anonim de pe www.terapeuti.ro:
Am nevoie de ajutor.
Eu nu sunt ca ceilalți oameni. Nu pot exprima ce gândesc și ce simt. Dacă mă simt rău nu pot face altceva decât să aștept să-mi treacă durerea.
Am observat că abia atunci când eram singur și făceam o plimbare (mai lungă) sau doar în unele momente, tot când eram singur, îmi veneau mai multe idei despre cum sunt eu și cum stau lucrurile. Îmi venea câte-o avalanșă de gânduri. Într-un timp le scriam mult în notițe pe mobil.
Am fost la psihologi gratuiți, odată la liceu dar aia nu chiar contează, apoi la cel al universității, apoi el a plecat și am fost la una la o asociație.
Nu le puteam exprima față în față care îi adevărata problemă.
În ultimul timp tot am o idee care mă obsedează. Dacă există psiholog mai avansat care știe hipnotiza. Adică dacă nu reușesc nicicum să spun totul față în față să intre în mintea mea și să pot să-i spun ceea ce nu i-aș putea spune altfel.
Cred că psihoterapeut se numește. Dar neapărat care știe hipnoză.
În ultimul timp am tot ținut legătura cu frate-meu, de când i-am scris că iarăși mă simt rău. I-am tot descris zile din viața mea iar acum mi-a zis să respect asta
https://www.dropbox.com/s/i8fgg5xikqn9tgw/Screenshot%202017-07-01%2015.12.54.png?dl=0
Adică timp de 2 săptămâni să nu mă mai gândesc la mine ci doar cum să îi fac fericiți, cum să le fac o plăcere altora. În primul rând mi-e imposibil ca în fiecare zi să nu mă gândesc la mine, apoi chiar nu cred că asta e soluția pentru mine, că va funcționa.
Am căutat pe net ieri psiholog cu ședințe online, dar m-am pierdut în site-urile ce le-am găsit. Gratuit, doar de aș face cu bilet de trimitere, însă acum e vară și n-o să prea am când să mă duc la Alba câte-o zi pentru o ședință. Eu stau la munte. Și nici nu știu dacă la stat există așa ceva, să mă poată hipnotiza.
Zic hipnoză fiindcă, cred că e singura mea speranță. Chiar și să pot scrie cuiva prin mesaje oricând ce gândesc și cum mă simt mi-e greu și nu pot să formulez. Apoi să țin jurnale cu ce fac în fiecare zi e și mai obositor, că trebuie să trec multe detalii. Și nici scrisul nu mă ajută.
Să discut mereu cu cineva m-ar ajuta dacă ar putea fi o persoană conectată mereu la mine, să poată vedea ce gândesc, ce simt, tot.
Deci ce aș putea face? Există o șansă cu hipnoza, cum am scris eu? Sau ce mi-a zis frate-meu, e chiar posibil să mă ajute?
Vă rog să mă ajutați, de câțiva ani buni sunt așa și nici cui mă ascultă nu îi pot spune cum stau lucrurile cu mine, NU reușesc să mă exprim.
Și nici psihiatria nu mă ajută la nimic. Am fost la unul, mi-a dat cipralex, nu mi-a făcut nimic. Eu nu înțeleg cum se exprimă ceilalți atât de ușor. Oricine consider că se exprimă mai ușor, știe ce simte.
Irina Sunda 5:02am Jul 4
Pai ti-ai dat singur raspunsul la final. Tu vrei sa stie altcineva ce simti si ce gandesti, cand tu ar trebui sa stii in primul rand. Poate ca daca ai plati terapia ai putea sa te exprimi si ai spune tot, un fel de automotivare. Ce ai vrea sa scoata hipnoza la suprafata? Tu vorbesti despre tine ca si cum ar fi alta persoana pe care tu nu o cunosti. Foarte multe minusuri ai gasit la adresa ta si multe nemultumiri in general. Te axezi pe ce nu trebuie in viata. Schimba macazul, nu esti atat de neajutorat precum crezi, trebuie doar sa crezi ca esti suficient de puternic incat sa inceapa schimbarea de la tine, nu de la psiholog sau psihiatru.

Psiholog Monica Enescu 8:33am Jul 4
Buna! Din ceea ce descrii tu pare a fi vorba de alexitimie, considerata de unii o trasatura de personalitate si de altii o disfunctie emotionala, de unde ii mai vine si numele de "orbire emotionala". Pe scurt, este o capacitate limitata de a intelege si a exprima ceea ce simti sau gandesti, insa asta nu inseamna ca nu simti sau nu ai ganduri, doar ca nu le poti formula cu usurinta. Aceasta capacitate variaza de la persoana la persoana si alexitimia la fel. Faptul ca iti vin anumite ganduri doar in anumite momente, cand esti singur, cand te plimbi inseamna ca anumite stari pot activa sau permit accesul la gandurile si emotiile tale si acest lucru e important de aflat. Pe de alta parte, spui ca "sunt ani buni de cand sunt asa" ceea ce ma face sa te intreb daca exista o perioada in care iti puteai exprima mai usor gandurile si ceea ce simteai, si cand s-a schimbat acest lucru? Eu iti recomand sa mergi la un terapeut specializat in terapie experientiala, gestalt, art-terapie sau drama-terapie, cu care sa poti lucra nu prin cuvinte ci prin alte mijloace de exemplu pictura, miscare, joc de rol, scris, modelat, etc. Un psihoterapeut bun si empatic te va putea intelege sau va cauta mijloacele prin care sa te inteleaga dincolo de acest blocaj in exprimare. Cred ca poti lucra si iti poti imbunatati capacitatea de a te intelege si de asemenea ca poti gasi metode pentru a usura contactul cu ceilalti si relatiile insa necesita un pic de munca. Poti incerca de asemenea hipnoterapie dar dincolo de a te intelege un om (hipnoterapeutul) cred ca este mai important sa te intelegi tu pe tine si sa te faci inteles de ceilalti care, cu toate ca uneori ne-am dori, nu ne citesc gandurile. Curaj! Iti las cateva linkuri despre alexitimie ca sa intelegi despre ce este vorba si daca ar putea fi vorba de asta:
http://www.sfatulmedicului.ro/Sanatatea-mentala/alexitimia-abilitatea-limitata-de-a-recunoaste-propriile-emotii_114
http://adevarul.ro/sanatate/minte-sanatoasa/sindromuri-ciudate-alexitimia-orbirea-emotionala-1_535022460d133766a8e103b6/index.html
http://www.alexithymia.us/test-alex.html
http://oaq.blogspot.ro/