-a iesit peste medie Factorul concentrare vizuala, Factorul memorie nonverbala, Factorul abilitatea de a opera cu numere si Factorul abilitatea de invatare.
Ce nu mi s-a parut normal este ca,doamna psiholog a mai modificat raspunsurile date de mine la o lista cu intrebari pe care mi-a dat-o sa o completez,si mi-a spus ca le-a mai schimbat, de ex, eu alesesem ,,niciodata", dar dansa a taiat si a pus ,,uneori". Eu cred ca daca am raspuns asa, stiu mai bine, fiind mama lui. Am fost doar la 2 sedinte, timp in care i-a facut teste, nu s-a jucat deloc cu el sau ce se mai face, se grabea sa termine.Ii spuneam cu argumente un lucru, se uita fara sa spune nimic, apoi zicea ,, la mine in cabinet asa a fost". In 2 sedinte?
Vreau niste sfaturi. Ma gandesc ca l-am dat devreme la scoala, la 5 ani si 8 luni. Psihologul a spus ca nu e devreme ca varsta ci pentru ca are in clasa colegi cu un an si peste mai mari.
Ce credeti? Daca repet exercitiile pe care nu le stie, le invata repede. De cand e in clasa 1, are o stima de sine cam scazuta si a inceput sa spuna ca el e prost, ca el nu stie nimic. Are si mediul din clasa dificil cu multi copii problema, el este mai sensibil. Iar doamna este in varsta de 60 de ani, nu mai face fata cred.
Multumesc tuturor celor care imi vor scrie orice raspuns.
Cris Tina 9:34am May 5
incepeti prin a-i lauda rezultatele nu esecurile . Daca de exemplu din trei exercitii unul este bun si doua sunt gresite , laudati exercitiul corect si nu puneti deloc accent pe greseli . Incet, incet isi va recapata increderea in sine . Incercati sa va relaxati in primul rand dumneavoastra pentru ca ii transmiteti anxietatea . Succes ;)
Pascu Viorica 9:52am May 5
daca doamna psiholog l-a testat la ce concluzie a ajuns? Ce explicatie v-a dat? Daca il ajutati dumneavoastra la teme face aceleasi greseli? Oare se datoreaza acest esec, unei anxietati de evaluare, sau neatentiei? Eu as recomanda o noua evaluare pentru a identifica cauzele intr-o mai mare masura si pe urma…concluzii,.. respectiv interventie specifica: fie pe deprinderi de a efectua sarcini scolare, fie pe autoeficacitate,( incredere), etc. ; si acesta deoarece dumneavoastra scrieti ca ia calificative foarte mici; (este in clasa a I-a) si pune diverse semne de intrebare. Numai bine!I

Psiholog Monica Enescu 1:18pm May 5
Buna ziua! Cum este copilul in rest? Cum relationeaza cu cei din jur? Va recomand sa faceti o incercare acasa sa ii dati exercitii de facut in scris pentru a vedea daca acasa greseste mai putin decat la scoala, ca sa va dati seama daca este vorba de o anxietate, de stima de sine joasa a copilului si faptul ca se compara cu ceilalti. Apoi faceti o comparatie intre cum s-a descurcat in scris si cum rezolva oral exercitiile, daca are probleme cu cititul sau scrisul…astfel eliminati ipoteza dislexiei/ disgrafiei. Ar fi bine sa cereti si o a doua evaluare din partea altui psiholog care eventual sa aplice si alte teste psihologice. Comportamentul si interactiunile sociale sunt de asemenea importante si pot indica daca exista o intarziere in dezvoltare. Copilul este mic si poate recupera usor, mai ales cu ajutorul unui bun terapeut.